אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

לאחר דיון לילי בבית המשפט: אין שביתה

עיריית חיפה הגישה בקשה לצווי מניעה במטרה למנוע את השביתה, אך בדיון שהתקיים בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה הגיעו הצדדים להבנות, ולפיהן תוכנית ההתייעלות של עינת קליש רותם מבוטלת, וארגון העובדים מתחייב לא לשבות עד לסוף שנת 2023

פורסם בתאריך: 22.9.22 06:46

נתחיל מהשורה התחתונה: השביתה הכללית שתוכננה להיום (חמישי) בעיריית חיפה בוטלה. העירייה הגישה אמש לבית הדין האזורי לעבודה בקשה דחופה במעמד צד אחד למתן צו מניעה להסתדרות ולארגון עובדי העירייה במטרה למנוע את השביתה. מהפנייה לנשיא בית הדין השופט יגאל גלם עולה כי העירייה ביקשה צו ארעי שמורה להסתדרות ולארגון "לחדול לאלתר מכל הצעדים הארגוניים שהם נוקטים, ובכלל זאת להימנע מכל פעולה המשבשת או עלולה לשבש את ההתנהלות התקינה של השירותים העירוניים שמספקת עיריית חיפה" וצו נוסף שמורה להם "לנהל משא ומתן ענייני ובתום לב עם המבקשת ולמצותו במטרה להגעה להסכמות".

בדיון, שנמשך עד לשעה 3:00 לפנות בוקר, ייצגו את העירייה ראש העיר עינת קליש רותם, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, מנהל שירותי הפרט אלי לוטן וראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, ואת ההסתדרות והארגון ייצגו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו ועו"ד מרדכי לוין.

במהלך הדיון אמר השופט גלם: "זכות השביתה היא חשובה מאוד. צריך לשמור עליה ולהצר את דרכי העובדים רק במקומות שבהם זה דורש. מבחינת הפרוצדורה אני חושב שהעובדים פעלו פה נפלא, אני לא רואה שום דופי בפעולה שלהם מבחינת חוקיות התהליך. אני גם לא חושב שהעילות שבגינן הם התחילו בתהליך הן עילות לא לגיטימיות. העיתוי הוא בהחלט בעייתי לציבור, ולפעמים שביתה צריכה להיות טיפה כואבת. אבל אני בהחלט חושב שלא מוצה הליך המשא ומתן, שהדברים קרובים מאוד ושזה משהו שצריך לקחת אותו בחשבון".

 

 

בסוף דבריו שלח השופט את הצדדים להפסקה כדי לנסות ולהגיע להבנות, ובתום השיחות הגיעו הנהלת העירייה וארגון העובדים להסכמות, ולפיהם תוכנית ההתייעלות של קליש רותם אינה רלוונטית עוד, והארגון והסתדרות יקיימו משא ומתן עם הנהלת העירייה בכל הנוגע לצורך בחיסכון בתקציב כוח אדם ובנושא המחסור בכוח אדם.

עוד סוכם כי "ניתנת בזאת הוראת ביצוע לגזבר העירייה ולמנהל שירותי הפרט בעירייה לתשלום קצובת רכב בהתאם לנוהל העירייה לפי של 375 קילומטר בעלות כוללת של שני מיליון שקל לשנת 2022, ובהמשך עד שנת 2024 כולל, בדגש על סייעות מלוות. העירייה מתחייבת לבחון מתן קצובות רכב לעובדי איסוף/טיאוט מבלי שהדבר ייגרע מההתחייבות לשמירה על שקט תעשייתי. העירייה פועלת ותמשיך לפעול בעתיד, וכן תיתן הוראת ביצוע לגבי העבר, להעברת סייעות ומלוות למתכונת העסקה בדירוג דרגה".

כמו כן  נקבע כי לגבי יישוב חילוקי דעות שייתכן ויעלו, "ועדת מעקב בהרכב של יו"ר הסתדרות המעו"ף וראש העיר תעקוב אחר ביצועו של מסמך הבנות זה ותכריע בחילוקי דעות הנוגעים לו. עד להכרעה של ועדת המעקב לא ינקוט אף צד צעד חד צדדי. בכפוף ליישום ההסכמות, ההסתדרות וועד העובדים מתחייבים לא לנקוט נגד העירייה אמצעי שביתה מלאה או חלקית או כל פגיעה מאורגנת אחרת בהליכי העבודה ובסדריה עד 31 בדצמבר".

הבוקר אמורים הנהלת העירייה וארגון העובדים לפרסם הודעה משותפת לעובדים בזו הלשון: "ארגון העובדים והנהלת העירייה הגיעו להסכמות במסגרת ההליך שנוהל בבית הדין, המסיימות את הסכסוך. העובדים חוזרים לעבודה מלאה וממשיכים בעשייתם לטובת העיר ותושביה".

לאחר שיצאה מבית המשפט צייצה קליש רותם בטוויטר: "‏מברכת על החלטת השופט שאישר את המתווה שעליו החלטנו (יו"ר הסתדרות המעוף, הממונה על השכר באוצר ואני), אשר עליו הוועד סירב לחתום מסיבות לא ברורות. העובדים יחזרו לעבודה באופן מלא ומיידי, ושקט יתקיים עד 31 בדצמבר. אמשיך לעשות הכל כדי לדאוג לפתיחת גני הילדים בבוקר ולניקיון העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    עינת קליש עשתה להם בית ספר. העובדים שניסו לפגוע בתושבי העיר עם שביתה לא מוצדקת ערב חג לא הצליחו. תןדה עינת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העבריינית המורשעת שוב קרסה אך מנסה להציג את זה כהישג. תוכנית ההתייעלות שלה הושלכה לפח הזבל של ההיסטוריה, בדיוק כמו שיקרה לה בעוד שנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר