בית הפועל חיפה. ייסגר אחרי 65 שנות פעילות (צילום: יצחק גולדשטיין)
בית הפועל חיפה. ייסגר אחרי 65 שנות פעילות (צילום: יצחק גולדשטיין)

בית הפועל בהדר – הסוף

ההסתדרות במרחב חיפה, שהיא הבעלים של בית הפועל ברחוב ציפורה זייד בשכונת הדר, שינתה את ייעודו, ובכוונתה להפוך את המקום לבניין למשרדים להשכרה. עמותת הפועל חיפה הר הכרמל תפורק

פורסם בתאריך: 7.7.19 10:24

65 שנה אחרי שהוקם ירד המסך על בית הפועל ברחוב ציפורה זייד בשכונת הדר. ההסתדרות במרחב חיפה, שהיא בעלת הבניין, שינתה את ייעודו, ובכוונתה להפוך את המקום לבניין משרדים להשכרה.

באולם הספורט בקומה העליונה תמשיך לפעול עמותת קרוספיט שאינה קשורה להפועל ואשר שוכרת את האולם לפעילויותה. העמותה לספורט במקומות עבודה כבר עזבה את הבניין ב-1 ביולי ועברה לבניין ההסתדרות המשופץ ברחוב חורי, ועמותת הפועל הר הכרמל שמשרדיה שוכנים במקום נמצאת על סף פירוק בהנחייתו של יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי.

בית הפועל נחשב למוסד בספורט החיפאי. במשך עשרות שנים פעלו בין כתליו ענפי ספורט רבים, ובהם התעמלות, סיוף, טניס שולחן, היאבקות, אגרוף, שחמט, אקרובטיקה והרמת משקולות, ובמגרש הכדורסל ובבריכה הסמוכים לו פעלו מחלקות הכדורסל והשחייה. במקום התאמנו והתחרו טובי הספורטאים במדינה, ובבניין נערכו המפגשים וישיבות ההנהלה של המחלקות השונות. בעבר, בימי גשם, התאמנו באולם הספורט במקום גם שחקני קבוצת הכדורגל של הפועל חיפה.

 

 

ביקור בבית הפועל מגלה מקום מוזנח ומלוכלך. אמנם לפני כשנתיים נעשה ניסיון לשקמו בהתאם לתוכניות שהוצגו בתחרות של תלמידי המכללה לעיצוב ויצו בחיפה, אך הניסיון לא צלח. גם תכוניות של יזמים שרצו להקים במתחם קומפלקס מסחר וספורט מודרני שישרת בין השאר את הפועל חיפה לא התממשו. בריכת השחייה שנסגרה בימיו של ראש העיר יונה יהב ניצבת כאבן שאין לה הופכין, ורק מגרש הכדורסל, שנמצא כעת בבעלותה של עיריית חיפה וששוקם על ידיה לאחר שנים רבות שבהן הוא לא היה פעיל, מצוי במצב ראוי ועומד לרשות הציבור כמגרש פתוח.

 

בריכת הפועל. נשארו רק הזיכרונות (צילום: יצחק גולדשטיין)

בריכת הפועל. נשארו רק הזיכרונות (צילום: יצחק גולדשטיין)

 

כעת, בהנחיית ההסתדרות במרחב חיפה, הסתיים עידן ועוד פיסת היסטוריה חיפאית תיעלם. עורכי דין, רואי חשבון וסוכני ביטוח יתפסו מן הסתם את מקומם של הספורטאים.

על סגירת עמותת הפועל הר הכרמל אמר חבר הנהלת העמותה דני קרן: "לצערי, ההתנהלות של העמותה היום היא פוליטית ולכאורה מבזה את הפועל. אמרתי למזרחי שהוא צודק בכך שהוא מפרק את העמותה כי היא כבר מזמן לא עוסקת בספורט".

מההסתדרות במרחב חיפה נמסר: "בית הפועל הוא מבנה ישן, והתנאים בו לא אפשרו את המשך הפעילות הנוכחית. לכן הוחלט להוציא מתוכו את הליגה למקומות עבודה ולהעבירה לבית ההסתדרות המחודש והמשופץ. התנאים בבית ההסתדרות הם טובים הרבה יותר, והדבר יחזק את הזיקה ואת הקשר בין ההסתדרות לקבוצות הספורט של ועדי העובדים. גם פעילותה של עמותת הפועל הר הכרמל עוברת לבית ההסתדרות. לעמותה פעילות מצומצמת ביותר, בזמן שעלות הפעלתה היא גבוהה מאוד ואין הצדקה כלכלית להמשך קיומה במתכונת הנוכחית".

 

מגרש הכדורסל הישן של הפועל חיפה (צילום: יצחק גולדשטיין)

מגרש הכדורסל הישן של הפועל חיפה (צילום: יצחק גולדשטיין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שרון

    עצוב, איפה ימי הזוהר של בית הפועל.
    כך חולפת לה תהילת עולם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב. בבריכה הזו נהנו אלפי ילדים ומצער לראות אותה במצבה הנוכחי. חבל שלא משמרים אותה כבריכה נגישה וזולה לטובת ילדי הדר שאינני יודעת אם יש בריכה אחרת באזורם.

  3. פשוט בזיון טוטאלי העיר הזאת

    האחרון בחיפה שיסגור את האור.
    על המקום בטח זוממים להשתלט החרדים עם עוד ישיבה או כולל.
    בכל הדר אין שום בריכה ושום מרכז ספורט ואפילו את המעט הזה העירייה לא הצליחה לגרום לפעול או לקנות ולתחזק
    פשוט בושה על מה אנחנו משלמים ארנונה בשמיים כשהילדים בהדר לא מקבלים כלום בכל עיר היו עושים מזה קאנטרי קלאב לתושבי הדר!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר