עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

החיים שלנו חשובים יותר מפוליטיקה זולה

פורסם בתאריך: 4.9.20 15:15

מזל טוב אחי החיפאים, השבוע חגגנו חצי שנה למציאות של דו קיום עם נגיף הקורונה. חצי שנה של חיכוך צמוד עם מושגים כמו "רסס טיפתי", "קפסולות" וכמובן מושג שעד כה חשבנו ששמור לתושבי השטחים – "סגר". אז עושה רושם שקורונה כאן כדי להישאר, בערך כמו השפעת העונתית או התוכנית "סברי מרנן". פשוט לומדים לחיות עם זה.

איפה כל זה מוצא אותנו בחיפה? לדעתי, במקום גרוע במיוחד. לאחר מה שכונה "הגל הראשון" של הקורונה התרברבו פרנסי העיר בהצלחת מיגור המגיפה מרחובות העיר. אפילו מופע הצדעה ל"לוחמי הקורונה" ששודר בתחנת רדיו מהפריפריה התקיים בבית הקרנות בהדר, וראש העיר עינת קליש רותם עזבה את מצלמת הרשת ואת תוכנת הזום ויצאה מההסתגרות בבית, רק כדי להסתגר שוב בלשכתה.

אבל מה קרה בגל השני? מה מייחד אותו משאר הכישלונות של הנהגת העיר? בניגוד לכישלונות אחרים של קליש רותם ונחשון צוק, שהם תולדה של חוסר יכולת או סתם חוסר כישרון, פה יש סוגיה שעוד תעלה בממון רב לחיפאים וגם תקטול חיים של חיפאים רבים. תחזיקו חזק, זה הולך לכאוב.

עם תחילת העלייה בתחלואה בסביבות חודש יוני החלה העירייה בפרסום מפולח של הנתונים לפי שכונות. כבר בתחילה ניתן היה לראות כי השכונות גאולה ורמת ויז'ניץ המזוהות עם המגזר החרדי בוהקות בצבע אדום חריג – נתונים שהיו ברשות העירייה וגם פורסמו באתר ייעודי של משרד הבריאות. למרות זאת, האצבעות העדינות של אנשי העירייה לא היו יכולות להקליד את האמת, העלימו את השכונות הללו מהפרסומים, והסתפקו בפייק ניוז – ציון התחלואה העודפת הזו בתור "הדר", שאינה שכונה אלא רובע עצום ומגוון.

לאחר מחאות נמרצות ברשתות החברתיות ופניות לממונה על חופש המידע ולרגולטורים שינו בעירייה את הפרסומים על השכונות בעלות התחלואה העודפת ושוב נקטו את גישת הפייק ניוז וציינו את מוקדי התחלואה העודפת כ"מזרחית לנורדאו". זה היה אולי מרשים נורא בישיבת הצוות שבה נהגה הרעיון המטופש הזה, אבל את הקורונה זה פחות הרשים. התחלואה המשיכה לעלות.

לאחר המשך המחאה בעניין, לפני כחודש פשוט בחרו בעירייה להתעלם לחלוטין מהפילוח לפי שכונות והפסיקו את הפרסום סופית. לא "רובע הדר", לא "מזרחית לנורדאו". לא כלום. קצ לדיווחים על הקורונה בחיפה.

 

 

אז למה בעצם כל זה קורה? למה ראש העיר מתעקשת ששכונות ספציפיות שמהוות מוקד תחלואה מזעזע ואשר מסכנות את סבא וסבתא שלנו לא יצוינו בפרסומי העירייה? למה אנחנו לא יכולים לדעת איפה מסוכן לנו להסתובב? התשובה, לדעתי, היא שיקולים פוליטיים צרים ועלובים.

עיקר הבלוק של תומכי קליש רותם כיום מרוכז בשכונות החרדיות של העיר – גאולה, רמת ויז'ניץ וחלקים מנוה שאנן. נראה שקליש רותם כבר מסתכלת (אולי בצדק ואולי לא) על הבחירות הבאות, וברור לה שבעוד שלוש שנים יזכרו עשרות אלפי חולי הקורונה בחיפה את החסד שהיא עשתה עמם בכך שדאגה שלא ייכפה עליהם סגר פרטני, והם יצביעו בהמוניהם עבורה. אציין כי זו דעתי האישית ולא מידע שאני מחזיק, שכן אני לא ראש העיר ואין לי דרך לדעת מדוע קבלת ההחלטות היא גרועה ומסוכנת כל כך.

תימוכין נוספים לדעתי זו ניתן לראות בפוסטרים ייחודיים התלויים בשכונות הנ"ל, שהם שונים לחלוטין מהפוסטרים הצבעוניים שתלתה העירייה לכבוד הקורונה בשאר שכונות העיר, וגם בפעילות החסד לכבוד מבודדים וחולי קורונה שמתבצעת על ידי אנשיו של סגן ראש העיר מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב. לא ראינו את שרית גולן שטיינברג מחלקת סיוע לחולי קורונה בכרמליה ולא נראה את סופי נקש בפעילות למען מבודדים בקרית חיים, פשוט כי אין שם מאסות של חולים ומבודדים כפי שמתרחש ברמת ויז'ניץ ובגאולה.

ועכשיו, מה שנותר לחיפאים הוא רק לסבול. כי עכשיו אנחנו מוגדרים כעיר כתומה, רק בגלל שתי שכונות שעושות שם רע לכל העיר. בקרוב יבוטלו כאן כל המופעים שהיו אמורים להיות בחודש הבא. פסטיבל הסרטים, כצל חיוור של פסטיבל רגיל, גם הוא לא יתקיים. בקרוב נהיה גם עיר אדומה ונצטרך לשבת בבתים, פרנסתנו תיפגע, ילדינו ילמדו מרחוק (אלה שיש להם מחשב), וכל טיול עם הכלב יוכל להפוך להיתקלות עם שוטר כי חרגנו ממכסת 100 המטרים. יהיו בעלי עסקים שייטלו את חייהם (זה כבר קרה, כך נטען). וזה עוד לפני שדיברנו על הסכנה לסבא ולסבתא שלנו. כל זה יקרה רק בגלל שיקולים פוליטיים מזעזעים שמביאים בחשבון תמיכה בבחירות 2023 ולא את בריאותו של כלל הציבור, את העסקים החיפאיים ואת החיים הנורמליים בעיר.

ניתן עוד לעשות פניית פרסה. גאולה ורמת ויז'ניץ נכנסות לסגר מרצון מדי שבוע כבר עשרות שנים. קוראים לזה שבת. מדי שבת מציבים מחסומים בכניסה לשכונה. אין יוצא ואין בא. תתכבד קליש רותם ותרים טלפון לפרופ' רוני גמזו (מוכן לתת לה את המספר אם היא מסתבכת) ותבקש להחריג את השכונות הללו מחיפה. שהן יהיו אדומות וחיפה תהיה ירוקה – עיר שבה מתקיים מסחר, ניתן לצאת לבית קפה, לצפות בסרט, ליהנות מהופעה במתכונת של קפסולות ועוד ועוד.

קליש רותם, לא הכל פוליטיקה זולה. החיים שלנו שווים יותר. תעשי את הדבר הנכון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

24 תגובות
  1. מהפכן לא אנרכיסט

    קליש קליש מה יהיה?
    מינהל החינוך צולע, החזירים מתרבים ועכשיו גם מכת חולדות, ועכשיו גם הצבע הכתום בוהק וביום שני חתונה המונית של 1000‼️‼️‼️‼️איש בהיכל הספורט.
    קליש קליש מה יהיה

  2. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    לעשות פוליטיקה זולה על חשבון הבריאות שלנו זה חמור אבל ללעוג לראש עיר זה עוד יותר חמור,וחבל שלכתב הזה יש את הריח של הפוליטיקאים על הדיו של העט שלו.

  3. שלמה כהן

    פוליטיקה זולה אעלק. דוד מגן היה ברשימה שנשלחה על ידי מרכז מפלגת העבודה לבצע בקליש פוטש פוליטי ולגנוב קולות כמו עוד שחקנים שנשלחו על ידי הקליקה כדי לשאוב ממנה מנדטים. בגלל פוליטיקה כמו זו של דודו מגן מפלגת העבודה קרסה, במקום לתת תמיכה לאבי גבאי, מרכז המפלגה והוותיקים מתקופת מפא"י פחדו שיאבדו את הכוח שלהם והתחילו לשים לו מקלות בגלגלים. טוב שאבי גבאי לא הקשיב לחכמולוגים מה'א'בודה ותמך בקליש ולא בהוא שלא רק שלא עבר את אחוז החסימה – גם לא עבר את זה המתמטי. מוזר שהכותב תומך בעמיר פרץ שמוביל את המפלגה לאבדון בעוד שאת גבאי הוא שחט.

  4. שפרה רוזנבאום

    הכותב זה לא ההוא שרשימתו לא עברה את אחוז החסימה למרות שהיו"ר שלה היה מקושר לקליקה בכל רמח איבריו?

  5. פייק פייק פייק

    שני היוזרים הפיקטיביים שמפעיל קומנדו המופרעים של סיעת קצ לחיפה – שלמה כהן ושפרה רוזנבאום – חדרו גם לכאן. הישמרו!!!

  6. רעיון לאופוזיציה

    תגישו שאילתא ותישאלו מי הם שלמה, שפרה ורחל מלוש כהן. אפילו אם לא תהיה תשובה, יהיו קטעים לארכיון

  7. דר׳ קליש ומיסטר צוק.

    דו ראש העיר הכי מופרע שהיה בחיפה. העיקר שיש שמשיות בחוף כלבים, עציצים בכניסה לעירייה, צובעים מדרגות בצבעי הגאווה ומעברי חציה בכחול לבן. הכל תפאורה זולה שתוסר בעוד 36 חודשים כאשר האדריכלית תשוב לשרטט והסקיפר ישוב למתוח מפרשים. ת׳כלס בשורשי העשיה אין בעל בית פרט לרב מיכי אלפר שדואג יפה יפה לקהל המהגרים מבניי ברק.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד שכונות אדומות:
    כבביר, חליסה, קרית אליעזר (אזור אלנבי ועין הים) וסביב הישיבות בנוה שאנן מרכז זיו ורמז
    אתם מבינים לבד איפה הבעיה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סיעת קץ לחיפה – הכתובת הייתה באותיות על הקיר

  10. שלומית לוי

    שלמה כהן, אי גבאי זה לא ההוא שחיסל את מפלגת העבודה ומצא עבודה בסלקום? גם קליש מחסלת את עצמה וסיעתה ובניגוד לגבאי קשה לי להאמין שמישהו ירצה לעבוד איתה באדריכלות או ניהול. כדאי שתפתח קונדיטוריה. לפחות יהיה מה להעלות לאינסטוש

  11. משקיף מהצד

    מר "שלמה כהן", כשאין מה לומר על המהות אתה עובר לאד הומינם ומדבר על הכותב? כן, דוד מגן הוא איש מפלגת העבודה, עבד עם סביון וממתנגדיה המובהקים של קליש. זה נכון. וזה גם ממש בסדר להזכיר זאת כשהוא בא בביקורת עליה. אבל להתייחס בתגובתך אך ורק לעובדה זו ולהתעלם לחלוטין מהביקורת עצמה זה מלוכלך. אם אין לך מה לומר על המהות – אתה בהחלט רשאי לא להגיב. ממילא אתה פרופיל פיקטיבי.

  12. גליה

    כמה חבל ועצוב שתושבי העיר הלכו שבי אחר הקלישאות של קליש
    או שבחרו בה רק כי היא אישה.
    הרבה יותר חשוב זה כישורים ויכולות ולא עבר מפוקפק והרשאה בבית משפט.
    התפקוד שלה זה ביזיון וחרפה לעיר.
    ביבי רק מועמד למשפט וכבר יוצאים נגדו ובחיפה בחרו עבריינית מורשעת אף על פי שידעו על עברה.
    חיפאים צבועים!

  13. רוני

    העיריי וקליש בראשה עם צוק לא מתפקדת. להעיף אותם לכל הרוחות ויפה שעה אחת קודם.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן לשלוח אותה הביתה ויפה שעה אחת קודם

  15. אילן

    שתצא מהלישכה ותבוא לרחוב הנביאים ליד מעדני רוסמן יש
    פחים מסריחים הכול מלוכלך ומלא גוקים ועכברים בנוסף לזה
    יש ליד הסופר רחבה ששיכת לעיריה והם לא מנקים אותה
    העיקר שהפריריים מסביב לרחבה משלמים הרבה ארנונה
    ולא מקבלים ניקיון

  16. אבי

    אתה מתכוון שנכניס את החרדים לגיטו ? ואולי נחייב אותם בלבישת טלאי צהוב שלא נידבק מהם ? ואולי נכניס אותם למחנות עד לסיום הנגיף ? תתבייש לך אנטישמי קטן !!

  17. סיגל

    קליש, מה שבטוח זו הפעם האחרונה שהצבעתי לך!!! ולא מעניין אותי מי הכותב ומה האנטרס שלו. חיפה הפכה לעיר דכאון. על מה תנגני עכשיו….זיהום…שמענו מספיק ואת לא עשית כלום!

  18. עופר

    הקורונה תיגמר יום אחד אבל אנחנו נשאר עם ראשת עיר הכי גרועה שהיתה לחיפה.

  19. יעקב מהגן הנעלם ברחוב יהודה הלוי

    שמתי לב לכך שהכתב הזה מרבה לתקוף את הגברת ראש העיר קליש ואני לא מצליח להצדיק אותו בגרוש כי אם הנימוק הוא פוליטי להתנהגותה של קליש הרי שהוא בעצמו כתב מטעם האופוזיציה ,מה שאומר שגם הוא כותב את מה שהוא כותב כניגוח פוליטי הלו כן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר