שכונת נאות פרס ב' (הדמיה: דירה להשכיר)
שכונת נאות פרס ב' (הדמיה: דירה להשכיר)

נאות פרס ב': אושרו 90 מיליון שקל להשלמת פריצת דרכים

ועדת הכספים העירונית אישרה תקציב של 90 מיליון שקל להשלמת ביצוע פריצת דרכים לפרויקט "מחיר למשתכן" בשכונת נאות פרס ב'. כעת מקווים מאות מרוכשי הדירות שחילופי ההאשמות בין עיריית חיפה לרשות מקרקעי ישראל ולמשרדי הממשלה יסתיימו. חבר הוועדה רג'א זעאתרה: "מקווה שמכאן והלאה התהליך יתקדם במהרה"

פורסם בתאריך: 24.1.23 16:42

בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה אתמול (שני) אושר תקציב של 90 מיליון שקל להשלמת ביצוע פריצת דרכים לפרויקט "מחיר למשתכן" בשכונת נאות פרס ב' במבואות הדרומיים של העיר. עם אישור תוספת התקציב מקווים כעת מאות מרוכשי הדירות שחילופי ההאשמות בין עיריית חיפה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י), למשרד האוצר ולמשרד התחבורה יסתיימו, כמו גם העיכובים הרבים.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בסוף יוני 2022 שלח מהנדס העיר אריאל וטרמן מכתב חריף למנכ"לי משרד האוצר, משרד התחבורה ורמ"י, ובו דרישה להסיר את החסמים המונעים את מימוש הפרויקט. במכתבו דרש וטרמן לפעול באופן מיידי להסדרת התשתיות הנדרשות למימוש הפרויקט, להסרת החסמים ולהסדרת התשתיות הנדרשות להקמת השכונה, שבה עתידות להיבנות כ-6,000 יחידות דיור. וטרמן אף התריע במכתבו כי הרוכשים והחברות היזמיות עלולים למצוא עצמם מול שכונה בנויה שאינה ניתנת לאכלוס.

ברמ"י לא נשארו חייבים, ובמכתב תשובה חריף הם קראו לעיריית חיפה לפעול ללא דיחוי לקידום תהליך הוצאת היתרי בנייה ליזמים ברוח עקרונות הסכם הגג. סגנית מנהל אגף בכיר הנדסה ופיתוח תשתיות ברמ"י ליבנת אוליניצקי גילגלה את הכדור לעברה של העירייה וטענה כי מי שמעכב את הפרויקט היא לא אחרת מאשר העירייה עצמה: "עיריית חיפה עיכבה (שלא בצדק) כל התקדמות בתהליך העבודה מול רמ"י ומול היזמים בנימוקים שונים ומשתנים מעת לעת, הקשורים לביצוע של תשתיות העל. מתוך כוונה לקדם פתרון שיניח את דעתה של עיריית חיפה ושל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקדם תהליך של הוצאת היתרי בנייה, הגיעו רמ"י ומהנדס העיר חיפה למסמך הבנות מוסכם (לאחר תהליך ארוך של עבודה משותפת על מספר רב של חלופות לנוסח המכתב), והנוסח הסופי והמקובל על שני הצדדים הופץ ב-13 בספטמבר 2021". 

אוליניצקי הוסיפה כי "עיריית חיפה היתה מחויבת על פי הסכם הגג ולאור מכרזי השיווק שפורסמו, והיתה יכולה על פי מצג הנתונים ההנדסיים לקדם הן את עבודות הפיתוח בשטח והן את התהליכים המקדימים להוצאת היתרים ליזמים, אך משיקוליה שלה בחרה לא לעשות כן. לאור האמור לעיל, איננו מקבלים את טענותיו של מהנדס העיר שלפיהן גורמי המדינה (רמ"י, רשות המים ומשרד התחבורה) מונעים את פתרון החסמים לצורך הוצאת היתרי בנייה ליזמים שזכו במכרזי שיווק המגרשים של רמ"י במבואות דרומיים של חיפה. אנו חוזרים וקוראים לעיריית חיפה לפעול ללא דיחוי לקידום תהליך הוצאת היתרי בנייה ליזמים ברוח עקרונות הסכם הגג שסוכם בין עירייה לרמ"י".

 

 

במענה למכתבה של אוליניצקי שלח לה וטרמן מכתב תשובה שבו הוא העביר את האחריות אל משרדי הממשלה, אשר לדבריו לא סיימו את ביצוע התשתיות הנדרשות על מנת שהעירייה תאפשר היתרי בנייה ליזמים: "נמצא כי מכתבך רצוף אי דיוקים חמורים, ומחובתי להעמיד הדברים על דיוקם. כל טענה כאילו האשם לאי מסירת המגרשים ליזמים הזוכים מוטל על כתפי העירייה היא מופרכת, שהרי אף אילו היו נמסרים במועד בעבר או כעת, לצורך העניין, ממילא לא היתה אפשרות חוקית להנפיק היתרי בנייה כל עוד לא מולאו הוראות התוכנית והתנאים שנקבעו בה. המדינה היא שהתחייבה כלפי היזמים למסירת המגרשים במועד הנקוב, וחזקה עליה שהיתה מודעת לעבודות המוקדמות אשר עליה לבצע כתנאי להנפקת ההיתרים, שהרי איזו תועלת תצמח מקבלת המגרשים ללא אפשרות לבנות?".

במכתבו טען וטרמן כי אוליניצקי נתפסת לידי טעות ביחס למקור המימון של עבודות הפיתוח וכי העבודות אינן ממומנות על ידי רמ"י אלא מתבצעות במסגרת תקציב העירייה על חשבון היטלים ואגרות שישולמו בעת הוצאת היתרי בנייה. לדבריו, הסכם הגג הרלוונטי בחיפה אינו קובע שהמדינה תפתח תשתיות צמודות, בניגוד לערים אחרות, שם נקבעה הוראה כזו. לפיכך, כך וטרמן, הקשר בין אפשרות לתת היתרי בנייה למימון הפיתוח "הוא חד ערכי". את מכתבו הוא סיים במשפט: "אינני רואה מקום להמשך ההתכתבות ומצפה להתקדמות במתווה כפי שסוכם".

יו"ר סיעת חד"ש וחבר ועדת הכספים רג'א זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בחומר שהוצג בפני ועדת הכספים על ידי מינהל ההנדסה הוגדר התקציב למטרת 'השלמת ביצוע פריצת הדרכים', וזאת לאחר שרמ"י השלימה את שיווקם של כל המגרשים בשכונה. שטח המריבה משתרע על פני 747 דונם, כאשר יותר מ-1,000 דירות יועדו לזוכי 'מחיר למשתכן' וכ-400 דירות לזכאים לשכירות ארוכת טווח. בעקבות החסמים נאלצו מאות זוגות צעירים שרכשו דירות בפרויקט להמתין שנים כדי להיכנס לדירותיהם. בשנה האחרונה פנו אלי זוגות רבים, ערבים ויהודים, שניזוקו כתוצאה מהסכסוך בין העירייה למוסדות התכנון ולמשרדי הממשלה. אני מקווה שמכאן והלאה התהליך יתקדם במהרה, והזוכים, כמו גם כלל הרוכשים, ייכנסו לדירותיהם החדשות תוך כמה שנים".

 

נאות פרס ב' (הדמיה: עיריית חיפה)

נאות פרס ב' (הדמיה: עיריית חיפה)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. על הפנים נשמעת על הנאות הרס ב'

    אוי לא שכונה עם מאות זוגות ערבים שרכשו בה כבר מצביע שתהיה מוחלשת ועם מריבות יהודים-ערבים. תנחומיי

  2. אחד מהעם

    מי יבנה אולם ספורט כמו בתל אביב ”דאון טאון” בתוך מתחם בנייני מגורים ומשרדים בנו אולם ברמה בינלאומית וואוו תתחילו תבנו תעלומות רמת הספורט ותשתיות ספורט בעיר חיפה עבור נוער ועבור ליגת העל בכדורסל בכדוריד בכדורעף תנו לנו ספורט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר