שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

אגודת התעופה הכללית מתנגדת למעבר לחיפה

בהתנגדות שהגישה אגודת התעופה הכללית למעבר פעילות התעופה מהרצליה לחיפה כלל לא מוזכר המעבר לחיפה כאפשרות. דרישתה של האגודה היא ששדה התעופה בהרצליה יפונה רק לאחר שתאושר התוכנית לשדה תעופה קבוע במזרח חדרה ויוקם שדה חלופי

פורסם בתאריך: 9.3.20 12:08

אגודת התעופה הכללית מתנגדת למעבר פעילות התעופה הכללית משדה התעופה הרצליה לשדה התעופה חיפה ותומכת בהעברת הפעילות לחדרה. על עמדתה של האגודה ניתן ללמוד מהתנגדות שהיא הגישה לתוכנית "קרית המסלול" שיוזמת רשות מקרקעי ישראל להקמת 1,650 דירות במתחם ששטחו 179 דונם, הכולל חלק משטח שדה התעופה הרצליה.

לעומת רשות שדות התעופה, שבהתנגדותה לתוכנית ביקשה לקבוע שלביות שתקבע כי ביצועה יתאפשר רק לאחר קליטת התעופה הכללית בשדה תעופה חלופי – ככל שיאושר לפי התוכנית לשדה תעופה קבוע לתעופה הכללית במזרח חדרה הנמצאת רחוק מאוד מאישור או באופן זמני בשדה התעופה חיפה, "לפי המוקדם מבין החלופות הללו" – בהתנגדותה של האגודה המעבר לחיפה כלל לא מוזכר כאפשרות.

 

 

"יש לקבוע בתוכנית 'קרית המסלול' תנאים אשר יבטיחו כי השדה יתפנה רק לאחר שתאושר התוכנית לשדה תעופה קבוע לתעופה הכללית במזרח חדרה ויוקם השדה החלופי", כתבה האגודה בהתנגדותה, "הביקוש העיקרי לתעופה הכללית הוא במרכז הארץ, וזאת הן בשל ריכוזי האוכלוסייה והן בשל צורכי התעופה הכללית. שדה התעופה בהרצליה הוא השדה המרכזי המשרת את התעופה הכללית. סגירתו ללא הקמת שדה חלופי תגרום לפגיעה קשה בענף זה".

יצוין כי פעילות התעופה הכללית כוללת לימוד טיס, שמירת כשירות טייסים, מכוני בדק ותחזוקה, פעילות של חברות לתעופה קלה, השכרת מטוסים ומסוקים לטיסות פרטיות ושירותים למוניות אוויר. בשבועות הקרובים תכריע הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית "קרית המסלול", ואז יתברר אם אכן תוטל בה חובה להעברת פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    אולי מאלה שמבינים חיפה תימלט מהגזירה שחתמה עליה ראש העיר.

  2. סקייטריפ

    שדה התעופה הרצליה צריך להישאר במקומו ולא לעבור לשום מקום. השדה הוא תשתית חיונית של מדינת ישראל, ופשוט אי אפשר להעביר אותה לחיפה, או למקום אחר שבו אין דרישה לשירותיו.
    מציע לכולכם לבוא לטוס מהשדה בטיסת היכרות – שיעור טיסה שבו תטיסו מטוס קל ביחד עם מדריך טיסה מיומן.
    צרו קשר דרך האתר: https://skytrip.co.il/טייס-ליום-אחד/
    להתראות…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר