אלכס קרמר (צילום: אלוניס)
אלכס קרמר (צילום: אלוניס)

"העיר התחתית זו ההצגה החדשה של חיפה"

"בת גלים היא הפנינה של העיר ויחד איתה כל שכונות החוף ימריאו" • "יזמים נוטשים את העיר, כי הם התעייפו מהביורוקרטיה מול העירייה" • "העלאת הריבית תאט אולי את קצב מכירת הדירות, אבל המחירים לא יירדו" • אלכס קרמר, בעלים ושותף ב"מגורים החברה לנדל"ן" פתח בפנינו את הבית

פורסם בתאריך: 2.9.22 01:20

ספר קצת על עצמך ועל החברה.

"אני בתחום התיווך והנדל"ן משנת 2012. בחברה אנחנו שלושה שותפים: מאיר תורג'מן, שלומי מורצקי ואני. המשרד שלנו בשדרות מוריה 125, והמשרד נחלק לכמה מחלקות. הבסיס הוא מחלקת שיווק דירות יד 2, ואנחנו עובדים בכל רחבי חיפה, נשר וטירת כרמל. אנחנו מונים 26 סוכני נדל"ן, כשכל יועץ מתמחה באזור שלו. אנחנו מחזיקים בממוצע, בכל רגע נתון, כ-200 נכסים בשיווק בלעדי. אנחנו כבר שלוש שנים ברציפות מובילים לפי מדד המתווכים באתר 'נדל"ן', הנחשב היום ליחיד שמאפשר למדוד ולבדוק את אנשי המקצוע בתחום שלנו. איך אומרים? פעם אחת נחמד, פעם שנייה או קיי ופעם שלישית זו כבר גושפנקא שמסבירה טוב מה אנחנו עושים ולמה אנחנו מובילים".

אתם משווקים גם פרויקטים?

"מחלקה נוספת עוסקת בשיווק פרויקטים, ויש לנו מספר לא מועט של פרויקטים, חלקם בבנייה, חלקם בהיתרים וחלקם כבר בוצעו ונמכרו. זוהי מחלקה שמשווקת פרויקטים יד ראשונה של לא מעט יזמים, כמו קבוצת מבנים, שובל הנדסה, סיטילייט, חליווה, נקסט אורבן, גלבוע, מ. בראון ועוד. זוהי מחלקה נפרדת לחלוטין, ועובדים בה שני סוכנים שעוסקים אך ורק בכל מה שקשור בפרויקטים. המחלקה מתוכננת לגדול בשנה הקרובה, ואנחנו מחפשים פרויקטים איכותיים נוספים ומיוחדים ברחבי העיר".

אתם גם חברה יזמית?

"אנחנו עוסקים בהתחדשות עירונית ומקדמים מספר מתחמים של פינוי-בינוי בחיפה. יש לנו מתחם ברחוב אמיל זולא בכרמל צרפתי יחד עם חברת מבנים וקבוצת בן דוד; פרויקט נוסף הוא ברחוב אינטרנציונל ברמות רמז יחד עם חברת מבנים; יש לנו פרויקט עם חברת אלמוג כדאי ברחוב המלך שלמה בנווה דוד ופרויקט ברחוב התורן בעין הים יחד עם שובל הנדסה ומבנים. בפרויקט הזה 212 דירות אמורות להיהרס ובמקומן ייבנו כ-900 דירות. ב-12 בספטמבר אמור להיות כנס דיירים גדול לגבי המתחם הזה, וזו הולכת להיות הריוויירה החדשה של חיפה. בכנס יוצגו התוכניות וההסכם הסופי".

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום?

"מצב הנדל"ן הוא בסדר, ואפילו בסדר גמור. מצב העסקאות בחודשים האחרונים לא שונה מתחילת השנה. ממש אחרי הקורונה השוק די התפוצץ למעלה".

 

 

האם המחירים יוסיפו לעלות או שאנחנו לקראת התמתנות?

"אנחנו מעריכים שתהיה האטה ברכישת דירות, עקב העלאת הריבית, אבל, נכון לעכשיו, אנחנו עדיין לא חווים את זה. המחירים לא יירדו, עקב כך. אולי כמות העסקאות תפחת קצת, אבל אנחנו נכיל את זה. אנחנו מתכוננים, אבל כרגע אנחנו עדיין לא שם. השוק יציב, הלקוחות רוכשים דירות, המחירים בחיפה יציבים ומאוד יפים. אלו מחירים שלא ידענו לפני הקורונה".

מה הקושי המרכזי של יזמים בחיפה?

"העבודה מול העירייה היא הקושי הכי גדול שיש היום, כי אין שום ודאות למה שקורה כרגע בעירייה. חוסר הוודאות של מה ואיך יהיה, האישורים שתמיד תמיד נתקעים, והדברים שלוקחים כאן המון זמן, בניגוד לערים אחרות. חלק ניכר מהיזמים, קטנים כגדולים, מעדיפים שלא להגיע לחיפה. הם התעייפו מתהליך העבודה מול העירייה, מהסחבת שמאוד מקשה ותוקעת. בגדול, כולם מחכים שהקדנציה הנוכחית של ראש העירייה תסתיים, מצפים שדברים ישתנו, כי כל מי שיגיע, יהיה יותר טוב מהקיים".

ומהו הפוטנציאל הגדול ביותר בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"כל שכונות החוף. כבר היום אנחנו מרגישים את העלייה והנהירה של משקיעים מהמרכז, מתוך אמונה בשכונות החוף. אין יותר טוב משכונות החוף. גם הכרמל צריך לעבור שינוי, אם זה כל ציר מוריה שגם עליו יש תוכניות ותב"ע שישנו את פני הציר. בת גלים היא הפנינה המאוד מיוחדת של העיר, שם המחירים ממש נסקו, ויש עוד המון פרויקטים שאמורים לצאת די בקרוב. גם בעיר התחתית אנחנו רואים התפתחות מטורפת של בנייה. הדירות שם נמכרות בקצב מסחרר ועדיין המחירים שפויים. מאוד מעניין שם, מבחינתי זו ההצגה החדשה של חיפה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר