"חורב 14", מרכז ההורים הצעירים (צילום: בועז כהן)
"חורב 14", מרכז ההורים הצעירים (צילום: בועז כהן)

זעם במועצת השינוי על קליש בעקבות החלטתה לסגור את מרכז ההורים: "מסדרת ג'ובים למקורביה"

"החלטה זו לסגירת 'חורב 14', שהתקבלה במחשכים, כמחטף, נובעת אך ורק משיקולים פוליטיים ואישיים", כותב לקליש חבר המועצה יוסי שלום. "לא שיקולים מקצועיים הביאו אותך לקבלת ההחלטה הלא חוקית הזו, כי אם ניסיון אחרון לדאוג למקורבייך, ובראש ובראשונה לסיגל ציוני", כותבת תמי ברק. העירייה בתגובה: "לשמועות כי המרכז להורים ייסגר, אין כל אחיזה במציאות. השירותים ימשיכו להינתן תחת האגף לחינוך בלתי פורמאלי במינהל החינוך"

פורסם בתאריך: 5.8.21 13:31

חבר מועצת העיר יוסי שלום (יונה יהב וצעירי חיפה) שלח מכתב חריף לראש העירייה עינת קליש רותם בעקבות ההחלטה לסגור את "חורב 14" – פרויקט ההורים רשות הצעירים והעברת העובדים למינהל החינוך.

כותב שלום לקליש רותם: "אמש (רביעי), בזמן כינוס מועצת השינוי, שדנה בכישלונותיך הרבים, הן בתחום הניהולי והן בתחום המקצועי, נודע לנו, על החלטה תמוהה חדשה, שיצאה מלשכתך, בדבר סגירת 'חורב 14' – פרויקט ההורים המצליח של רשות הצעירים והעברת העובדים למנהל החינוך. פירוש החלטה זו, שנעשתה כמחטף, משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים, היא הכרזת מלחמה על ציבור ההורים הצעירים וביטול השירותים הרבים שניתנו להם בשבע השנים האחרונות על ידי רשות הצעירים".

יוסי שלום (צילום: רועי אשר)

יוסי שלום (צילום: רועי אשר)

מוסיף שלום: "מיותר לציין, שהחלטה זו, שהתקבלה במחשכים, כמחטף, ללא התייעצות עם גורמי המקצוע בעירייה, היא לא חוקית וחורגת מכללי מנהל תקין על פי הוראות משרד הפנים. ההחלטה נובעת אך ורק משיקולים פוליטיים ואישיים, במטרה לסדר ג'ובים למקורבייך ולמקורביה של סיגל ציוני, תוך רמיסת כל מה שבדרך, והפעם מדובר בצעירי העיר.

"לא די בכך, שבשנתיים וחצי מאז כניסתך לתפקיד, לא קיימת, ולו דיון אחד בנושא צעירים, לא הגדלת את תקציב רשות הצעירים, לא דאגת לפתח תחומי שירות חדשים לצעירים, הרי שההיפך הוא הנכון. בתקופת כהונתך, הכרזת מלחמה על צעירי העיר, קיצצת תקציבים שנועדו לטיפול ושירות לצעירים, ביטלת פרויקטים כמו חנייה בכחול-לבן, ביטלת מלגות שנועדו לסייע לסטודנטים, ביטלת מענקים לאגודות סטודנטים, ואמש – מצאת קהל חדש להתנגח בו – ההורים הצעירים. ברור לכל, שאמנם ההחלטה יצאה מלשכתך, אך היא בושלה היטב, יחד עם חברתך סיגל ציוני, שכנראה סיימה להרוס את החינוך בעיר, ופנויה כעת לפגוע במעט הצעירים שעוד נותרו בעיר".

 

 

עוד כותב שלום: "'חורב 14', המרכז להורים צעירים, פועל בחיפה זה כשבע שנים ומשרת עשרות אלפי הורים צעירים ומשפחות צעירות, אשר מצביעים ברגליים ומגיעים לפעילויות, לאירועים ולסדנאות שרשות הצעירים מציעה להם. הצלחת הפרויקט הביאה להרחבתו בשנים האחרונות, הן בעיר ובערים נוספות, אשר באו ללמוד מרשות הצעירים את מהות הפרויקט, והן מחוץ לישראל".

מסיים שלום את מכתבו: "אני משוכנע, שאינך מכירה את השירותים שניתנים לצעירים בעיר, היות שמעולם לא טרחת להכיר את פעילותה הענפה של רשות הצעירים, או לבקר במרכז הגדול בעיר להורים צעירים. אני קורא לך לחזור בך מהחלטתך זו לאלתר ולעצור, את מה שנראה, כמו מחטף פוליטי מלוכלך נוסף, שנולד עת תקופת גסיסת שלטונך בעיר. הח"מ כמחזיק תיק הצעירים במועצת העיר, לא ייתן לקיום החלטה זו, לפגיעה בהורים הצעירים ולסגירת הגוף העירוני האמון על הטיפול בצעירים. מועצת השינוי, תפעל בכל הדרכים העומדות לרשותה, על מנת להציל את צעירי העיר ומידייך ומידי חברתך, סיגל ציוני".

תמי ברק (צילום: בועז כהן)

תמי ברק (צילום: בועז כהן)

גם יו"ר נעמת חברת מועצת העיר תמי ברק שלחה לקליש רותם מכתב בנושא, וכך היא כותבת: "הובא לידיעתי, כי אתמול בשעות הערב המאוחרות, בזמן כינוס מועצת העיר, הועברה הנחיה מלשכתך על העברת מרכז ההורים 'חורב 14' לידיה של חברת המועצה סיגל ציוני באגף החינוך. תמוהה בעיני ההחלטה והפגיעה האנושה בציבור ההורים, כל שכן שנעשתה בדחיפות לא ברורה, תוך דרישה להעברת העובדים מהיום להיום".

מוסיפה ברק: "מרכז ההורים 'חורב 14', בו זכיתי לבקר, במסגרת תפקידי כיו"ר נעמת, ולעמוד על מגוון השירותים הרב שניתן לציבור ההורים החיפאי, הוא מרכז ייחודי בארץ המשרת עשרות אלפי הורים, בדגש על אימהות צעירות בזמן חופשת הלידה ואחריה. כיו"ר נעמת, הפועלת זה שנים רבות, לטובת נשים מכל המגזרים ובכל הגילאים, אעמוד כחומה בצורה אל מול ההחלטה האומללה הזו, אשר פירושה פגיעה אנושה באוכלוסייה מרכזית בעיר, אותה אני מייצגת במועצה. שווי בנפשך, את הרגשתם של העובדים אשר נאלצו לקבל הודעה על שינוי בתפקידם באישון לילה וללא כל סיבה ברורה לעין. האם את לא היית מרגישה מושפלת, לו זה היה קורה לך? לא היית מרגישה כצעצוע חסר ערך שנזרק ממקום למקום חסר ערך?

"כיו"ר נעמת, אני נלחמת בחירוף נפש על עובדות ועובדים מפני התעמרות של מעסיקים, ולא אתן לאף גורם לזלזל בהם ולשחק בהם כמריונטות למען אינטרסים לא מקצועיים. ברור לכל, שלא שיקולים מקצועיים הביאו אותך לקבלת ההחלטה הלא חוקית הזו, כי אם ניסיון אחרון לדאוג למקורבייך, ובראש ובראשונה לסיגל ציוני, אשר מוכנה לפגוע בציבור ההורים החיפאי, ובלבד שתזכה לעוד כוח ולעוד תפקידים למקורביה. אני, יחד עם חבריי למועצת השינוי, נפעל לביטול ההחלטה שנודף ממנה, ריח רע של שיקולים לא ענייניים, המאפיינים את כל ההחלטות המתקבלות בלשכתך ועל ידי מקורבייך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "לשמועות כי המרכז להורים 'חורב 14' ייסגר, אין כל אחיזה במציאות. כל השירותים ב'חורב 14' ימשיכו להינתן באופן מלא תוך איגום משאבים ואף מתן מענה רחב יותר להורים בעיר. הפעילות החשובה שם תמשיך תחת האגף לחינוך בלתי פורמאלי במינהל החינוך, שמאגד תחתיו באופן מקצועי את כל שרותי ההדרכה, האימון ומתן הכלים בכל הפורמטים לכל ההורים והקהילות בחיפה. המהלך תואם את החלטת הממשלה להעביר גילאי 3-0 למשרד החינוך".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר