יצחק נבון (צילום: צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית)
יצחק נבון (צילום: צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית)

שכונת נאות פרס ב' תיקרא ע"ש הנשיא נבון

החלטתה של ועדת השמות העירונית לקרוא לשכונת נאות פרס ב' על שמו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון אושרה ותגיע לאישור של מועצת העיר. כזכור, לפני שנה פורסם כי מפרוטוקול ועדת השמות, שבראשותה עמדה אז ראש העיר עינת קליש רותם, עולה כי הוחלט לקרוא לשכונה בשם נאות ספורט

פורסם בתאריך: 16.8.22 09:27

ועדת השמות העירונית החליטה על הנצחתו של נשיא המדינה החמישי יצחק נבון. את היוזמה קידמה יו"ר הוועדה וחברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג, כאשר המטרה היא לקרוא לשכונת נאות פרס ב' על שמו של נבון. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי ההחלטה על כך אושרה ותגיע לאישור של מועצת העיר.

בחודש אוגוסט אשתקד פורסם כי מפרוטוקול ועדת השמות בראשותה של ראש העיר עינת קליש רותם עולה שהועברה החלטה על קריאת נאות פרס ב' בשם נאות ספורט. לאחר שמועצת העיר הפכה למועצה לעומתית לקליש רותם ומועצת השינוי השתלטה על התאגידים על הוועדות, ובהן ועדת השמות, בוטלה ההחלטה לקרוא לשכונה נאות ספורט. יצוין כי שמו של נבון עלה על שולחנה של הוועדה, עוד בימים שבהם קליש רותם עמדה בראשה, כמי שעשוי להיות מונצח באחת מתחנות הרכבלית – הצעה שלא יצאה אל הפועל.

נבון היה חבר כנסת ושר בממשלות ישראל, כאשר בתחילת דרכו שימש עוזרו האישי של ראש הממשלה דוד בן גוריון. בשנת 1978 הוא נבחר לכהן כנשיאה החמישי של המדינה והיה לנשיא הראשון ממוצא מזרחי. בשנת 1983 הודיע נבון לראש הממשלה מנחם בגין כי לא יתמודד על כהונה נוספת, אך לא פרש מהחיים הפוליטיים. בכנסת ה-11 הוא כיהן כשר החינוך והתרבות והיה לנשיא הראשון שהמשיך בפעילות פוליטית לאחר פרישתו מהנשיאות. עד שנת 1992 שימש נבון חבר כנסת, ורק אז פרש מהחיים הפוליטיים. נבון כתב את המחזה "בוסתן ספרדי" שזכה להצלחה רבה.

 

 

אשתו של נבון, אופירה נפטרה בשנת 1993 ממחלת הסרטן, והיא רק בת 57. לזוג היו שני ילדים – נעמה שאומצה בשנת 1973 וארז. נבון הלך לעולמו בשנת 2015.

עד כה לא הונצח נבון באופן רשמי בחיפה. גולן שטיינברג ביקשה מחברי הוועדה לשמור על יוזמת ההנצחה בסודיות עד שהיא תאושר באופן רשמי ומשפחתו של נבון תעודכן על כך. גולן שטיינברג בחרה שלא להגיב בנימוק שלפיו דיוני הוועדה הם חסויים עד להבאת פרוטוקול הוועדה לאישור במועצת העיר.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר