אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עידו שלח לקליש רותם התראה על פרסום לשון הרע ודרישה להתנצלות

במכתב ששלח יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו לראש העיר עינת קליש רותם, תחת הכותרת "התראה בדבר פרסום לשון הרע ודרישה להתנצלות", נטען כי קליש רותם פרסמה פוסט "פוגעני" והפיצה "דברי שקר ובלע" נגד עידו. הדרישה: להסיר את הפוסט ולפרסם התנצלות

פורסם בתאריך: 24.11.22 08:00

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו דורש מראש העיר עינת קליש רותם להסיר פוסט פוגעני לדבריו שהיא כתבה ברשתות החברתיות ולפרסם התנצלות כלפיו.

במכתב, שנשלח אתמול (רביעי) בערב לראש העיר באמצעות עו"ד מרדכי לוין תחת הכותרת "התראה בדבר פרסום לשון הרע ודרישה להתנצלות", נטען כי ביום שלישי פרסמה קליש רותם פוסט שכותרתו היא "עיצומים יום 3", שבו היא מאשימה את ארגון העובדים בכפיית השביתה על עובדיו.

עוד נכתב כי בפוסט "ציינת את הדברים הבאים: 'אני אאבק כי ניהול כוח האדם בשנים האחרונות הרס את העירייה באופן אנוש. כי כשעובדות מינהל ההנדסה לא עונות לטלפונים, וכשבארנונה השירות לוקה בחסר בלשון עדינה (האם זה מקרי שיו"ר הוועד בעצמו מנהל את המוקד הטלפוני שם?), מסתבר שהם לא מבינים שתפקידם זה לשרת את העיר. הם התרגלו שמשרתים אותם'. מרשי נדהם לגלות כי בפוסט שבו את מבקשת לתקוף את ועד העובדים על העיצומים שנכפו עליהם בשל הפרת פסק הדין ברגל גסה על ידך ובהנחייתך, בחרת לתקוף את עבודת המוקד הטלפוני בארנונה ולהוציא את דיבתו (של עידו; ב"כ) רעה כמנהל המוקד הטלפוני. לצערו הרב של מרשי בחרת להפיץ דברי שקר ובלע נגדו, תוך שאת נמנעת מלבדוק את הנתונים ואת העובדות לאמיתם, כאשר כל מה שמניע אותך הוא הרצון לפגוע בשמו הטוב של מרשי, להשפילו ולשים אותו לבוז בעיני הציבור בכלל ותושבי חיפה בפרט".

עוד נטען כי "לו היית משקיעה עשירית מהזמן שאת מפיצה את דברי הבלע נגד מרשי באופן אישי במדיות החברתיות השונות בבחינה ובבדיקה של העובדות לאשורן, היית מגלה כי דוח הביצועים של המוקד הטלפוני של הארנונה לשנת 2022 קובע כי מתוך 197,649 שיחות נכנסות למוקד נענו 191,437 שיחות, קרי 97 אחוז, כאשר שלושה אחוזים בלבד מהשיחות ננטשו על ידי המתקשרים. עוד היית מגלה כי זמן ההמתנה הממוצע בתור עד למענה הוא 21 שניות. מדוח הביצועים עולה כי לא זו בלבד שמוקד הטלפוני של הארנונה מתפקד היטב, כי אם רמת הביצועים שלו היא גבוהה משמעותית – דבר המעיד על איכות העבודה הנעשית תחת ניהולו של מרשי, שהוא יו"ר ועד העובדים".

 

 

לדבריו של עו"ד לוין, "נמצאנו למדים כי ההכפשות נגד מרשי לא רק שאינן מוצדקות ואינן ראויות, כי אם הן שקריות ומסלפות את המציאות, כאשר אחת מהשתיים – או שאינה מוכרת לך כלל ולא טרחת לבדוק אותה או בבחינת התעלמות מכוונת מהאמת במטרה לפגוע בשמו הטוב של מרשי. יובהר כי פרסום זה בעניינו של מרשי נעשה במטרה להשפיל אותו ולשים אותו לבוז בעיני הציבור בכלל ותושבי העיר חיפה בפרט, תוך הפרחת האשמות קשות וחמורות אשר יש בהן כדי לגרום לפגיעה קשה בשמם הטוב של מרשי והעובדים שאותם הוא מנהל במוקד הטלפוני ומייצג כיו"ר ועד העובדים – עובדים שהם מסורים ונאמנים, המשרתים את ציבור התושבים בעיר על הצד הטוב ביותר".

בסיום מכתבו הבהיר עו"ד לוין כי "פרסום זה על ידך מהווה פרסום לשון הרע על פי חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה – 1965, ויש בו
לכאורה משום עבירה פלילית ועוולה אזרחית לפי חוק, אשר מקנים למרשי את הזכות לתובעך לתשלום פיצויים אף ללא הוכחת נזק. נקיטת אמירה זו על ידך אינה בבחינת פרסום מותר על פי חוק איסור לשון הרע ופסיקת בתי המשפט בעניינים אלו. על כן, הנך נדרשת לפעול באופן מיידי להסרת הפוסט הפוגעני לאלתר מעמוד הפייסבוק שלך ולפרסם הודעת התנצלות כלפי מרשי באופן אישי, שבה תביעי התנצלות על הפגיעה שנגרמה למרשי ולשמו הטוב, שאם לא כן ישקול מרשי לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו. לעת עתה לא עומד מרשי על קבלת פיצוי כספי בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב, אולם ככל שיידרש לפעול בעניין זה, הוא יעמוד על תשלום פיצוי כספי בנוסף. למען הסר ספק, אם לא תיענה דרישתי תוך שלושה ימים, אמליץ למרשי למצות את זכויותיו על פי כל דין. התראה נוספת לא תישלח".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה, אך בהודעה שהיא פרסמה לציבור היא האשימה את ההסתדרות ואת הארגון בשביתה: "כידוע לכם, ועד העובדים בעיריית חיפה הכריז על שביתה כללית. עקב כך נפגעים שירותי העירייה השונים, לרבות במערכת החינוך. ההסתדרות היא שקובעת את היקף השביתה ואת השלכותיה. הנהלת העירייה מקווה שנוכל לחזור במהרה לשגרה ולתת שירות מיטבי לכולכם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. במוקד הטלפוני 1-700 יש אחלה אנשים...

    אדיבים. נחמדים ומקצועים
    סטודנטים חיפאים בשכר נמוך עם מורל גבוה.
    עובדים שעתיים. במשמרות. ארעיים.
    ונותנים שרות מכל הלב

    בלי קשר לזהות המנהל

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא צודקת ב100 אחוז. העובדים בעיריה בכל המחלקות התרגלו שמשרתים אותם, שחיים לפי הזמן שלהם בכיף, כאילו אנשים לא צריכים שירות כאן ועכשיו. הגיע הזמן קצת לנער אותכם חבובים. תשבתו קצת ואז תלמדו לתת שירות כמו שצריך

  3. חיפאי

    איפוה הבעייה ? צודקת במאה אחוזים, אולי צריך לתבוע אתכם משרתי ציבור שמקבלים משכורות מהציבור אבל אינם משרתים את הציבור, ובגלל המריבות שלכם מאז שהיא נבחרה רמת העבודה שלכם ירדה פלאים ורואים את חוסר המוטיבציה שלכם בשירות לתושבים, אז על מה אתה מלין ?? צא לעבודה חוצפן, חיפה העיר מלוכלכת ומטונפת, תנקה אותה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר