חוף נאות (צילום: אלה אהרונוב)
חוף נאות (צילום: אלה אהרונוב)

"הליקויים שדרשתי לתקן טופלו במינימום רק כדי לסמן וי"

בשאילתה שהגישה לראש העיר בעקבות הזיהום שהתגלה בחוף קרית חיים מבקשת הילה לאופר לקבל תשובות על השאלות האם החול שמוזן מול חוף נמל המפרץ הוא נקי או מזוהם, מדוע עיריית חיפה מאפשרת הזנת חול בתקופת הרחצה, ומתי יסתיים תהליך הזנת החול

פורסם בתאריך: 10.8.22 17:25

לפני כחודש, בשיא עונת הרחצה, החל תהליך של הזרמת חול לשטח החוף הצמוד לנמל המפרץ. לא עברו כמה ימים ובתחילת אוגוסט פרסם משרד הבריאות אזהרה לציבור מפני רחצה בחוף נאות בקרית חיים בעקבות תוצאות בקטריאליות חריגות שנמצאו בבדיקות איכות הים. בשל אותו אירוע חריג הגישה חברת מועצת העיר הילה לאופר מהירוקים שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם.

"כמה ימים לאחר התחלת הזרמת החול הוכרז כי מי הים מזוהמים", כתבה לאופר בשאילתה, "בעבר, כאשר שאלתי על איכות החול המוזרם, נמסר כי חול נקי מוזרם לחוף נאות ואילו חול שאינו נקי מוזרם לחוף שצמוד לנמל המפרץ. תוצאות הזרמת החול הן עגומות ביותר. אני מקבלת תלונות על מים מלוכלכים, על תחושה לא נעימה בגוף המתרחצים ועל מים שצבעם הפך חום. כמי שגולשת בחוף קרית חיים אני מעידה כי כל התלונות הן מוצדקות – עיניים צורבות ומים חומים ושמנוניים".

עוד כתבה לאופר: "בעלי מועדוני הגלישה נאלצו לעצור את פעילותם עקב הזיהום הימי. זוהי תקופת הרחצה הכי לא נכונה לבצע הזרמת חול. לכך מתווספים הליקויים שכבר העליתי לפני כמה חודשים ונמסר לי שטופלו, אך בצורה לא משביעת רצון, כגון כף הנפה שתוקנה אך עובדת אחת לכמה ימים במקום לעבוד יום יום כעניין שבשגרה, התווספו גם סככות הצל אך לא מספיק, חוף גדול ומיעוט של מקומות מוצלים. נראה כי כל הליקויים שדרשתי לתקן טופלו במינימום רק כדי לסמן וי ולא באמת לרווחת התושבים. עקב זרימת החולות ברור כי החול לא יישאר במקומו, מה שיוצר כאוס מוחלט בחופי קרית חיים, ואני מניחה שגם השכנה קרית ים נפגעת מהפעולות המזיקות שמתבצעות בחופי קרית חיים".

 

 

השאלות שהציגה לאופר לקליש רותם הן: "מהיכן נלקח החול שמוזן מול חוף נמל המפרץ? מה טיבו של החול? האם נקי או מזוהם? האם הגורמים המקצועיים בחנו את התוכנית לפני ביצועה? האם יש אישור כתוב לביצוע? אבקש להציגו, שהרי כל בר דעת יודע כי החול נודד לאזורים אחרים מאלו שעליהם הוזרם. מדוע עיריית חיפה מאפשרת הזנת חול בתקופת הרחצה? מתי תהליך הזנת החול מסתיים?".

לאופר אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "קרית חיים לא תמשיך לכהן כ'לכלוכית' של חיפה. לא אאפשר את הרס החופים שלנו. לאחר דרישתי לתיקון הליקויים בחוף נאות ובסביבתו, הליקויים טופלו בחלקם אך במינימום, ורק כדי לסמן וי ולא באמת לרווחת התושבים. ומה עכשיו? מזרימים חולות באזור נמל המפרץ, שככל הנראה נודד לחופים המוכרזים ויוצר שם כאוס מוחלט. המים הם עכורים, חומים, שמנוניים ולא נעימים למגע. נוסף על השאילתה הוצאתי דרישה לעצירה מיידית של פעולות הזנת החול עד שיתבהר כל הנושא. לא ייתכן כי בשיא עונת הרחצה מי הים יזוהמו, ובמקום מים כחולים נקבל מים חומים, עכורים, מסריחים ושמנוניים. זה פשוט בלתי נתפש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר