עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בגלל תלונה אנונימית: מתיחות קשה בין ראש העיר לגזבר

משרד הפנים פתח בבדיקה בעקבות מכתב תלונה אנונימי על גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין, שבו נטען כי מרמלשטיין קיבל לכאורה תגמול מקופת התגמולים של עובדי העירייה כאשר שימש דירקטור חיצוני במינהלת הקופה. מרמלשטיין: "הנושא נבחן בייעוץ המשפטי של העירייה אשר הנחה אותי איך להתנהל"

פורסם בתאריך: 16.10.22 08:16

מבוכה קשה בעיריית חיפה: בימים האחרונים החל משרד הפנים בבדיקה בעקבות מכתב תלונה אנונימי על גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין. בתלונה, שהופנתה למנהלת אגף בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן, נטען כי מרמלשטיין קיבל לכאורה תגמול מקופת התגמולים של עובדי העירייה כאשר שימש דירקטור חיצוני במינהלת הקופה.

"מרמלשטיין כיהן עד לחודש נובמבר 2021 כראש אגף תקציבים בעיריית חיפה – מועד בו התמנה לממלא מקום גזבר העירייה – ומונה לגזבר בחודש מרץ 2022", נכתב בתלונה, "בעודו משמש ראש אגף התקציבים, לפחות משנת 2018 ועד חלק משנת 2021, הוא שימש דירקטור חיצוני בשכר בקופת התגמולים של עובדי עיריית חיפה אגודה שיתופית בע"מ, וקיבל לכיסו עשרות אלפי שקלים בשנה מדי שנה".

עוד נכתב כי "הדירקטורים החיצוניים בקופה זכאים לתגמול בגין השתתפות בישיבה ולתגמול שנתי, ומרמלשטיין שימש דירקטור חיצוני בקופה משנת 2015 עד לסוף שנת 2021. כך למשל, השכר שאותו קיבלת כדירקטור חיצוני בשנת 2020 עמד על 66,000 שקל, והשכר שאותו קיבל בתפקידו כדירקטור חיצוני בשנת 2021 עמד על 44,000 שקל עד 31 באוגוסט 2021". יצוין כי לתלונה צורפו שני מסמכים מתוך דוחות השנתיים של הקופה לשנים 2020 ו-2021 שמצביעים לכאורה כי אלו הם הסכומים שקיבל מרמלשטיין כתגמולים על היותו דירקטור חיצוני בשנים אלו.

 

 

בהמשך התלונה נכתב: "עוד טרם מינויו לממלא מקום גזבר ולאחר מכן לגזבר כיהן מרמלשטיין כראש אגף תקציבים בעירייה, ובמסגרת תפקידו זה הוא היה הגורם שהיה אחראי על התקציבים שאותם מעבירה עיריית חיפה לקופת הגמל של עובדי עיריית חיפה. קבלת שכר נוסף על ידי עובד עירייה (ומדובר בעובד בכיר) מחייבת אישור מועצת העיר. למועצת העיר מעולם לא הוגשה בקשה כזו, וממילא אין אישור המועצה לעבודה נוספת. מדובר בניגוד עניינים חמור ובהתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור, אשר אחראי ישירות על תקצוב ותשלומים לגוף המתוקצב על ידי עובדי העירייה והמנוהל על ידי ועד עובדי העירייה. ועד עובדי העירייה עצמו מתוקצב על ידי העירייה. פעולות אלו נעשו, כנראה, ללא דיווח על הכנסה נוספת זו לרשויות וללא שציין בהסדר ניגוד העניינים שעליו חתם כי הוא דירקטור חיצוני בשכר בגוף הקשור לעיריית חיפה".

יצוין כי בניגוד לנכתב בתלונה, אין מדובר בשכר אלא בתגמול וכי עם כניסתו לתפקיד הגזבר הפסיק מרמלשטיין לשמש דירקטור בקופה. גורמים בעירייה מציינים כי הפנייה של משרד הפנים לקבלת הסברים על הנכתב בתלונה הפתיעה מאוד את ראש העיר עינת קליש רותם ואת אנשי המחלקה המשפטית. קליש רותם, מתעקשים בעירייה, לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום. עוד יצוין כי משרת הגזבר היא תפקיד סטטוטורי, וכי אם ראש העיר תבקש לפטרו היא תזדקק לרוב של שני שליש במועצת העיר – מהלך שהיא תתקשה להוציא אל הפועל בשל המועצה הלעומתית שעמה היא מתמודדת.

מרמלשטיין מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "תקופה משמעותית לפני מינויי לתפקיד גזבר העירייה כבר לא שימשתי דירקטור בקופת התגמולים. הנושא נבחן גם בייעוץ המשפטי של העירייה אשר הנחה אותי איך להתנהל, כך שאני לא רואה כאן בעיה. כיום כגזבר אני לא חבר שם. גם הגזברים הקודמים ג'קי ואקים ורוני בן חיים היו דירקטורים בקופה, ששייכת לעירייה ולא לוועד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר