מימין: מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, מנכ"ל sipg ישראל, מי האו צ׳יאנג (צילום: רענן כהן)
מימין: מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, מנכ"ל sipg ישראל, מי האו צ׳יאנג (צילום: רענן כהן)

התחרות בנמלים יצאה לדרך: נמל המפרץ החדש נחנך הערב

לאחר 15 שנות תכנון ובנייה ושש שנות הקמה ובהשקעה של יותר מ-5.5 מיליארד שקלים הושק הערב אחד ממיזמי התשתית הגדולים בישראל. הנמל החדש יאפשר עגינה של אוניות ענק וצפוי לספק אלפי מקומות עבודה חדשים לתושבי המטרופולין

פורסם בתאריך: 1.9.21 21:45

משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל חנכו הערב (רביעי) את נמל המפרץ החדש בחיפה לאחר 15 שנים של תכנון ובנייה. מדובר בנמל הראשון בין שני נמלים חדשים שהוקמו בישראל. הנמלים החדשים יאפשרו תחרות בין הנמלים ויחוללו מהפכה של ממש במשק הישראלי, ש-99 אחוז מהסחר שלו משונע דרך נמלי הים.

נמל המפרץ הוא אחד ממיזמי התשתית הגדולים שהוקמו בישראל. בהקמתו הושקעו יותר מ-5.5 מיליארד שקלים בתשתית ובציוד הפעלה, מהמתקדמים ביותר בעולם. הנמל משתרע על שטח של כ-840 דונם בתוך הים והוא נפתח לפעילות לאחר שש שנות הקמה.

באירוע השקה מצומצם, שקיימו היום משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל (חנ"י), בשיתוף החברה הבינלאומית שתפעיל את הנמל (SIPG), בירכה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי את באי הטקס באמצעות מסך וידיאו.

כניסת האונייה הראשונה לנמל המפרץ (צילום: יעקב שטרית)

כניסת האונייה הראשונה לנמל המפרץ (צילום: יעקב שטרית)

הנמל החדש יאפשר, לראשונה, לאוניות ענק, הנושאות 18 אלף מכולות ויותר, לעגון בישראל ויקצר את משך הפריקה והטעינה שלהן. מדובר באוניות באורך של 400 מ' וברוחב של 62 מ'. לטובת אוניות אלה, נבנו רציפים באורך של כ-800 מ' ובעומק של כ-17.3 מ' מתחת לפני הים. יצוין, כי מעבר לתרומתו האדירה של הנמל החדש למשק, מדובר במנוע צמיחה חשוב למטרופולין הצפוני ולעיר חיפה. תרומת נמל המפרץ לעיר חיפה ולסביבתה מוערכת ב-1.5 מיליארד שקלים, והנמל צפוי לספק אלפי מקומות עבודה חדשים.

השרה מיכאלי: "אנו חייבות להכיר תודה לכל מי שהגו את החזון, התמודדו עם המהמורות והאתגרים לאורך הדרך והצליחו לנווט ולהביא אותנו אל הרגע הזה. כעת אנו מתחילים בהרפתקה חדשה – קיום ההבטחה הגלומה בנמל המפרץ, ובקרוב בנמל הדרום, להאצת הפיתוח הכלכלי של ישראל, לגידול בייצוא ובסחר, ולצמצום פערים חברתיים והורדת מחירים.

"היום אנו מחזקים את יכולותינו האזוריות בתחום הסחר הימי, ואני בטוחה כי נוכל למנף הזדמנות זו לא רק לשגשוג מקומי, אלא גם למימוש הזדמנויות ולתרומה אמיתית לשכנותינו במזרח התיכון, ממזרח, מדרום ומצפון. כולי תקווה, כי בקרוב הנמלים ישרתו לא רק בפיתוח הכלכלי ומקומות תעסוקה, אלא יהפכו גם לנקיים יותר, כמוקדי פנאי, תרבות ובילוי ויסבו גאווה והנאה לכלל תושבות ותושבי חיפה והקריות, כמקובל בערי הנמל המובילות בעולם".

 

 

יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: "פתיחת נמל המפרץ היום היא רגע היסטורי למדינת ישראל ובשורה אדירה למשק והציבור בישראל. מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והמורכבים שהוקמו בישראל, אותו ליוויתי עוד בשלב התוכניות והמכרזים כמנכ"ל משרד התחבורה. פתיחתו של  נמל המפרץ היום, ובהמשך השנה גם של נמל הדרום, תוביל לתחרות, לשיפור וייעול השירות בענף הנמלים בישראל ותציב את נמלי ישראל בשורה הראשונה והמתקדמת באגן המזרחי של הים התיכון ובעולם הנמלים".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "נמל המפרץ שמתחיל לפעול היום הוא אחד ממיזמי התשתיות החשובים ביותר לעתידה של מדינת ישראל. מדובר בנמל טכנולוגי מודרני שפתיחתו תחולל מהפכה במשק ותשפיע על כולנו, החל מהתעשיינים ועד הצרכן הישראלי בהפחתת יוקר המחיה. בתוך שש שנים בלבד הצליחה חברת נמלי ישראל להוביל ולקדם מיזם תשתיות אדיר ממדים שיביא לתחרות בענף הנמלים שכל המשק מחכה לה. פתיחת הנמל מאיצה את תהליך הרפורמה בנמלים והעמקת התחרות גם לתחום אניות המכולה, דבר אשר יביא לשיפור והתייעלות ברמת השירות בנמלים בישראל, תסייע במתן מענה לצורכי המשק, תבטיח את המוכנות של ישראל לקליטת אוניות הענק ותאפשר לישראל להיערך לשינויים שקורים בתעשיית הסחר הימי".

מנכ"ל SIPG ישראל, מי האו צ׳יאנג: "פתיחת נמל המפרץ תביא בשורה של ממש למשק הישראלי אך גם לעיר חיפה ולאזור כולו. SIPG ישראל גייסה בחודשים האחרונים עשרות עובדות ועובדים ממטרופולין חיפה והאזור. אנו בטוחים שנמל המפרץ ו-SIPG ישראל יציבו את ישראל כמדינת נמל מובילה לאזור כולו".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר