נקש, קליין וגולן (צילומים: עמית עזריאל; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; בועז כהן)
נקש, קליין וגולן (צילומים: עמית עזריאל; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; בועז כהן)

המחלקה המשפטית בעירייה תיאלץ להכריע בשאלת החסינות לנקש וגולן

כדי לא להיכנס לפלונטר הפוליטי, ביקשה המחלקה המשפטית של העירייה ממשרד הפנים לבחון אפשרות שחוות הדעת בשאלת החסינות תינתן על ידי יועץ משפטי של רשות אחרת, אולם במשרד הפנים לא אישרו את הבקשה. נקש וגולן מבקשות חסינות בתביעת לשון הרע שהגיש נגדן מיכי אלפר

פורסם בתאריך: 20.3.22 01:12

היועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, היא זו שתידרש להכריע בדבר מתן חסינות לסגנית ראש העירייה, סופי נקש, וחברת המועצה שרית גולן-שטיינברג, בתביעת לשון הרע שהגיש נגדן סגן ראש העירייה מיכי אלפר, מתוקף היותן עובדות ציבור. כך עולה מהבקשה להארכת המועד להגשת תגובה, שהגישה בא כוח העירייה, עו"ד קרן גולדשמידט, לבית משפט השלום בעיר.

בבקשה של עו"ד גולדשמידט נכתב, כי המחלקה המשפטית של העירייה פנתה לסגן בכיר ליועץ המשפטי למשרד הפנים, עו"ד נתן בביוף, בבקשה לבחון אפשרות, כי את חוות הדעת למתן חסינות לנקש וגולן ייתן יועץ משפטי מרשות מקומית אחרת. אלא שביום ראשון שעבר התקבלה בעירייה עמדתו של בביוף, לפיה אין הצדקה לאשר מתן חוות דעת של יועץ משפטי מרשות אחרת. לפיכך, מי שתידרש להכריע בסוגיה היא המחלקה המשפטית של העירייה.

יצוין, כי המחלקה המשפטית בעירייה כבר נדרשה בעבר לסוגיית מתן חסינות לעובדי ציבור. הפעם הראשונה הייתה בתביעה שהגישו "יד הרב דוד אסף – מכון לחקר כתבי הרמב"ם" ויהודה אסף נגד עיריית חיפה, ראש העירייה דאז יונה יהב ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית. אז הכריעה בסוגיה היועצת המשפטית של עיריית נוף הגליל, עו"ד אולגה גורדון, שקבעה כי פעולתם נעשתה מתוקף תפקידם.

המקרה השני היה מתן חסינות למנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העירייה, גלי סגל, בתביעת לשון הרע שהגישו נגדה יהב ומרגלית בעקבות פוסט שפירסמה בפייסבוק. במקרה זה קבעה המחלקה המשפטית של העירייה, כי לסגל עומדת הזכות לחסינות כעובדת ציבור. גם בתביעת לשון הרע נגד עוזר ראש העירייה דאז, ניר שובר, העניקה לו המחלקה המשפטית חסינות.

 

 

אין ספק, כי לידיה של המחלקה המשפטית של העירייה נפל תפוד לוהט. לדברי גורמים במערכת הפוליטית, המחלקה המשפטית רצתה להעביר את ההכרעה בשאלת החסינות, כדי למנוע ביקורת על כל החלטה שלא תקבל. עוד מציינים אותם גורמים, כי עבור המחלקה המשפטית מדובר במוקש פוליטי שעדיף להתרחק ממנו, שכן נקש וגולן-שטיינברג הן חברות אופוזיציה לוחמניות במיוחד לקליש-רותם, וכל החלטה שלא תתקבל, יכולה לתפוס את המחלקה המשפטית בעירייה כמי שלקחה צד בסכסוך פוליטי, ומכך ביקשה המחלקה המשפטית להימנע מלכתחילה, כשביקשה חוות דעת של יועץ חיצוני.

מטעם משרד עוה"ד בן קרפל ושות', המייצג את נקש וגולן-שטיינברג נמסר בתגובה: "לטעמנו, כלל לא חשוב מי ימסור את עמדת העירייה. ברור לגמרי שכאשר חברות מועצת עיר וחברות ועדת המשנה נתבעות, כחלק מרדיפה אישית, על מה שאמרו במסגרת תפקידיהן, יש להעניק להן את החסינות שהחוק מקנה להן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר