ישיבת מועצת העיר, 5 באוקטובר 2021 (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר, 5 באוקטובר 2021 (צילום: בועז כהן)

היועצת המשפטית צפויה להודיע הערב: לא ניתן לבצע חלק מהשינויים בתאגידים העירוניים

ישיבת מועצת העיר שתתכנס הערב (שלישי) צפויה להיות סוערת, כאשר היועמ"ש של העירייה, עו"ד ימית קליין, תודיע לחברי קואליציית השינוי, כי אין זה בסמכות מועצת העיר להחליט על חלק מהמינויים. חוות דעת דומה נתנה קליין גם במליאת הוועדה המקומית, שבה ביקשו חברי קואליציית השינוי למנות את סגן ראש העיר, אביהו האן ליו"ר ועדת המשנה

פורסם בתאריך: 5.10.21 16:16

הערב (שלישי) תתקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין, שזומנה לדרישת חברי קואליציית השינוי, כשעל סדר היום – ביצוע שינויים בהרכבי התאגידים העירוניים, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות". מהלך זה הוא המשך לניסיון של המועצה הלעומתית להשתלט על הוועדות העירוניות ועל תפקידי הסגנים, במטרה לחשק את ראש העיר קליש רותם.

אולם, גורמים בהנהלת העירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי בכוונת היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, להודיע במהלך הישיבה, כי למועצת העיר אין סמכות להצביע על פיטורים או מינויים של ראשי דירקטוריונים של חלק מהתאגידים, וזאת, לטענתה, בשל תקנוני התאגידים המונעים זאת מהם. בין התאגידים שעליהם צפויה קליין להכריז ככאלו שלא ניתן לבצע בהם שינויים נמצאים החברה הכלכלית, החברה הבת שלה "היי סנטר" ומתנ"ס נווה יוסף.

יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)

יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)

נזכיר, כי חוות דעת דומה נתנה קליין במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שבה ביקשו חברי קואליציית השינוי למנות את סגן ראש העיר, אביהו האן ליו"ר ועדת המשנה במקומו של ממלא מקום ראש העיר, מיכי אלפר. כבר אז הודיעה קליין כי אין בסמכות המליאה לעשות כן וכי על פי חוות דעתה, אלפר ממשיך לשמש יו"ר ועדת המשנה. חוות דעת זו אומצה, כמובן, בהתלהבות רבה על ידי יו"ר הועדה – נחשון צוק.

 

 

בראיון שהעניק צוק ל"כלבו – חיפה והקריות" לאחר הישיבה בוועדה המקומית, הוא אמר, כי בהנהלת העירייה מודעים לכך כי ייתכן שחברי קואליציית השינוי יפנו לערכאות משפטיות בניסיון למנות את האן בניגוד לחוות דעתה של קליין. גם קליין וגם חברי המועצה פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט האזרחי, ארז קמיניץ, בשאלה – האם בסמכות חברי המועצה למנות את האן ליו"ר ועדת המשנה. עד כה לא התקבלה תשובתו. על פי ההערכות, עד שלא תתקבל חוות דעתו של קמיניץ, קואליציית השינוי לא תמהר לפנות לערכאות משפטיות.

כפי שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", בין השינויים שמבקשים חברי קואליציית השינוי לבצע בתאגידים הם אלה: הדחתה של קליש רותם מתפקידה כיו"ר קהילת הדר והחלפתה ביוסי שלום, הדחת צוק מראשות עפת"ח והחלפתו במוטי בליצבלאו והדחת עציוני מראשות החברה הכלכלית והחלפתו בשמשון עידו. כעת, לאור חוות הדעת שקליין צפויה לתת היום, הישיבה שתקיים הערב צפויה להיות סוערת.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סוער

    התחזית: סוער. ישיבת מועצת העיר שתתכנס הערב צפויה להיות סוערת. עכשיו ברור מדוע קליש לא מעוניינת לשדר את הישיבה לציבור. אותה ראשת עיר שבקמפיין הבחירות שלה הבטיחה שקיפות, מחשיכה עכשיו מסכים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר