העבודות לשדרוג קו הביוב הראשי (צילום: תאגיד מי כרמל)
העבודות לשדרוג קו הביוב הראשי (צילום: תאגיד מי כרמל)

קו הביוב הראשי בעיר התחתית משודרג בעבודה רובוטית

באמצעות טכנולוגיה חדישה מבצע תאגיד מי כרמל החל עבודות שדרוג בקו הביוב הראשי בעיר התחתית ללא צורך בפתיחת הקרקע. עלותן של העבודות נאמדת ב-20 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 29.10.19 17:23

תאגיד המים מי כרמל החל בחידוש של קו הביוב הראשי בעיר התחתית, כאשר עלות העבודות נאמדת ב-20 מיליון שקל.

הקו שבו מבוצעות העבודות עשוי מבטון וקוטרו נע בין 600 מ"מ ל-1,000 מ"מ. הוא הוקם בתקופת המנדט הבריטי, ועם השנים נסדק וחיבוריו נשחקו. הקו מוגדר כמאסף, והוא משרת עשרות אלפי תושבים מהעיר התחתית, מהדר, מקרית אליעזר ומהכרמל המערבי. המקטע המטופל עובר מתחת לרחובות המגינים, קיבוץ גלויות, חטיבת גולני ודרך בר יהודה.

במי כרמל מציינים כי השדרוג מתבצע בטכנולוגיה חדישה שמאפשרת פעולה כירורגית מתחת האדמה, ללא פתיחת הקרקע. מדובר בשרוול מיוחד אשר מושחל לתוך הצנרת עם הדבקה מיוחדת אשר מצפה את הקו הישן. עם השלמת הכנסתו של השרוול תשופר עמידותו של הקו, כך שהוא יוכל להמשיך ולפעול עוד 50 שנה.

 

 

במי כרמל מוסיפים כי לצורך ייעול וקיצור זמן הביצוע חולקה העבודה בין שני קבלנים המתמחים בתחום, אשר עובדים במקביל וללא תלות האחד בשני בנקודות שונות של הקו, וכי העבודה ברובה נעשית באמצעות רובוטים הנשלטים מרכב שליטה. עד כה שודרגו כ-700 מטר מתחת לרחובות המגינים וחטיבת גולני מתוך כחמישה ק"מ, ובתאגיד מדגישים כי לולא הטכנולוגיה הרובוטים היה צורך לסגור את רחוב המגינים לתנועת כלי רכב למשך חצי שנה לפחות.

יו"ר דירקטוריון מי כרמל איזי ענבר: "לפני כמה חודשים גיבש התאגיד תוכנית עבודה רב שנתית לתקופה של חמש שנים לחידוש תשתיות המים והביוב בחיפה. התוכנית אושרה בדירקטוריון והוצגה להנהלת העירייה ולרשות הארצית למים ולביוב. במסגרת זו נערכות גם העבודות הנוכחיות בעיר התחתית באמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר