שחקני מכבי חוגגים עלייה היסטורית לשלב הבתים בליגת האלופות (צילום: ראובן כהן)
שחקני מכבי חוגגים עלייה היסטורית לשלב הבתים בליגת האלופות (צילום: ראובן כהן)

למרות ההתנגדויות: קליש רותם נחושה לקיים הקרנות מליגת האלופות

על אף שחברי דירקטוריון החברה הכלכלית הצביעו נגד ההצעה של ראש העיר עינת קליש רותם להקרין את משחקיה של מכבי חיפה בליגת האלופות במקומות שונים בעיר, היא הורתה לגזבר העירייה שמוליק מרמרשטיין ולמנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי להכין מתווה לאירועי הקרנות במימון של עיריית חיפה

פורסם בתאריך: 5.9.22 09:17

על אף שבישיבת דירקטוריון החברה הכלכלית שנערכה אתמול (ראשון) הצביעו חברי הדירקטוריון נגד ההצעה של ראש העיר עינת קליש רותם להקרין את משחקיה של מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות במקומות שונים בעיר, קליש רותם נחושה לקיים את ההקרנות.

בהודעה ששלחה היום לגזבר העירייה שמוליק מרמרשטיין ולמנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי כתבה קליש רותם: "אתמול בדירקטוריון החברה הכלכלית (שבראשו היא עומדת; ח"ה) הכריעו שלושה חברי מועצה מהאופוזיציה ושני נציגי הציבור שלהם נגד הובלה ומימון פרויקט אירועי הקרנות של ליגת האלופות וקישוט העיר על ידי החברה הכלכלית, למרות שיש לה את האמצעים, יכולות המימון, ואת הבסיס החוקי להובלת פרויקט זה. בישיבה שזומנה בדחיפות הוצגה להם תוכנית עבודה מפורטת שהוכנה על ידי החברה הכלכלית ואתו"ס לקיומם של שישה אירועי הקרנות של משחקי מכבי חיפה בליגת האלופות במגוון מקומות בחיפה (היכל הספורט, מרכז הכרמל, גלי יפה/איצטדיון, קרית חיים) במתווה שהוכן בראייה כלכלית ועסקית על ידי יצירת הכנסות לאירועים השונים שתוכננו ברחבי העיר ותוך דאגה להבאת חסויות מגורמים מסחריים. למרות החיסכון והייעול הכלכלי הפוטנציאלי, כמו גם היכולת להפיק את האירועים בזריזות ובגמישות רבה, כל אלה לא הואילו אל מול השנאה הלא רציונלית שמובילה אותם בשנה האחרונה. אי לכך אני מורה לכם להכין מתווה לאירועי ההקרנות במימון של עיריית חיפה, כולל הבאת חסויות והכנסות ממכבי חיפה ומגורמים מסחריים, ולהביאם במועד המתאים לאישור מועצת העיר (אם יש צורך, בסבב מיילים). היות ואני יוצאת לחופשה מחרתיים, אני מעבירה אליכם את האחריות לקדם את הנושא".

כזכור, אתמול פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי הצעתה של ראש העיר היתה שהחברה הכלכלית תקים מתחמי צפייה לאוהדים במקומות שונים בעיר ותמכור חסויות וזכויות להקמת דוכני מזון, בעוד שחברת אתו"ס תפעיל את המתחמים. לאחר שההצעה לא אושרה בדירקטוריון צייצה קליש רותם בטוויטר: "מספר חברי אופוזיציה הכריעו הבוקר נגד יוזמתי ויוזמת העירייה לארגן הקרנות לליגת האלופות באמצעות החברה הכלכלית ואתו"ס, כפי שסוכם בישיבה עם מכבי חיפה בשבוע שעבר".

 

 

חבר המועצה יואב רמתי (הבית היהודי) שהצביע נגד ההצעה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הסיפור הוא פשוט – הייעוד של החברה הכלכלית הוא לבצע פרויקטים מבניים, ואתו"ס אחראית על קיום של אירועי תרבות. היום הציגה החברה הכלכלית פרויקט שיבוצע על ידי אתו"ס וינוהל ויתוקצב על ידי החברה הכלכלית. אני מזכיר שקליש רותם אמרה במועצה שכל אירועי התרבות מהיום והלאה יבוצעו על ידי מינהל התרבות ואנשי המקצוע, שהם ורק הם יפעילו את אתו"ס. פתאום היא באה עם רעיון שלפיו נעשה מהחברה הכלכלית קופה 2. יש את קופת העירייה שאמורה לתקצב את אירועי התרבות, ואת קופה 2 שתנהל אירועים שקליש רותם יוזמת והם יבוצעו על ידי החברה הכלכלית. וכל זאת כשבעירייה אומרים שאין כסף לאירועי תרבות. אנחנו תמהים על כך – מה בין אירוע כזה לאירועי תרבות אחרים? מה שמסתבר לנו זה שאולי יש אירועי תרבות שמשרתים את האג'נדה של ראש העיר והם מבוצעים כשיש כסף דרך הכלכלית, בעוד שלאירועים שהם נטו למען התושבים אין כסף. עברנו קיץ שלם בלי אירועי תרבות בכלל".

חבר המועצה שמשון עידו (הליכוד), שהצביע גם הוא נגד ההצעה: "לא הצבענו נגד קיום האירועים אלא דרשנו שהם יתקיימו באמצעות אתו"ס ושוועדת הכספים של העירייה תתקצב אותם. החברה הכלכלית היא לא חברת הפקות ואסור לה לעשות את זה".

גורמים בסביבתה של קליש רותם מסרו אתמול בתגובה לדבריהם של השניים: "בגלל שיקולים פוליטיים זרים וצרים של חברי אופוזיציה לא נוכל לקיים הפנינג ספורט במספר מוקדים בחיפה עבור אוהדי מכבי חיפה ואוהדי הכדורגל בכלל, כפי שתכננה ראש העיר לקיים. היא אף קיימה פגישה על כך בשבוע שעבר עם מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה. חבל שחברי האופוזיציה שוב מטרפדים יוזמה מבורכת וחשובה של ראש העיר בגלל פוליטיקה".

בתוך כך, חבר מועצת העיר אלי בן דיין (הליכוד) שלח מכתב לקליש רותם שבו הוא הבהיר לה כי "כיו"ר החברה הכלכלית אינך יכולה ואסור לך להשתמש בכספי החברה הכלכלית כקופה קטנה (מעין 'קופה ב') לצרכים פופוליסטיים שלך וזאת בניגוד לכל כללי מינהל תקינים".

במכתבו תקף בן דיין את ראש העיר: "גם לאחר ארבע שנים לכהונתך אינך יודעת מה מותר ומה אסור. ניסית להעביר בדירקטוריון החברה הכלכלית מימון של 1.1 מיליון שקל להקרנת משחקי מכבי חיפה ברחבי העיר. הרעיון הוא טוב לכשעצמו, אך המקום לאשר תקציב ופעולות צריך להיות ועדת הכספים ומועצת העיר, לא בדירקטוריון החברה הכלכלית. כיו"ר החברה הכלכלית אינך יכולה ואסור לך להשתמש בכספי החברה הכלכלית כקופה קטנה לצרכים פופוליסטיים שלך וזאת בניגוד לכל כללי מינהל תקינים. מה עוד שאינני בטוח בכלל אם תקנון החברה הכלכלית, אשר עיקר פעילותה הוא יזמות כלכלית, מאפשר הקצאת כספים לפרויקט שכזה. טוב עשו חברי הדירקטוריון שלא שימשו חותמת גומי ולא אישרו לך לבצע זאת דרך החברה הכלכלית אלא ביקשו להביא את הנושא כפי שנדרש לאישור מועצת העיר".

בן דיין הוסיף כי "ככל הידוע לי, עדיין לא טרחת להעביר את הקצבת העירייה לחברת האיצטדיון למרות שחלפו יותר משמונה חודשים. מאידך, פתאום את מזדרזת להעביר כספים לטובת הקרנת משחקי כדורגל. פוליטיקה בגרוש, כבר אמרנו. גבירתי ראש העיר, אני קורא לך עוד היום לעשות סבב טלפוני בקרב חברי מועצת העיר על מנת לתקצב את נושא הקרנת משחקי מכבי חיפה ולא לפעול בדרכים עקומות ולא חוקיות. ניקוי האורוות כנראה צריך להתחיל אצלך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירוק מודאג

    שמשון עידו ויואב רמתי : קומו ותורו מי יטלטלכם אנה ואנה.. או בעברית צחה: לכו וחפשו מי ינענע אתכם. אם בגללכם לא תהיה הקרנה של המשחקים לאוהדי מכבי חיפה שלא יכולים להגיע למשחקים – אתם בקרוב תמכרו אבטיחים ומלונים (לא שיש בזה משהו רע חלילה).

  2. רק רציתי לדעת

    אם ראש העיריה תהיה בחופשה – מי ישב במגרש עם פלאפון פתוח ויצלם את המשחק?

  3. חדווה

    למה שמשון עידו ויואב רמתי כל כך מתנגדים להקרנת המשחקים בחינם לתושבי העיר?

  4. אבי

    גם אם המחשבה פופוליסטית עדיין היא למען רווחת התושבים. ההתנגדות שמופעלת נגדה היא בדיוק מה שעושה הליכוד להצעות הטובות של הממשלה. הכל כדי שמישהו אחר לא יגזור קופון במקןצ –' ג 32ם

  5. אבי

    למה אתם מגיבים בזה שההודעה קיימת והיא לא נמצאת. לא מתאימה לכם אז לא מפרסמים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר