גולן שטרית
גולן שטרית

כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים

למרות הקורונה, הסגרים והבידודים, גולן שטרית מרגיש בריח של שינוי לטובה באוויר המזוהם של חיפה, כזה שדווקא נעלם בעידן טרום המגפה

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:25

כשהתחלתי לשחזר את כל הטירוף שעברנו בשנה הזאת שנמשך עוד מקודמתה, תפסתי את ראשי בבעתה ובחוסר אונים מוחלט: איך מסכמים אותה?

כמסעדן ואיש לילה כבר יותר מ-20 שנה וכאיש ים ותיק, ההקבלה היחידה שעלתה במוחי לתקופה הזאת היא רעידת אדמה בלתי פוסקת עם גלי צונאמי ענקיים ממש כמו בסרטים ההוליוודיים על סוף העולם. הקורונה שטפה וחירבה כל פיסת תרבות ופנאי בעיר (בארץ ובכל העולם), גל אחרי גל, הגבלות, בידודים, סגרים ותווים בכל הצבעים. עסקים נסגרו, מפעלי חיים נעלמו – עיר מוכת אסון.

אחרי חצי כוסית (או בקבוק, לא זוכר), נזכרתי גם בחצי הכוס המלאה. הרי זה לא שהיינו "מיאמי" לפני הקורונה. נדהמתי לגלות דברים נפלאים שהביאה השנה הזאת קצת אחרי הסגר השלישי (שהבטיחו לנו שיהיה אחרון).

כמו לאחר כל אסון, השורדים יוצאים מחוזקים. כמו שכל הרס מביא אחריו בנייה והתחדשות, כך גם בעלי עסקים השכילו לנצל את התקופה להתייעלות ולהבנה נכונה יותר של העסק, למתיחת הגבולות שלו ולוורסטיליות. חלקם שיפצו, שדרגו והתאימו את עצמם ואת עסקם ביצירתיות מדהימה למצב החדש שנוצר על כל קשייו.

ושוב לאחר כל אסון, החיים חזקים מהכל. אנשים רוצים לשמוח, לבלות, לאכול ולשתות, והביקוש שבר כל שיא אפשרי.

אט-אט שנת 2021 הפכה לשנה של שמחה, בילויים, התפתחות וצמיחה. מקומות בעיר התמלאו בכל יום בשבוע, וכרטיסים להופעות "נחטפו" עוד ביום שפורסמו. הלקוחות, אשר היו סגורים כל כך הרבה זמן בבית למדו לבשל, החכימו במה הם שותים וחידדו טעמים, הגיעו פתאום למקומות סבלניים יותר, מעריכים יותר, מבינים ומדויקים ברצונות שלהם, וכשקיבלו זאת, אז כמובן יצאו מרוצים יותר מתמיד.

כמו כן ובעקבות כך, מקומות חדשים ומעניינים נפתחו בעיר. מקומות מדויקים שנפתחו מתוך הבגרות וההבנה של אותם לקוחות "חדשים" שנוצרו ועם רצון וחשק מטורף לעמוד באתגרים וברף הגבוה שנוצר.

כמובן שמוקדם לסכם ולא הכל ורוד. היה ועדיין יש קושי מטורף בתחום, בגיוס עובדים בעיקר, ועם זאת, יש ריח של שינוי באוויר המזוהם של עירנו היפה, כזה שדווקא נעלם בשנים האחרונות שלפני הקורונה.

 

 

מרכז הכרמל זוכה לעדנה מחודשת עם מקומות חדשים ומחודשים שנפתחים, העיר התחתית ממשיכה בתנופת ההתפתחות שלה, המון חבר'ה צעירים חזרו ונשארו בעיר, ועוד רבים מהמרכז גודשים את שכונות הים.

לסיכום, על אף שמפחידים אותנו לאחרונה בגל צונאמי חדש שמגיע ממעמקי הים אל עיר הכרמל ולמדינתנו זבת החלב אני, כבן אדם אופטימי מטבעי, חושב ומקווה שהשנה הבאה על עירנו לטובה, תהיה שנה מלאה בתרבות, בילויים, מסיבות וקולינריה ברמה גבוהה יותר ממה שחיפה ידעה אי פעם.

ובנימה אישית, מזמין את כולכם עם פתיחתה של השנה החדשה להרים איתי חצי כוס מלאה (לפחות) במוסד הכי ותיק על הכרמל, הלוא הוא פאב "הדב" האגדי אשר עבר שינוי דרסטי והפך להיות דינר קלאב עם אוכל מדהים ואווירה מחשמלת. שנה אזרחית טובה.


  • גולן שטרית הוא מסעדן ואיש חיי לילה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר