אורי ירון. יהי זכרו ברוך
אורי ירון. יהי זכרו ברוך

אורי ירון, מייסד מחלקת האתלטיקה במכבי, הלך לעולמו

מייסד מחלקת האתלטיקה הקלה במכבי חיפה ועיתונאי הספורט הוותיק אורי ירון הלך לעולמו בגיל 77. ההלוויה תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין כפר זמיר, שער ברוש

פורסם בתאריך: 17.10.19 11:02

מייסד מחלקת האתלטיקה הקלה במכבי חיפה ועיתונאי הספורט הוותיק אורי ירון הלך הבוקר (חמישי) לעולמו, והוא בן 77. ירון, ששימש במשך 60 שנה עיתונאי ספורט בכלי תקשורת רבים, ובהם העיתונים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", המשיך לכתוב עד לפני שבועות אחדים, כשמצבו הרפואי החמיר.

בשנת 1970 הקים ירון את מחלקת האתלטיקה הקלה של מכבי, שבראשה הוא עמד במשך 47 שנים. הוא שימש במשך עשרות שנים חבר בהנהלת איגוד האתלטיקה הישראלי ועמד בראשן של עשרות משלחות של אתלטים ישראלים שיצאו לתחרויות בעולם. הוא שימש כרוז בתחרויות שחייה ואתלטיקה, ובהן מרוץ חיפה ומרתון טבריה. ירון חינך גם דורות של תלמידים במסגרת עבודתו כמורה לחינוך גופני בבתי הספר בסמ"ת ושו"ב. נוסף על כך הוא היה היסטוריון של אגודת מכבי חיפה וכתב את הספר "יובל 90 למכבי חיפה".

בשנת 2008 קיבל ירון את אות יקיר מכבי חיפה, בשנת 2017 את תואר עמית כבוד מטעם איגוד האתלטיקה הישראלי, ובשנת 2018 את אות הכבוד מטעם התאחדות האתלטיקה האירופית. הוא הלך בדרכו של אביו מרדכי ימפולסקי, שהיה מראשי אגודת מכבי חיפה וראש המשלחת הישראלית לאולימפיאדת הלסינקי בשנת 1952.

ירון השאיר אחריו אשה ושלוש בנות. ההלוויה תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין כפר זמיר, שער ברוש.

 

 

מנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ: "אנחנו מרכינים ראש ועצובים עם לכתו של אורי, יקיר מכבי חיפה, שהקדיש את רוב שנותיו לאגודה ולספורט. אורי היה יו"ר מחלקת האתלטיקה במשך עשרות שנים, ובמסגרת תפקידו הפך את המחלקה לאחת מהמחלקות הטובות בארץ. אנחנו משתתפים בצערה של משפחת ירון".

חבר הנהלת האגודה בני ברנשטוק: "אורי היה מוערך מאוד בחיפה, באגודות הספורט ובעיתונות. מכבי חיפה היתה כל כולו, והיה לי הכבוד לשתף איתו פעולה. זו אבידה קשה מאוד לספורט הישראלי, למחלקת האתלטיקה ולמכבי חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה עצוב. אחד ממקימי הספורט בעיר ובמדינה. איש יקר לי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר