עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם ושמוליק מרמלשטיין (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המשבר בין קליש רותם לגזבר מחריף: "הבעתי בפניו את מורת רוחי ותחושתי הקשה"

במכתב ששלחה ראש העירייה עינת קליש רותם למשרד הפנים היא כותבת שקיבלה בתדהמה את הידיעה על ההכנסות הנוספות שקיבל הגזבר מקרן התגמולים של עובדי העירייה. "כראש העיר, המידע על כך לא הובא לידיעתי כראוי לפני מועד כינוס ועדת הבכירים. אני רואה באירוע זה סוגיה ערכית ומוסרית ממדרגה ראשונה"

פורסם בתאריך: 18.10.22 17:25

פרשת התגמולים שקיבל גזבר העירייה שמואל מרמלשטיין מקרן התגמולים של עובדי עיריית חיפה, בהיותו דירקטור חיצוני של הקרן, פרשה שנחשפה שלשום (ראשון), לראשונה, ב"כלבו – חיפה והקריות", ממשיכה להכות גלים.

תזכורת: בעקבות תלונה אנונימית שנשלחה למנהלת אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן, פתחו במשרד בבדיקת הטענות שעלו בתלונה נגד הגזבר מרמלשטיין.

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיעה כעת תשובתה של ראש העירייה עינת קליש רותם לוידרמן, שבה היא כותבת דברים קשים: "למותר לציין שקיבלתי את הידיעה על ההכנסות הנוספות שקיבל הגזבר מקופת התגמולים של עובדי העירייה בתדהמה ובחומרה רבה. רק לפני כחודש קיימה הנהלת העירייה מו"מ ארוך מול ועד העובדים. הכיצד יכול להיות שגורם אחד מנהל מו"מ עם גורם שני, בזמן שהיו ביניהם יחסי גומלין כספיים לאורך שנים ובזמן שגורם אחד אף מממן לשני נסיעות השתלמות לאילת?".

עוד כותבת קליש רותם לוידרמן: "כראש העיר, המידע על ההכנסה הנוספת לא הובא לידיעתי כראוי לפני מועד כינוס ועדת הבכירים. בבירור שהתקיים בשבוע שעבר הבעתי בפני הגזבר את מורת רוחי ותחושתי הקשה ברמה האישית. המידע גם לא הוצג בפני חברי מועצת העיר כשהתבקשו לאשר את מינויו בישיבת המועצה. מועצת העיר מעולם לא אישרה למר מרמלשטיין הכנסה מעבודה נוספת בהיותו ראש אגף תקציבים".

 

 

מוסיפה קליש רותם: "מאז כניסתי לתפקיד, אני מקפידה להעלות בישיבות מועצת העיר את הדרישה לאשר עבודות נוספות לעובדי העירייה, לאחר שנים שלא היה נהוג לעשות זאת. אני רואה באירוע זה סוגיה ערכית ומוסרית ממדרגה ראשונה. כמו כן, חשוב לי לתאר את מאמציי הרבים לחזק את המינהל התקין בעירייה מאז כניסתי לתפקיד בנושאים שונים כגון גיוס קרובי משפחה, דיווח על עבודות נוספות, נסיעות לכנסים ועוד. את התרבות הארגונית בכלל ונוהגים שונים הקשורים במשאבי אנוש בפרט, אני סבורה שיש לשנות מהיסוד. עיריית חיפה זקוקה לבחינה עמוקה בנושא, אני משקיעה בכך את זמני ומרצי, בידיעה שייקח שנים לתקן זאת".

את תגובתו של מרמלשטיין לא ניתן היה להשיג היום, אולם בתגובה לידיעה שפורסמה שלשום הוא מסר: "תקופה משמעותית לפני מינויי לתפקיד גזבר העירייה כבר לא שימשתי דירקטור בקופת התגמולים. הנושא נבחן גם בייעוץ המשפטי של העירייה, אשר הנחה אותי איך להתנהל, כך שאני לא רואה כאן בעיה. כיום כגזבר אני לא חבר שם. גם הגזברים הקודמים ג'קי ואקים ורוני בן חיים היו דירקטורים בקופה ששייכת לעירייה ולא לוועד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ניר

    כל הכבוד לקליש שנלחמת בריקבון ובשחיתות ששלטו בעיריית חיפה עד לאחרונה. זה לא פשוט.

  2. יוחאי פ.

    חחח איזה ספינים ראש העיר עושה על מנת להציג את עצמה כרודפת צדק ונלחמת בשחיתות.
    כמה פתטית יכולה להיות ממש עצוב.

  3. שי

    איזה מרץ כשמדובר בחשדות נגד אחרים. משום מה כל המרץ נעלם כשמדובר בחשדות נגד ראש העירייה עצמה. לא זכור לי שראש העירייה מסרה תגובה מפורטת לגבי יחסי העבודה שלה עם משרד רואי חשבון, ולמה עבודות מסוימות דווחו תחת שמות קוד.
    כמו כן, לא פורסם הסבר לגבי חריגות שכר לכאורה של יועץ התיירות במנהלת.
    כנראה שראש העירייה בטוחה שהיא לא חייבת דין וחשבון לתושבי חיפה שמממנים את משכורתה והתנאים המפליגים, הנלווים לתפקידה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר