המרכז הקהילתי "קלור" בעין הים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
המרכז הקהילתי "קלור" בעין הים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

שלבי וזעאתרה לקליש: קהילה חרדית עושה שימוש לא חוקי במבנה המרכז הקהילתי בעין הים

לדברי חברי המועצה מסיעת חד"ש, שני אולמות במבנה משמשים כגנים לילדים מקהילה חרדית המשתייכת לעמותה המקושרת לחבר המועצה הרב אורי אוזן מש"ס, ללא אישור של ועדת ההקצאות ומועצת העיר. "אנו מבקשים ממך לפעול ובאופן מיידי לפינוי המקום", כותבים השניים

פורסם בתאריך: 19.5.22 12:07

חברי מועצת העיר מסיעת חד"ש, שהירה שלבי ורג'א זעאתרה, שלחו מכתב לראש העיר עינת קליש-רותם, שבו הם טוענים במרכז הקהילתי "קלור" בשכונת עין הים נעשה שימוש לא חוקי. לדבריהם, מי שמשתמשת בחדרים במרכז הקהילתי היא עמותה המקושרת לש"ס ולרב שי פרי, ראש מוסדות "החיים לדוד", ולחבר המועצה מש"ס, הרב אורי אוזן.

וכך כותבים השניים במכתבם: "בחודש מאי 2021, עיריית חיפה ביקשה ממתנ"ס ליאו באק לפנות את הבניין של המרכז הקהילתי 'קלור' בשכונת עין הים-ואדי אלג'מאל, זאת במטרה להפעיל את המרכז הקהילתי על ידי עיריית חיפה. עיריית חיפה, בסיכום עם מתנ"ס רמות, התחייבה להפעיל את המרכז הקהילתי לטובת תושבי השכונה. על אף שנקלטה מנהלת חדשה למקום, המרכז עדיין סגור קרוב לשנה, בגלל ליקויים שהתגלו במבנה ועיכובים בשיפוץ. המנהלת שנבחרה נאלצה לסיים את עבודתה מאחר שלא הייתה לה תעסוקה".

שהירה שלבי (צילום: בועז כהן)

שהירה שלבי (צילום: בועז כהן)

עוד כותבים שלבי וזעאתרה: "עיריית חיפה ניצלה מצב זה ונתנה אישור להשתמש בשני אולמות של המקום כגנים לילדים חרדים, ללא תהליך הקצאה סדיר, לעמותה, אשר למיטב דעתנו מזוהה עם הרב פרי, המיוצג על ידי חבר מועצת העיר אורי אוזן מטעם סיעת ש"ס.

 

 

"המרכז הקהילתי, על שלל החללים, החדרים והאולמות שלו, מיועד לפעילות קהילתית של כל תושבי השכונה. חדרים אלה אינם מיועדים לשימוש של קבוצה אחת ואינם אמורים לשמש כיתות וגנים של קבוצה דתית כזאת או אחרת. נוסף לכך, שימוש חריג זה לא אושר בוועדת ההקצאות ולא במועצת העיר ומהווה עבירה על החוק. אחזקת המקום על ידי עמותה זו מונעת את המשך השיפוץ של המקום ופוגעת בזכות הבסיסית של תושבי השכונה להשתמש במרכז הקהילתי שלהם. לפיכך, אנו מבקשים ממך לפעול ובאופן מיידי לפינוי המקום, וכן לאפשר את השיפוץ שלו ולהחזיר את המרכז הקהילתי שישרת את כלל תושבי השכונה".

הרב אורי אוזן (צילום: בועז כהן)

הרב אורי אוזן (צילום: בועז כהן)

מטעמו של חבר המועצה אורי אוזן נמסר: "גם קהילה ספרדית בעין הים רוצה להשתמש בשירותי המתנ"ס. אין סתירה בין הפעלת המתנ"ס לשימוש בחדרים התחתונים שלו. הקהילה החרדית / העמותה / הורי הילדים ישמחו להתפנות מהחדרים המוזנחים והמסכנים שהוקצו להם באישור עיריית חיפה, בו בזמן שיקבלו מבנה מותאם, כפי שמגיע לכל ילד במדינת ישראל. עד קבלת מבנה מותאם והפסקת המלחמות הפנימיות במינהל החינוך נגד הציבור החרדי, החדרים ישמשו לצורך החינוך של ילדי הקהילה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר