עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)
עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)

יש שי לחג: הנהלת העירייה העבירה לעובדיה 3.7 מיליון שקל

על אף שבתקציב עיריית חיפה אושר לארגון העובדים תקציב של 1,946,000 שקל, ראש העיר עינת קליש רותם סירבה לחתום על הוראת התשלום. יו"ר הארגון אמנון עידו: "רציתי להבהיר לה שהיא צריכה להתנהל כמו בן אדם ולשלם לנו את הכסף, התעקשתי על זה, והנה - הסכום כבר הועבר לחשבון הבנק"

פורסם בתאריך: 22.8.22 07:53

תם המאבק של ארגון עובדי עיריית חיפה בנושא תווי השי לחג: הנהלת העירייה העבירה לארגון תקציב בסך של כ-3.7 מיליון שקל שממנו יירכשו תווי השי לעובדים.

כזכור, סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות בין ארגון העובדים להנהלת העירייה עדיין שריר וקיים, ובמרכזו עומדת תוכנית ההתייעלות של העירייה אשר לפיה נדרשת ההנהלה לקצץ כ-15 מיליון שקל מתקציבי האגפים השונים. בין הצדדים מתנהל הליך גישור, ואחת מהטענות של הארגון נגד ההנהלה היא אי העברת תקציב לארגון – דבר שמונע ממנו לרכוש תווי שי לעובדים.

ב-25 ליולי שלח עו"ד מרדכי לוין, המייצג את הארגון, מכתב התראה טרם פנייה לערכאות משפטיות ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין. "ב-30 במרץ אושר על ידי מועצת העיר התקציב הרגיל לשנת 2022", כתב לוין, "במסגרת התקציב שאושר הופיע תקציב ארגון העובדים בסך כולל של 1,946,000 שקל, אשר היה אמור להיות מועבר לארגון. חרף העובדה שהתקציב אושר במועצה נודע לארגון כי כאשר הובאה הוראת התשלום לחתימתה של ראש העיר, היא סירבה לחתום על כך, תוך שהיא נמנעת מלשלם לארגון העובדים את תקציב הארגון כפי שנקבע בהחלטת המועצה במסגרת אישור התקציב".

עו"ד לוין הוסיף: "נמצאנו למדים כי ראש העיר בוחרת לרמוס ברגל גסה את החלטות מועצת העיר ולהימנע מביצוע תשלום אשר אושר כדת וכדין, תוך התעלמות מהנזקים הרבים אשר להם גורמת ראש העיר בהתנהלותה זו. כך, עתיד ארגון העובדים לרכוש שי לחג לקראת ראש השנה לאלפי עובדי העירייה, כמדי שנה בשנה, אך עיכוב העברת הכספים על ידי ראש העיר מסב נזק רב לארגון ומונע את היכולת להזמין את השי לחג במועד, על מנת שיוכלו לחלקו לעובדים בסמוך לחג. התנהלותה של ראש העיר מונעת משיקולים זרים ופסולים של נקמנות גרידא בארגון העובדים ובעומד בראשו – שיקולים החורגים ממתחם הסבירות ואין להם כל מקום ברמת היחסים בין העירייה לארגון העובדים, בייחוד עת הכספים אושרו כדין, וכעת עושה ראש העיר דין לעצמה עת היא מעכבת בחוסר סמכות מוחלט את הכספים מהעברתם לארגון העובדים. אשר על כן נדרשת ראש העיר להורות על העברת הכספים לאלתר, תוך מניעת נזקים נוספים לארגון העובדים אשר נגרמו כתוצאה מעיכוב העברת הכספים עד ליום זה, עת נדרש ארגון העובדים להזמין את שוברי השי לחג".

 

 

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הסכום של 1.9 מיליון שקל היה נכון ליולי, אבל בינתיים הגשנו להם עוד דרישה על חלק מתקציב השי לפסח שעבר, כך שזה מסתכם ב-3.7 מיליון שקל. מדובר למעשה במקדמות של ראש השנה, בתשלומים שהיינו צריכים לקבל בפסח ובתשלומים שוטפים שצריך לקבל בכל חודש. אמנם נושא השי לחג הוא לא חלק מסכסוך העבודה, אבל העירייה סירבה להעביר את התקציב בתגובה להכרזה על הסכסוך, ולא יכולנו להזמין את התווים לראש השנה. יכולנו לקחת את עינת קליש רותם לבית משפט. רציתי להבהיר לה שהיא צריכה להתנהל כמו בן אדם ולשלם לנו את הכסף, התעקשתי על זה, והנה – הסכום כבר הועבר לחשבון הבנק".

בעיריית חיפה אישרו את הפרטים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר