דורון וינברג (צילום: יקיר ברבי)
דורון וינברג (צילום: יקיר ברבי)

מזל שהדרבי היה בחנוכה

האוהד האדום דורון וינברג מקווה, כמו בכל עונה, שבחלון ההעברות בינואר יגיעו השחקנים שיציבו את הפועל חיפה במקום הראוי לה בטבלה. אממה, גם בסרט הזה הוא כבר היה

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:34

דומה, כי סיכום עונה אצלנו, האדומים, כולל לא מעט משפטים שחוזרים על עצמם מדי עונה וכבר כמעט כשני עשורים.

ליואב כץ, הבעלים, יש מטרה מוצהרת קבועה מבחינתו – להשתלב בפלייאוף העליון, אלא שהיא מתממשת לעיתים נדירות.

בעונה הקודמת סיימה הקבוצה במקום ה-10, כשבשלב מסוים נשקפה לה סכנת הסתבכות בתחתית. את מחיר הכישלון שילם חיים סילבס מאמן הקבוצה הקודם שהוחלף באלישע לוי הוותיק.

את העונה הנוכחית פתחה הפועל חיפה בתנופה ובמשך תשעה מחזורים הייתה חלק מהצמרת הגבוהה, ולרגע נגעה גם במקום הראשון. אבל אז, הגיעה תקופת בצורת של שישה משחקים, בהם הקבוצה צברה רק 2 נקודות. השינוי הקיצוני בקצב צבירת הנקודות הסב אכזבה רבה לאוהדים, אבל יותר מכך חשף עובדה מדאיגה, והיא שהקבוצה נבנתה באופן לא מאוזן ומסתמכת על שני שחקנים שוברי שוויון במונחי הקבוצה – אלון תורג'מן וחנן ממן. היעדרותו של תורג'מן עצרה את תנופת הכיבושים של המחזורים הראשונים ויצרה חוסר ביטחון שאחז בכל מערכי הקבוצה.

חלון ההעברות של ינואר מתקרב והוא מניע מחדש את "בורסת השמות" הנקשרים לחיזוק הקבוצה. גם "בסרט" הזה כבר היינו, ושוב עולות הציפיות ויש שיגידו האשליות – שהנה יגיעו שחקנים שישדרגו את הקבוצה וידחפו אותה לפלייאוף העליון.

מטרה נוספת שכץ מציב לקבוצה בשנים האחרונות היא לנצח בדרבי.

בעונה שעברה שוויון בדרבים 1-1. הניצחון בדרבי האדום הגיע מגול בדקה ה-90 של לירן סרדל ("את יפה כמו גול בדקה ה-90") מבישול נהדר של נס זמיר. סרדל הוא ללא ספק השחקן המשתפר ביותר בקבוצה בשנתיים האחרונות ונחשב כסמל בעיני אוהדים רבים.

בשנים האחרונות הפועל רושמת הצלחות במשחקי הדרבי. לגבי הדרבי הראשון בעונה זו אגיד רק שני דברים: 1. מזל שהוא התקיים בחופשת החנוכה, וכך לא הייתי צריך לפגוש את תלמידי בית הספר למחרת… 2. נחכה בסבלנות לדרבי הבא בתקווה להגיע עם ההרכב החזק שלנו ו"נחזיר את הכבוד"…

 

 

שנת 2021 הביאה איתה גם שתי בשורות מעניינות לאוהדי הפועל חיפה. הראשונה, קשורה לפריחת תוכניות שיוצרים האוהדים, כאשר לשלוש התוכניות הוותיקות "הפאנל האדום", "אדומים" ו"סקנדל או פסטיבל", הצטרפה התוכנית "הפועלים" שמוקלטת באולפני רדיו חיפה. אותו רדיו שיצר תחושת קיפוח בסיקור בצד האדום של העיר והניע את הקהל האדום לייצר לו חלופות משלו.

הבשורה השנייה קשורה לשינוי שחל במחלקת הנוער והילדים של המועדון. חזרתו של איש העסקים צחי נקש לתמוך במחלקה הצעירה מביאה איתה "רוח חדשה" שמתורגמת לשיפור בתנאים וגם להצלחות במגרש, ולראיה שלוש קבוצות של המחלקה מובילות את הטבלאות בליגות שבהן הן משחקות. לשינוי חשוב זה יש שותפים נוספים, ביניהם סמנכ"ל המועדון איתי רק, שאחראי על המחלקות הצעירות מטעמו של יואב כץ.

בשנת 2022 שבפתח יישארו רק עוד שנתיים עד שהמועדון יחגוג 100 שנים להקמתו.

האם העתיד הקרוב של הפועל חיפה יהיה טוב מההווה?

לא נותר לנו אלא לקוות.


  • דורון וינברג הוא אוהד הקבוצה "מאז כיתה ג'" ומנהל בית הספר היסודי טשרניחובסקי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר