השר זאב אלקין עם ד"ר שלמה נס (צילום: הפורום הכלכלי לקידום חיפה)
השר זאב אלקין עם ד"ר שלמה נס (צילום: הפורום הכלכלי לקידום חיפה)

השר אלקין: "הבנייה בחיפה היא אירוע כאוב"

את הדברים אמר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בפורום הכלכלי לקידום חיפה והצפון, ולא חסך בביקורת על התנהלות עיריית חיפה: "יש לנו ביקורת קשה על כל מה שקורה בחיפה. יש בה פוטנציאל עצום להתחדשות עירונית שלא מתממש. אני רואה באיזה קצב ערים אחרות מממשות את הפוטנציאל, ובחיפה זה לא קורה"

פורסם בתאריך: 27.10.22 08:49

אתמול (רביעי) התקיים במלון דן כרמל כנס של הפורום הכלכלי לקידום חיפה והצפון, שבו השתתפו נציגי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-25. הפורום דן בשאלה כיצד מקדמים ומפתחים את צפון הארץ, ונציגי המפלגות הציגו את המצע שלהן לקידום התעסוקה, התעשייה, התיירות, המגורים, רמת החיים והפיתוח הכלכלי-אזורי בחיפה ובערי הצפון המרכזיות.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין לא חסך בביקורת על התנהלותה של עיריית חיפה ואמר: "יש לנו ביקורת קשה על כל מה שקורה בחיפה".  לדבריו, קצב הבנייה בחיפה רחוק מלהיות נורמלי, למרות התנופה בפריפריה והביקוש הגדול בצפון הארץ.

"לפני כשנתיים וחצי לא היה תקציב מדינה", אמר אלקין, "היתה אנרכיה שלטונית ומעט שיווקים שגרמו לעלייה במחירים, אבל השנה נגיע לקרוב ל-100,000 שיווקי קרקע והתחלות בנייה. אבל חיפה ספציפית היא אירוע כאוב בתחום הבנייה בשנים האחרונות. יש בה פוטנציאל להתחדשות עירונית, אני רואה באיזה קצב ערים אחרות מממשות את הפוטנציאל, ובחיפה זה לא קורה. תחום ההתחדשות העירונית הוא תחום קריטי. חתמנו על הסכם עם 12 ערים עם הפוטנציאל הכי גבוה, וחיפה היתה אחת מהן. אני רואה באיזה קצב ירושלים רצה, באיזה קצב בת ים רצה, אבל חיפה רחוקה מזה. ההזנחה היתה כל כך עמוקה, וזה פשוט פספוס גדול לעיר. היא יכלה לשנות את פניה. אני מקווה שבכל זאת התמריצים שעשינו ישנו את המציאות, אבל זה מחייב התגייסות עירונית".

אלקין, שהיה בעבר שר להגנת הסביבה, התייחס גם לתוכנית פינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה ואמר: "חיפה היום לא כלכלית. זה מעניין אותי גם כשר השיכון כי חלק מהכלכליות של הפרויקט הזה היא היכולת להקים תעשיית הייטק וגם דיור שיאפשר את הכסף הדרוש לצורך העתקת המפעלים. אני בעד זה בכל הכובעים".

 

 

הפורום הכלכלי לקידום חיפה והצפון הוקם על ידי ד"ר שלמה נס בחודש מרץ במטרה לשפר את מצבם של מחוזות חיפה והצפון. בשני מחוזות אלו מתגוררים יותר מ-2.5 מיליון תושבים, והאזור הוא בעל חשיבות אסטרטגית. למרות גודלם וחשיבותם של מחוזות אלו, הנתונים מראים כי בשנים האחרונות נדחק אזור הצפון למקום נמוך בסדר העדיפויות הלאומי ובחלוקת התקציבים.

ד"ר נס אמר בכנס: "השכר החודשי בצפון הארץ הוא נמוך משמעותית מהממוצע הארצי, ושיעור מיטות האשפוז בצפון הוא הנמוך בארץ. תיקון המצב הקיים מצריך שינוי סדר העדיפויות הלאומי והגדלת תקציבים מצד המדינה. לכן, רגע לפני הבחירות, מצאנו לנכון לקיים כינוס מיוחד של הפורום עם נציגי המפלגות ולשמוע מהם כיצד ניתן לייצר מציאות אחרת בצפון הארץ. המצב הנוכחי מהווה אפליה כלכלית בחסות המדינה. הפערים מתבטאים כמובן גם במספרים – השכר החודשי הממוצע במחוז הצפון הוא 8,026 שקל, נמוך ב-16.7 אחוז מהשכר החודשי הממוצע בישראל וב-27.8 אחוז מהשכר במחוז המרכז. בנוסף, בדוח מבקר המדינה נמצא כי בשנת 2019 שיעור מיטות האשפוז הכללי במחוז הצפון ל-1,000 נפש עמד על 1.5 – הנמוך ביותר. ואלה רק שתי דוגמאות מייצגות. תיקון המצב הקיים מצריך שינוי בסדר העדיפויות הלאומי והגדלת תקציבים מצד המדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רוני

    עיריית חיפה מחזיקה בשיא העולמי של חלוקת דוחות לתושבים. חוץ מזה כלום.
    סופרים את הימים שהמורשעת תעוף לנו מהעיניים.

  2. פינקלמן יחיאל

    כאילו שחיכינו לאישורו של שר הבינוי שהעיר חיפה מתה. ראשת העיר הרגה את הבניה בעיר וגרמה לכל היזמים לברוח. כולם ממתינים ללכתה של הגברת קאליש בבחירות. אם טובת העיר הייתה מול עינייה היא כבר הייתה מתפטרת בעצמה.

  3. אין בנייה למשרדים ואין הנהלות וזו בעיה גדולה יותר

    נניח שתהיה התחדשות עירונית.. מאיפה יבואו אלפי קונים. במה יעבדו. במרכז בונים מליוני מ"ר משרדים ו60 אחוז מהמשק מרוכז בגוש דן אז פלא ששם זינוק בהיקפי התחדשות ובניית דיור??

  4. הכניסו חברת בניה זרות

    אלקין וכל רודפי הבצע: העם יקיא אותכם כי אתם מובילים להתחדשות עירונית מסוג כזה ששמעלה פי 3 את מחירי הדירות החדשות לעומת אלה שנהרסו. אם אחרת זה זה לא כלכלי כדבריך אז תן לחברות בנייה זרות וסיניות להיכנס לארץ ותעזור להן להתחרות במחירים הדמיוניים של הקבלנים הישראלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר