מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

שוב זה קורה: ישיבת מועצת העיר בוטלה

חברי מועצה רבים סירבו לאשר תוספת של נושאים לסדר היום, ובהם אישורו של קיריל קארטניק לחבר דירקטוריון בחברת האיצטדיון ואישור תקציב להקרנת משחקי מכבי חיפה בליגת האלופות. גורמים בהנהלת העירייה טוענים כי הסיבה האמיתית היא שאין לאופוזיציה רוב למניעת המשך כהונתו של איתמר צ'יזיק כיו"ר חברת האיצטדיון

פורסם בתאריך: 6.9.22 20:04

נדמה שזה כבר הפך לריטואל קבוע: ישיבת מועצת העיר בוטלה הערב (שלישי) שוב, והפעם לאחר שרבים מחברי המועצה סירבו לאשר תוספת של נושאים לסדר היום.

לפני מועד כינוסה של הישיבה שלחה מזכירת המועצה עדנה הררי אברהם לחברי המועצה נושאים חדשים לסדר היום, ובהם אישורו של חבר המועצה קיריל קארטניק לחבר דירקטוריון בחברת האיצטדיון העירוני ואישור תקציב להקרנת משחקיה של מכבי חיפה בליגת האלופות בסך של 1.1 מיליון שקל. מכיוון שנדרשת הסכמה של כל חברי המועצה לתוספת של נושאים חדשים לסדר היום התפתח דין ודברים בין גורמים באופוזיציה למנהלת לשכת ראש העיר גלי סגל גרינברג. אלה דרשו להסיר מסדר היום את אישור מינויו של קארטניק לדירקטור בחברת האיצטדיון ואת הארכת מינויו של יו"ר דירקטוריון החברה איתמר צ'יזיק לכהונה נוספת, ובתמורה הם הסכימו לאשר סכום של 600,000 שקל להקרנת המשחקים, על אף שגם נושא זה לא היה על סדר היום המקורי. סגל גרינברג התנגדה מכיוון שהנושא של צ'יזיק היה על סדר היום המקורי. בינתיים חברי מועצה רבים נמנעו מלהיכנס לאולם המליאה, והישיבה לא התקיימה.

כעת תידחה ישיבת המועצה לשבוע הבא, ובהנהלת העירייה יידרשו לחפש פתרון למימון הקרנת משחקיה של מכבי חיפה בהיכל הספורט, בבית העם בקרית חיים ובגן האם.

 

 

גורמים בהנהלת העירייה טוענים כי הסיבה לביטולה של הישיבה היתה שלא היה לאופוזיציה רוב למניעת המשך כהונתו של צ'יזיק. כזכור, גורמים במועצת השינוי מבקשים למנות את שמשון עידו לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת האיצטדיון. גורם בכיר בהנהלת העירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אין לאופוזיציה רוב בנושאים מסוימים, ולכן הם לא נכנסו לדיון. הצענו לחלק את הנושאים בין הערב לישיבה שתיערך ב-13 בספטמבר, והם סירבו".

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג: "הגורמים שלך הטעו אותך. ניתן לראות מחלופת המיילים של חברי המועצה שדרשנו לא להכליל מהרגע להרגע נושאים נוספים בסדר היום ולהיצמד להוראות החוק שקובעות כי יש להביא נושאים חדשים בפני חברי המועצה 48 שעות לפני קיום הישיבה. כך למשל, קארטניק ככל הנראה הצטרף לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם, והיא מבקשת להכניס אותו לחברת איצטדיון. זה לא נושא חיוני שמצריך חריגה מהחוק. לגבי מכבי חיפה, ראש העיר העלתה פוסטים מרגשים ומשמחים כבר בשבוע שעבר, ולכן לא ברור מדוע הבקשה לאשר מיליוני שקלים הובאה בפני חברי המועצה רק שעות ספורות לפני הישיבה, כשכולנו בעיצומו של יום עבודה. זו הסיבה שישבנו לדון וללמוד את החומר, וחבל שמזכירת המועצה לא קראה לנו להיכנס פנימה לפני שנעלו את הישיבה".

צ'יזיק אמר למקורביו כי הדבר החשוב לו ביותר הוא להשלים מפעל חייו ופרויקטים נוספים באיצטדיון, וכי צר לו שיש חברי מועצה שכל עניינם הוא פוליטיקה ותו לא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עוד שנה והביתה

    קיריל עצוב מאד שעבור איזה תפקיד באצטדיון אתה נותן יד להרס העיר…
    לא תיבחר שוב, זה בטוח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר