ניר שובר (צילום: אדי קפלוב)
ניר שובר (צילום: אדי קפלוב)

קליש לא הולכת לשום מקום

ניר שובר מבקש לחדד, כי מי שחושב שקליש הולכת הביתה, טועה ומטעה. קליש תישאר עד הבחירות ב-2023, ורק שם, בקלפי, הציבור יכריע

פורסם בתאריך: 30.12.21 20:18

כמי שנמצא בלב העשייה העירונית, החלטתי להאיר את עיניכם באשר למה שקורה בעיר מבחינה פוליטית, להפריך את השמועות והפייק ניוז שנמצאים באוויר.

קליש הולכת, קליש נשארת, העיר נמכרה לחרדים, העיר לא נמכרה לחרדים, ועדה קרואה, לא ועדה קרואה, הוועדה המקומית לא מתפקדת, הוועדה המקומית עובדת יפה, כן כרמלית בשבת, לא כרמלית בשבת, היזמים בורחים מחיפה, היזמים נוהרים לחיפה, מהנדס העיר צריך ללכת, מהנדס העיר נשאר, דואגים לעסקים, לא דואגים לעסקים, שוק תלפיות בעלייה, שוק תלפיות בירידה.

אז בואו נעשה סדר בדברים.

את כל המהומה יוצרים בעלי אינטרסים, שמנסים בכל כוחם וממונם למנוע את השינוי שקליש מנסה לעשות בחיפה, וזאת במטרה להסיט את הספינה ממסלולה ולשנות את גורל חיפה. בעלי החזקות במפעלים המזהמים לא מוכנים לוותר על אחיזתם בקרקעות המפרץ, למרות שברור לכולם שהמפעלים כבר לא כלכליים, אבל הם רוצים לחנוק את המטרופולין שזקוק לקרקע כמו אוויר לנשימה.

אנשי "השינוי" במועצת העיר שייכים לגוורדיה הישנה של השלטון הקודם; אותה הגוורדיה שמעודדת יזמים גדולים שבאים מחוץ לחיפה וחוסמת יזמים קטנים ומקומיים, שמנסים לשרוד בעיר, ובכך הם בעצם גורמים להברחת היזמים והכסף מחיפה, אך בעיקר תוקעים את פיתוח העיר.

המטרה של "מועצת השינוי", שמגישה הסתייגויות על גבי הסתייגויות, היא ברורה – לעכב את היזמים והפיתוח. אבל את מי הם דופקים בעצם? אותנו, התושבים, שממתינים ומשוועים שנים על גבי שנים לממ"ד, מרפסת, מעלית, פינוי-בינוי. אנשי "השינוי" גם לא נותנים לעובדי העירייה לתפקד ומציקים להם בלי סוף. בשורה התחתונה, פעילותם ההרסנית גורמת לנזקים אדירים

בחיי היומיום של כולנו.

כך הם "תוקעים" את התקציב הרגיל, המיועד לפעילות השוטפת של העירייה וכך פגעים שירותים בסיסיים, שהעירייה צריכה לספק לתושבים: חינוך, בריאות, תברואה, אבטחה, תרבות, ואפילו פגיעה באפשרות להציל חיי אדם. וכל זאת, במטרה אחת – להציג את קליש כמי שנכשלה בתפקידה בניהול העיר.

אני נמצא במוקד העשייה ויודע על פרויקטים מדהימים שקליש מקדמת ויוזמת, חלקם בעשייה בשטח וחלקם בשלבי תכנון ופיתוח, ואמנה רק חלק קטן מהם: שדה תעופה בינלאומי קטן ואיכותי בחיפה, שיקוע הרכבת ופתיחת חזית הים לשכונות החוף, ניקוי מפרץ חיפה ממזהמים, תוכניות אב בחינוך, בתחבורה ובהתחדשות עירונית, מתחם שוק תלפיות, הכנסת עשרות חברות סטארט-אפ חדשות לעיר התחתית, הוספת אלפי מקומות עבודה להייטק במת"מ, השקעה בעסקים קטנים, פיתוח מוקדי תיירות חדשים והחייאת העיר, הקמת מדרחובים חדשים וסגירת רחובות לכלי רכב, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, השקעה ומחשבה מחדש בתחום הטבע העירוני ובעלי החיים,

שיפור איכות החיים ביום יום – הוצבו מאות ספסלים במרחב העירוני, התווספו חניות "20 דקות זוז", מתחמי פודטראקס ויחס אחר לטובת קידום ופיתוח עסקים (במקרה של הסעיף האחרון הקרדיט הוא גם שלי, ותודה לראש העיר על האפשרות לקדם את העסקים הקטנים, תחום שקרוב לליבי).

 

 

בעוד קליש מנסה לשנות את הפוליטיקה הישנה, אנשי "השינוי" מנסים למנוע זאת בכל הכוח, וחבל. זה שינוי שחיפה כה זקוקה לו.

יש לנו, על פי חזונה של קליש, חלון הזדמנויות חד פעמי לשנות את גורלה של העיר ולהפוך אותה למטרופולין משמעותי, שימשוך לכאן המוני תושבים ותיירים. אלה ימצאו בחיפה את כל מה שדרוש להם: קיום משותף, חיי תרבות עשירים, מלונות, עסקי תיירות, אפשרויות בילוי, תעסוקה איכותית, חופי ים מדהימים וכמובן המון טבע עירוני בלב העיר במרחק נגיעה מהבית.

זאת ההזדמנות שאנו התושבים ממתינים לה מאז עזב את העיר המנדט הבריטי. צריך לשים סוף לאמירה שחיפה היא עיר עם פוטנציאל לא ממומש. הגיע הזמן להרים את הראש ולהבין שיש לנו יהלום ביד שרק חיכה לליטוש הנכון. תנו לקליש ללטש, היא יודעת מה שהיא עושה.

דווקא היום, כשהממשלה התחלפה, זה זמן חיפה!

עיריית חיפה, במקום להתעסק בסכסוכים שנראים כאילו נלקחו ממערכון של אפרים קישון או של הגששים, צריכה להתעסק ולהתמקד בפרויקטים הגדולים שאת חלקם כבר הזכרתי.

מפה אני קורא לחברי המועצה לאחד כוחות, ביחד עם ראש העיר, למען העיר, ולהבין שהציבור, מתבאס עלינו, ובגדול.

מי שחושב שקליש הולכת הביתה, טועה ומטעה. קליש תישאר עד הבחירות ב-2023, ורק שם, בקלפי, הציבור יכריע, ולא בשום דרך אחרת.

לאחרונה ביטל בג"ץ את החלטת שר הפנים, החזיר לתפקידו את ראש מועצת ירכא וקבע חד משמעית שאין להדיח ראש עיר מכהן, מכיוון שחברי המועצה הם אלה שהיו אחראי לאי העברת התקציב. בדיוק מה שקורה אצלנו.

וכמו שאמרתי במועצת העיר האחרונה. מתוך 31 חברי מועצה ישרדו את בחירות 2023 חמישה בערך. הציבור מבין, הציבור חכם. לצעירי העיר אני קורא: רוצו בבחירות הקרובות ותחליפו אותם, זה הזמן שלכם, זה הזמן של דור העתיד להשפיע מבפנים.


  • ניר שובר הוא חבר מועצת העיר מסיעת "חיים בחיפה"

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר