כנס שיתוף הציבור להצגת תוכנית ההתחדשות העירונית לקרית שפרינצק ולרמת שאול (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
כנס שיתוף הציבור להצגת תוכנית ההתחדשות העירונית לקרית שפרינצק ולרמת שאול (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הוצגה תוכנית ההתחדשות העירונית לקרית שפרינצק ורמת שאול

עיריית חיפה הציגה לציבור את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונות קרית שפרינצק ורמת שאול, שבבסיסה עומדים יצירת מקבצים עירוניים לריכוז שירותים לציבור, פיתוח רחובות מישוריים כבעלי פוטנציאל לעידוד חיים עירוניים, פיתוח נופי ברחובות משופעים, ויצירת נקודות ממשק בין העיר לטבע העירוני

פורסם בתאריך: 7.12.20 09:31

במפגש שיתוף ציבור הציגה אתמול (ראשון) עיריית חיפה את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונות קרית שפרינצק ורמת שאול הוצגה לציבור. בבסיסה של התוכנית עומדים יצירת מקבצים עירוניים לריכוז שירותים לציבור, פיתוח רחובות מישוריים כבעלי פוטנציאל לעידוד הליכה וחיים עירוניים, פיתוח נופי ברחובות משופעים, ויצירת נקודות ממשק להנגשה ולחיבור בין העיר לבין הטבע העירוני. מהעירייה נמסר כי התוכנית עתידה להוסיף לשתי השכונות כ-8,000 יחידות דיור, ובכך להגדיל את מספר יחידות הדיור בשתיהן ל-12,000.

התוכנית, שאותה מקדמות המחלקה להתחדשות עירונית באגף לתכנון עיר בעירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הוצגה באופן מקוון בדף הפייסבוק של ה,עירייה ובאפליקציית זום על ידי אדר' אלי דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות אשר עומד בראש צוות התכנון. במפגש השתתפו ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק שמשמש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ממלא מקום ראש העיר מיכי אלפא המשמש יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מהנדס העיר אריאל וטרמן, מנהלת האגף לתכנון עיר בעירייה ורדה ליבמן ומנהלת המחלקה להתחדשות עירונית אורנה מור, יועצי התוכנית ונציגי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

הבנייה החדשה במסגרת התוכנית תשלב מבנים בגבהים שונים – מבנייה מרקמית נמוכה ועד למבנים של 22 קומות – ותכלול הקמה של בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום. במסגרת הכנת התוכנית תוכננו מוקדים עירוניים במקומות המפגש שבין הרחובות המשופעים לרחובות המישוריים, אשר בהם ירוכזו שירותים ציבוריים, מסחר, תעסוקה וחנייה.

 

 

התוכנית כוללת גם התייחסות לרחובות מישוריים כמו דרייפוס, יציאת אירופה, כל ישראל חברים ואדמונד פלג, שבהם רואה העירייה פוטנציאל גבוה לעידוד חיים עירוניים, תוך יצירת חזית מעורבת שימושים בקומות הקרקע ובה מסחר, תרבות, בילוי ופנאי. ברחובות המשופעים כמו דרך צרפת, הרב אנקואה, בר רב האי וז'ורס יושם דגש על פיתוח נופי – נטיעת עצי צל, הצבת מקומות ישיבה ויצירת מערך של שבילי הליכה שיקשרו בין הרחובות לבין הפארקים והוואדיות מסביב.

כעת, לאחר הצגתה של התוכנית בכנס שיתוף הציבור, היא תועלה לאתר האינטרנט "תובנות חיפה" למשך כחודשיים לשם קבלת התייחסויות מהציבור. מהעירייה נמסר כי התייחסויות אלו יעובדו ויוטמעו בגיבוש מסמכי התוכנית. בהמשך צפויה התוכנית להיות מוצגת בפני מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. מירי

    גרתי בקרית שפרינצק וחיפה עברתי לפני עשור לנשר בגלל שלא מצאתי דירה בסכום המתאים וההבדל גדול לטובה במרחק של נסיעה קצרה יש מספר סופרים יש קופח מתחם קניות וביג מבחר חנויות בנק וכספומט .
    ובאזור שפרינצק רמת שאול והתשבי אין כלום ושום דבר ואם היה סגרו.
    בכלל הבניה פה בנשר מתפתחת והמון זוגות צעירים אז רצוי שיפתחו בחיפה.

  2. המציאות

    תוכניות יפות לקישוט המגירות.
    עוד לא בנו חצי מרמת הנשיא, ואת נאות פרס ב' ג' ד'
    ייצא לפועל בביב 2040.

  3. אלי

    כול הכבוד סוף סוף משהו עושה סדר בבלגן ,לא הכול מגדלים ועוד מגדלים גם בנייה נמוכה תעשה את העבודה, רק הוועד זה 400 ש״ח בחדש , למי יש את לתת כול חודש סכום גבוה כזה. חייב לדאוג גם למי שאין בכיס.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה עיר ההדמיות מוצאים מיליונים על תכנון ובסוף זה לא יוצא לפועל חלם זה כאן פשוט עיר בדיחה עיר תחתית ניראת כמו צ'רנוביל אחרי האטום

  5. אייל

    8000 דירות על אותם רחובות קטנים וצפופים ועוד כניסת רכבים לחנויות ברחוב = 12,000 מכוניות.
    חביבה רייך יהיה משחק ילדים צנוע מול הסיוט התכנוני ברמת שאול ושפרינצק. הכל יהיה במצור ברוב שעות היום עם פקק מסטלה מאריס לכל אורך דרך צרפת.
    נשמע סיוט ממש

  6. יעל

    תכנית למגירה ותו לא וגם לא שווה הרבה, שום דבר מעשי אין בה. השכונות כבר בנויות ואף אחד לא יהרוס ויבנה מחדש ללא הסכמת התושבים והתושבים ברמת שאול כבר הביעו התנגדות בעבר.

  7. מכבסת המילים של עיריית חיפה

    זו לא "התחדשות עירונית" זה חיסול העיר חיפה ע"י אוסף נוכלים, מאחזי עיניים וחסרי מצפון ומוסר. העיר חיפה הפכה לגועל נפש תחת יהב והדבר ממשיך ביתר שאת עם קליש. מעיר ירוקה ונעימה, הפכה והופכת חיפה לעיר צפופה, מוזנחת ורועשת. הבניינים המכוערים הנבנים מסתירים כל נוף ולא ניתן לראות יותר את השמים – ראו את חביבה סלמס – יצירת המופת של הרס עירוני זדוני. זו התוצאה של עירייה שהתכלית היחידה של קיומה זה לספק משכורות לכמות בלתי נגמרת של סגני ראש עיר, יועצים, לשכות מקורבים ושאר טפילים.

  8. אז מה על נייר אפשר גם למחוק את השם חיפה ולשים במקום פריז

    נו אז מה. מה זה השטויות האלה, עוברים שכונה שכונה ומתכננים אותה מחדש כאילו כל האנרגיות יוצאות על תכנונים ופנטזיות של ראש עיר שפוחדת להזיז טרקטור אחד משמאל לימין. בינתיים בראש שלה היא מינימום נפוליאון.

  9. הראו הדמיות מיפן ואוסטריה

    במקום לנפק אישורי בנייה.עיריית חיפה פשוט מ נ ו ת ק ת! !
    2 עשורים מבטיחים לתושבים של שפרינצק פינוי בינוי,חלקם כבר מזמן חתומים עם יזמים והעירייה ממשיכה לבזבז זמן.
    כנראה מי שמחליטים על הדברים בעצמם לא מתגוררים בדירות מתפוררות שיקרסו כמו קלפים ברעידת אדמה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר