מתחם רוטשילד (הדמיה: הקוביה; תכנון: אלכסנדר מרלי אדריכלים)
מתחם רוטשילד (הדמיה: הקוביה; תכנון: אלכסנדר מרלי אדריכלים)

מתחם התחדשות עירונית חברתית יוצא לדרך בקרית אליעזר

במסגרת התוכנית "מתחם רוטשילד" ייהרסו שבעה מבני שיכון בני ארבע קומות ובהם 168 יחידות דיור קטנות, ובמקומם ייבנו תשעה בנייני מגורים חדשים של 22-11 קומות ובהם 760 יחידות דיור. התוכנית תמומש בחלקה באמצעות תמיכה ממשלתית ופילנטרופית

פורסם בתאריך: 14.9.22 11:00

פרויקט חדש של התחדשות עירונית חברתית – מתחם רוטשילד – יוצא לדרך בשכונת קרית אליעזר, והוא כולל מימון מקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להתחדשות בראייה חברתית. התוכנית, שצפויה לקבל היום (רביעי) אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, היא חלק מתוכנית אב להתחדשות עירונית בחיפה, אשר קודמה ומומנה על ידי הרשות והעירייה.

תוכנית הפינוי-בינוי תמומש בחלקה באמצעות תמיכה ממשלתית ופילנטרופית, שתשמש בין השאר לקידום תהליכי בניית קהילה, חינוך, רווחה ותרבות בשכונה, כאשר התמיכה הפילנטרופית בסך של 16 מיליון שקל לפרויקט הושגה באמצעות קול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

ברשות מציינים כי ייחודו של הפרויקט הוא בדגש שניתן לעבודה החברתית והקהילתית עם התושבים. כך למשל בוצעו הכשרות מקצועיות לתושבים (גישור, תחזוקה, כלים משפטיים וכו') כחלק מתהליך העצמה והקניית כלים, חיבור בין הקהילות השונות בשכונה, חיזוק אוכלוסיית הקשישים ועוד, וזאת במטרה להעצים ולחדש את השכונה גם מבחינה חברתית במקביל לתהליכי ההתחדשות הפיזיים.

מתחם רוטשילד נמצא בחלקה הדרום מזרחי של שכונת קרית אליעזר, לאורך שדרות רוטשילד. במסגרת התוכנית ייהרסו שבעה מבני שיכון בני ארבע קומות ובהם 168 יחידות דיור קטנות, ובמקומם ייבנו תשעה בנייני מגורים חדשים של 22-11 קומות ובהם 760 יחידות דיור. כמו כן מוצעים שטחים בנויים נוספים לשימושים ציבוריים, לשטחי מסחר ולשטחי משרדים בקומות הקרקע.

 

 

בתכנית מוצעת חלוקה של המבנים לשלושה תתי מתחמים עצמאיים – B ,A ו-C, כאשר מתחם B זכה בקול קורא למימוש מיזמי התחדשות עירונית חברתית מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. הזכייה מאפשרת לקדם את מימוש הפרויקט באמצעות תמיכה ממשלתית ופילנטרופית. כחלק מעקרונות הקול קורא ייבנו גם עשרות יחידות דיור בהישג יד שישמשו להשכרה מוזלת, כך שאוכלוסייה המתגוררת במקום בשכירות תוכל להישאר בו.

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר: "מתחם רוטשילד יחדש בקרוב את פניו באופן נרחב ומקיף כחלק מתוכנית אב שנעשתה יחד עם שותפינו בחיפה. נוסף על כך, יש לפרויקט היבט חברתי ייחודי, עם השתתפות המימון מטעם הקול הקורא הפילנטרופי. השכונה תתחזק, והתחזקותה תתרום לתושבי העיר כולם".

ראש העיר עינת קליש רותם: "חיפה היא בין הערים המובילות בארץ בתוכניות התחדשות עירונית, ולא בכדי. עיריית חיפה רואה בקידום התחדשות עירונית בעיר מנוף לחידוש פני השכונות הוותיקות, ולכן תמשיך לקדם תוכניות נוספות שעתידות לשנות את פניה ואת אופייה הייחודי של העיר".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פשוט תכנון זוועתי

    סלאמס של ממש. תסתכלו איזו לפחםות הזויה בהדמייה. גרוע מהמצב היום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר