אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הסתדרות העובדים אישרה את סכסוך העבודה בעיריית חיפה

סכסוך העבודה הוכרז על רקע הכוונה לבצע תוכנית ההתייעלות בעירייה, במסגרתה יקוצצו 15 מיליון שקלים בתקציב 2022. בין העילות לסכסוך: "היעדר איוש תקנים, לרבות במשרות שהתפנו בשל פרישתו של העובד ואיומים והפעלת סנקציות מצד גורמים שונים בעירייה כלפי עובדים במטרה להרתיעם מלפנות לארגון העובדים"

פורסם בתאריך: 17.7.22 13:12

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", יו"ר ועד העובדים בעיריית חיפה אמנון עידו הגיש בשבוע שעבר בקשה להסתדרות להכרזה על סכסוך עבודה בעירייה על רקע הכוונה לבצע תוכנית ההתייעלות בעירייה, במסגרתה יקוצצו 15 מיליון שקלים בתקציב 2022. בשבוע שעבר פנתה קליש לעידו וקראה לו לקיים פגישה עם ממלא מקומה נחשון צוק ובכירי העירייה, בניסיון להגיע להבנות, אולם בתגובה לפנייתה, כתב לה עידו: "אבקש לעדכן, כי בימים אלו הוכרז ואושר סכסוך עבודה בעיריית חיפה, אשר עילותיו כוללות את כל העוולות שגרמה וגורמת העירייה בראשותך לעובדי העירייה, כאשר הדברים נעשים באופן חד צדדי ותוך ניתוק והתעלמות מוחלטת מארגון עובדי העירייה. אשר על כן, אין לי אלא לדחות את הזימון לפגישה אשר אינו אלא למראית עין בלבד ובמטרה לייצר ניסיון לשיח, אשר אין מאחוריו כל שמץ של אמת ותום לב…".

ממכתב ששלח סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ויו"ר הוועדה לתיאום וביצוע רפי מסט ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, עולה, כי העילות לסכסוך הן "היעדר איוש תקנים, לרבות במשרות שהתפנו בשל פרישתו של העובד, וזאת במגוון תפקידים בעירייה כגון סייעות גני ילדים, סייעות צמודות ומלווים בהסעות, עובדי תברואה ועוד. התנהלות זו גורמת לעומס עבודה חריג ובלתי סביר על העובדים הקיימים המעורר קושי אמיתי לבצע את תפקידם".

 

 

עילות נוספות הנקובות במכתבו של מסט: "איומים והפעלת סנקציות מצד גורמים שונים בעירייה כלפי עובדים במטרה להרתיעם מלפנות לארגון העובדים, תוך פגיעה בזכותם הבסיסית להתארגנות והגנה ארגונית, וזאת בד בבד למתן גיבוי של הנהלת העירייה למנהלים שונים אשר הועלו תלונות בעניין יחס מתעמר מצידם כלפי עובדות העירייה; אי מתן תנאים היגיניים ובסיסיים לעובדי התברואה לצורך ביצוע עבודתם, ובכלל זה העמדת שירותים, מקלחות וחדרי הלבשה, וכן סירוב העירייה לספק לעובדים תוספת מים ופרמיה; התעלמות הנהלת העירייה מדרישת נציגות העובדים להעברת ימי חופשה של העובדים לבנק ימי מחלה לעובדים חולים; עיכובים במתן דרגות לעובדים ועיכוב במתן קביעות לעובדים על אף שהשלימו את הוותק הנדרש; דרישת ההנהלה לקידום תוכנית התייעלות/חיסכון ללא אישור משרד הפנים וללא צורך כספי אמיתי, הכוללת פגיעה משמעותית ומיידית בתנאי עבודתם ושכרם של העובדים, לרבות פיטורי עובדים וכן פגיעה בתקציב ארגון העובדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    יש יותר מדי עובדים מיותרים בעיריית חיפה. אין סיבה שתושבי חיפה יממנו אותם על חשבון הארנונה שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר