עובדי אגף התברואה מוחים נגד עינת קליש רותם, השבוע בבניין עיריית חיפה
עובדי אגף התברואה מוחים נגד עינת קליש רותם, השבוע בבניין עיריית חיפה

לא חוששים: עובדי עירייה עונים לקליש רותם

בימים האחרונים מקפידה עינת קליש רותם לפרסם פוסטים שמשחירים את עובדי עיריית חיפה. אבל מהתגובות שהיא מקבלת נראה שהעובדים תומכים ללא עוררין בארגון העובדים ובעומד בראשו, מאשימים אותה בהפרת פסק דין וטוענים כי במשך ארבע שנים על כס ראש העיר היא לא טרחה לבקר במחלקות השונות

פורסם בתאריך: 24.11.22 14:28

עובדים בעיריית חיפה לא חוששים להביע את דעתם בפומבי על ראש העיר עינת קליש רותם, ומגיבים על סדרת הפוסטים שהיא מפרסמת בימים האחרונים ברשתות החברתיות.

בפוסט האחרון שפרסמה ראש העיר היום היא כתבה: "אתמול כתבתי לכם שהסיבה העיקרית לשביתה היא הדרישה של הוועד לקיים ועדת שדרוגים שתבחן את הבקשות שלו, רשימת אנשים שהוא הציע. הנהלת העירייה הסבירה באופן ברור – שדרוגים לא יכולים להיעשות על בסיס פרסונלי. קידום יתאפשר רק על בסיס מקצועי וענייני. כל שאר סעיפי ההסכם מבית המשפט מתבצעים על ידינו באופן מלא. אמנון עידו, יו"ר ועד העובדים, האם תסכים לספר לעובדי העירייה על האופן שבו בוצעו השדרוגים עד היום? תודה על כל מכתבי התמיכה וההודעות הרבות ששלחתם לי, עובדי העירייה היום ולשעבר. אני מקבלת וקוראת את כולם, וסליחה שעדיין לא הצלחתי לענות לכולכם. תודה על שסיפרתם לי באומץ על הכוחנות של הוועד, על הייאוש מהעירייה, על למה עזבתם אותה, ועל ההבנה שאין כלום ושום דבר מאחורי השביתה. אני יודעת שאתם חוששים לדבר בפומבי, אז בבקשה, המשיכו ליידע אותי בפרטי".

עוד כתבה קליש רותם כי "זהו מאבק לשינוי דפוסים מסואבים שהשתרשו עמוק בארגון והינם בעלי השלכה רוחבית לא רק על עובדי העירייה, כי אם על העיר כולה ועל רמת השירות שאתם, כתושבים משלמי מסים, ראויים לקבל. זהו לא מאבק על כסף אלא על השליטה שקנה לעצמו הוועד על עובדי העירייה באמצעות צ'ופרים והטבות שאתם התושבים מממנים ואשר הובילו לכשל ניהולי של המנגנון. כמו כל התמכרות, כשנחתך מקור ההזנה, התגובה היא בלתי נשלטת".

"רמה ירודה מאוד ומלאת שקרים וארס"

טל קפלן, עובדת עירייה, הגיבה: "הרמה של הפוסט היא ירודה מאוד ומלאת שקרים וארס. את מפרה את החלטת בית משפט. בחיים לא ביקרת במוקד 106 שקורסים, בטח לא בתקופת הקורונה שבה תגברתי את המוקד. את היית בבית, ואנחנו עבדנו כמו חמורים ונתנו לתושבים שירות עם כל הלב. גם יצאנו לדאוג לכל הקשישים העריריים. ואת? תלית שלט ענק עם תמונה שלך 'ניצחנו את הקורונה', שלט כזב ביג טיים. לא ביקרת באף מחלקה בעירייה, שזה דבר ראשון להכיר את העבודה ואת העובדים ולא להסתגר בקומה שנייה. עובדי ניקיון עבדו כפליים קשה בקורונה בגלל שכולם היו בית ובגלל החזירים שלא דוללו. תפסיקי להשתלח ביו"ר ארגון העובדים ובעובדים. עובדי עיריית חיפה הם חוד החנית – תתביישי. ירדת לפסים אישיים ולא מקצועיים. במקום לכתוב ולהפיץ פייק וארס תגידי לתושבים למה את לא הולכת לבית משפט? את מפחדת כי הפרת הסכם".

שי דותן כתב: "זוכרים אותי? אני 'שי מוקד עירוני חיפה'. אני צופה בתדהמה במלחמה שאותה מנהלים חברי, משפחת עיריית חיפה, בעודי נמצא בבית בחופשת מחלה. לצערי, ההתנהלות של הנהלת העירייה אינה מפתיעה. אנו, עובדי העירייה 'הקטנים' חיים כך כבר ארבע שנים. המאבק שלנו הוא על הבית, כפי שאומר, ובצדק, מנהיגנו אמנון עידו. לא יתכן שאת המלחמה שלה היא תעשה במדיה על חשבון התושבים. כן, אתם כועסים, וזכותכם לכעוס. אך גם לנו, העובדים, יש זכות לכעוס ולמחות, יש לנו זכות לעבוד בכבוד. לא ייתכן שאנו, העובדים הפשוטים, נבצע עבודה של שניים ואף שלושה אנשים. לא ייתכן שעובדי העירייה יעבדו בתת תנאים, ללא ציוד, תוך מחסור חמור בכוח אדם. שלא יספרו לכם סיפורים שרמת הניקיון ירדה, ניתן בקלות להוכיח אחרת. הרי כל משאית פינוי אשפה נשקלת עם כניסתה לאתר הפסולת, וניתן להוכיח בקלות את העלייה המשמעותית בכמות האשפה. ואם נחזור לעניין ההידברות שעליה את מדברת, איך ניתן לקיים הידברות כשאינך מוכנה לכבד פסק דין של בית משפט? קודם תכבדי ותדברי איתנו, 'השקופים', אלה שעומדים מול התושבים ונותנים את השירות ושירות שמגיע לכל תושב. המלחמה שלנו היא לא נגדכם, כי אם ההיפך הוא הנכון – המלחמה היא גם עבורכם, כדי שתחזור הגאווה להגיד 'חיפאי גאה'. כבדי את הדברים שעליהם הסכמת ותפסיקי לעשות רוח. אנחנו לא נישבר ולא נזוז עד שימולאו כל הדרישות שלנו. עידן הקלישאות נגמר".

דנה בוזגלו כתבה: "אני משוגעת על העבודה שלי ברמות שאין להם הסבר, אוהבת את המקצוע ואוהבת את האנשים שאני עובדת איתם, אבל הגיעו מים עד נפש. אני לא יכולה יותר עם שנאת החינם נגד עובדי העירייה. הלו, כל אותם תושבים שכותבים בפייסבוק בצורה פוגענית, דורסנית ומעליבה, יש בנאדם שקורא הכל ומזדעזע. איך אפשר לכתוב 'אוכלי חינם'? מי שם אתכם לשפוט אותנו? אתם יודעים מה אנחנו עוברים? אני לא אוכלת חינם, אין לי מקורבים בעירייה, וכל מה שקיבלתי עד היום זה היה אך ורק בזכות עצמי, ותאמינו לי לא היה לי קל. אני לא מלקקת לאף אחד, פוליטיקה מעניינת לי את ה…, אני מרוויחה שכר שבקושי מספיק לסגור את החודש (עובדת כבר 23 שנה), נותנת את הלב והנשמה, ולא מתוגמלת כראוי. מה בסך הכל ביקשתי? לא להיות שקופה. אני רוצה לקבל את מה שמגיע לי בזכות (אף אחד לא עושה לי טובה), ככה מתגמלים עובד שנותן את הלב והנשמה".

 

 

"הגיע הזמן שתרדי מהעץ הגבוה שטיפסת עליו"

בפוסט אחר שפרסמה קליש רותם נכתב: "בימים האחרונים דיברתי ושמעתי לא מעט עובדים שהעבירו לי מסרים ברורים. אתם מספרים לי שאתם מפחדים לא לשתף פעולה עם אנשי הוועד כי הם יסגרו איתכם חשבונות בהמשך. שהם כוחניים. אתם מספרים שבכלל לא ברורות לכם הסיבות לעיצומים ולשביתות, והכי חשוב – אתם מדווחים לי שנמאס לכם להיות בקבוצת העובדים שכבר שנים נדפקים כי אתם לא 'מחוברים', לא קרובים ולא מקושרים. צר לי שהוועד לקח אתכם בני ערובה, שהחוק מחייב אותי להוריד לכם משכורת על כל ימי השביתה, וכל זאת למען המאבקים שלו על כמה אנשים שחשובים לו. כמי שאחראית על כל עובדי העירייה ולא רק על קומץ, חשוב לי שתדעו – אאבק מול הוועד כי אני מבינה שהוא רואה רק את מי שנוח לו (ואתם, חלקכם, לא קיימים). אאבק כי במשך שנים רבות כוח האדם התנהל באופן לא תקין, בלשון המעטה, ותחת לחץ כבד של הוועד שלא קורא אותי נכון. עדיין לא סיפרתי לכם את הכל. אאבק כי ניהול כוח האדם בשנים האחרונות הרס את העירייה באופן אנוש. כי כשעובדות מינהל ההנדסה לא עונות לטלפונים, וכשבארנונה השירות לוקה בחסר בלשון עדינה, מסתבר שהם לא מבינים שתפקידם זה לשרת את העיר. הם התרגלו שמשרתים אותם".

עליזה ויצמן הגיבה: "איך אפשר לנהל עיר בסדר גודל של חיפה כאשר ראש העיר מכפישה את העובדים שמשרתים את העיר הזו בימי שגרה ובשעות חירום, עובדים במשמרות ונותנים את הלב והנשמה במערכות החינוך ובכל האגפים. במקום להיות גאה בעובדים, לצעוד איתם ולהצעיד את העיר היפה שלנו, את, ראש העיר, בוחרת במלחמה נגד העובדים. צאי ולמדי כיצד להנהיג וכיצד להעריך את העשייה ואת הנתינה של כל עובד".

מירב לביא כתבה: "לצערי מרגישה אכזבה. לקרוא על כך שהשירות בארנונה לוקה? אני חייבת לציין כי השירות שניתן במרכז לתושב מאז ומתמיד היה מעל ומעבר. לפני שכותבים דברים ומכלילים כדאי לבדוק טוב טוב מהם האחוזים שטוענים שהוא קלוקל, ולחשוב איך מתקנים. אבל לבוא ולהכליל? אני נעלבתי. האנשים בארנונה הם שירותיים, מקצועיים ונותנים את הנשמה. נמשיך לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר".

פרח מלול כהן: "אני אתחיל מהשורה התחתונה. אני עובדת בעירייה 11 שנים ומשתכרת כ-8,000 שקל, ואני עוד במצב טוב. על איזה שחיתות אתם מדברים? אף אחד מאיתנו לא רוצה לשבות, אף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע בתושבים ואף אחד מאיתנו לא רוצה שיפגעו לו בשכר, גם לנו יש ילדים במערכת החינוך. הוויכוחים הם בין היתר על תקנים לסייעות שיטפלו בילדים של כולנו. אחר כך אם יקרה אסון חלילה כי לא היה מספיק כוח אדם, תגידו למה לא הביאו עוד סייעות. או על תוספת תקנים בתברואה או מלחמה על כמה שקלים לעובדים שמרוויחים מינימום. שבשבילם כל שקל משמעותי. המאבק הזה הוא בשבילכם, התושבים. אתם הנשכרים העיקריים כשתקבלו שירותים יותר טובים. נכון, לא נעים. גם כשהמורים שובתים זה לא נעים. אז במקום לכתוב דברים נגד העובדים ונגד הוועד בפייסבוק, תפעילו לחץ על ראש העיר להגיע להבנות. תפקידו של הוועד הוא לשרת את העובדים ולא את הציבור, עם כל הכבוד. איפה ראיתם מנהל שמכפיש את העובדים שלו ככה בפייסבוק? איך אתם הייתם מקבלים את זה אם זה היה קורה לכם?".

חיים מוזר: "כסגן מנהל המוקד הטלפוני אני מצר על הדברים שכתבת. אני לא זוכר שאי פעם ביקרת במשרדי המרכז לתושב. איני יודע מה מצאת להתגולל על עובדי האגף לחיובי ארנונה. בראש האגף עומדים אנשים שעושים עבודה נפלאה. לו היית מבקרת במוקד הטלפוני היית מתוועדת לעובדה כי בזכות אמנון והסטודנטים הנפלאים שלנו אנו עונים לשיחות תוך פחות מחצי דקה. לו דיברת איתי היית מבינה עד כמה תושבי העיר כועסים עלייך. אני נשאר כמעט כל יום עד שעות הערב המאוחרות לדבר עם אזרחים שרוצים לעשות בך שפטים לאור ההתנהלות שלך, ואני מגן עלייך בכל שיחה. לא זו אף זו, למכתבי התודה שאני זוכה לקבל מתושבי העיר על שירות מיטבי אינך טורחת לענות אלא מעבירה אותם הלאה, בעוד שראשי העיר הקודמים עמרם מצנע ויונה יהב היו דואגים אישית לקרוא את מכתבי התודה ולענות לאזרחים. צר לי על התנהלותך. לו היית רואה את תלוש המשכורת שלי אחרי 38 שנות עבודה לא היית מאמינה לשכר הזעום. במקום להתגולל אל אמנון עידו ויפית ברמן ונועם אשכנזי שעושים עבורנו כחברי ועד בהתנדבות וללא שכר, מצאת לא לקיים החלטת בית משפט. הגיע הזמן שתרדי מהעץ הגבוה שטיפסת עליו יחד עם סגנך וכול יועצי אחיתופל שמקיפים אותך ותתחילי לקיים הסכמים. תפסיקי לראות בנו עובדי העירייה שקופים ומקקים. תתביישי הגיעו מים עד נפש".

לואי חמד: "אנחנו עובדי עירייה חיפה משפחה אחת גדולה שנותנים את הלב לתושבים ועוזרים להם בכל דרך אפשרית. רק שאלה אחת בבקשה – האם אי פעם הגעת לאגף הארנונה או לרחוב חורי? את יודעת בכלל איך המקום נראה? כי אנחנו אף פעם לא ראינו אותך. אנחנו מודים לך איך הצגת אותנו מול התושבים שלנו".

דנה בוזגלו הגיבה גם כאן: "יש משהו אחד שכל התושבים לא יודעים בגללך – יש בעירייה עובדים שנותנים את הלב והנשמה ולא מקבלים כלום ושום דבר. איך יכול להיות שאנחנו העובדים כל הזמן נתמכים על ידי ההורים שלנו כי המשכורת לא מספיקה לכלום. עוד לפני שנכנסת לעירייה לא סבלת את עובדי העירייה, ואני ממש אבל ממש מנסה להבין מה עשינו לך? נמאס לי לעבוד בשביל שכר עלוב, נמאס לי לא לסגור את החודש, נמאס לי לחכות שנה בשביל משהו שמגיע לי בזכות, ולא – אף אחד לא עושה לי טובה. על ההשקעה היומיומית שלי ועל אהבתי למקצוע שלי תפרגני. די לשנאת חינם שיצרת נגד עובדי העירייה".

זהבית וידל: "כבר במשפט הראשון בפוסט הבזוי הזה, אחד מיני רבים, יש אי דיוקים (בלשון עדינה). 'כשל המשא ומתן עם הוועד'. איזה משא ואיזה מתן? איך משהו שלא קיים יכול להיכשל? מתי בכלל היית נכונה לדבר עם נציגות העובדים? וסלע המחלוקת לטענתך הוא קיום ועדת שדרוגים? קיום הוועדה כבר סוכם ונחתם בבית משפט, כולל לחיצת יד, אז איפה בדיוק המחלוקת? השירות בארנונה לוקה בחסר? המוקד הטלפוני עומד על 99 אחוז מענה, והעובדים במרכז השירות לתושב מעניקים שירות נפלא לתושבים. חבל שלא באת אפילו פעם אחת לבקר. ארבע שנים בתפקיד, ואת עדיין ממשיכה להכפיש בכל הזדמנות את העובדים המסורים. ועל זה נאמר – הפוסל במומו פוסל. הפוסט מסתיים במילים יפות. להתגמש? להתפשר? לעמוד בהסכמים? כנראה שלא כל כך, אחרת לא היינו נמצאים במצב שאנו נמצאים בו היום. ארבע שנים חלפו ועדיין לא השכלת להבין שהמשאב האנושי הוא אחד מהמשאבים החשובים ביותר שלך. לא תזוזי מילימטר מהעקרונות שלך? נמאס מקלישאות. תתעוררי".

לבנת דדון מימון: "עד עכשיו שתקנו, אבל הגזמת ובגדול. פוסט כל כך מעליב ופוגע. מתי פעם אחרונה היית במרכז השירות לתושב? ארבע שנים בתפקיד, וכף רגלך לא דרכה שם, לא בקבלת קהל ולא במחלקות הנוספות בבניין. את יודעת עם מה אנחנו מתמודדים? המספר האדיר של המכתבים – 800 מכתבים שממתינים לתשובה, וכל אזור מאויש באחראי אזור אחד בלבד. אנשים לא מקבלים שירות מאיתנו? זה בגללנו או בגלל שלא מוסיפים תקנים כבר שנים?  מחלקות קורסות, עובדים נותנים את נשמתם, באים בחול המועד, עובדים שעות נוספות ודורכים במקום. למה? כי אדם אחד לא יכול לעמוד ב-800 מכתבים כשכל יום נכנסות עוד כמויות אדירות. ואני לא מדברת על מחלקת שירותי קהל שהם החזית. הם סופגים העלבות, קללות, איומים, ובאיזה שכר? אנחנו קצת מעל המינימום ועובדים יותר מ-20 שנה. ואת אומרת לתושבים שהארנונה לא נותנת שירות? שהיא לוקה בחסר? כך בוס לא אמור להתנהג – ללכלך על עובדיו שנותנים את הנשמה ומקבלים ממך יריקה בפרצוף".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. צבייה

    אתם דואגים ורוצים להגדיל את השכר שלכם. זה מובן, אבל מה עם התושבים הסובלים? עליהם אתם לא חושבים?

  2. אנונימי

    יאלה תעופו הביתה כל המגיבים, מי שלח אתכם יהב הזקן??? קליש המשיכי לעשות נקיון בעירייה!

  3. טניה

    כמה אוכלי חינם גיליתי בתמונה! אשר במקום לעבוד מסתובבים בהדר בקניות….

  4. מיכה

    חוצפנים על גב הציבור…ידוע שאתם נכנסתם לעירייה לפחות רובכם כי יש לכם משפחה שעובדת והם הכניסו אתכם.כמה רכבים מיותרים יש לבעלי פונקציות מיותרות יש בעיריה.כמה מנהלים יש.כל עובד שני מנהל איזה עובד אחר ואם אין איך לקדם אותו אז מוצאים לו איזה תפקיד חדש.מספיק לשקר.אתם יושבים לתושבים על הצוואר וסוף סוף יש אחת שניכנסת באמה שלכם.אוכלי חינם.ואני יודע מה שאני כותב כי עבדתי בעירייה בתפקיד בכיר אבל היה לי הכבוד לעזוב מפני שראיתי את האמת לאמיתה .שלא כמותכם
    .

  5. אסי

    שי דותן בזכות מי נקלטת בעירייה? בזכות "פפה", לא פעם נתקלתי בך בפניות הציבור השרות שנתת היה "חרפה" לאנושות , אז אולי עדיף שתשאר בבית במחלה!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה שלא סובלים אותך קליש… אולי תשחררי אותנו כבר.. באמת יש מה לדרור את כולנו עד הבחירות הבאות שתפסידי בהן?? פשוט תתפטרי עכשיו.
    התיכון 20א – בואי ותיווכחי

  7. איזי בן דרשני

    מצער שהעירייה הגיעה למצב של חוסר תקשורת , הוועד מתנהל בצורה בוטה , והכל יוצא מכך שלא ניתן לנהל רמה מינימלית של תקשורת הגיונית ….ראשת העיר אינה חפה מטעויות , אך אין לאפשר כל התנהלות כוחנית ביחסי העבודה .

  8. תושב שיודע הרבה

    ראשת העיר צודקת בכל מילה, על מה אתם קופצים ? אתם אכן חבורה של אוכלי חינם, ששירות לאזרח ולתושבי העיר זה ממכם והלאה, חיפה זכתה בתואר העיר הכי מלוכלכת בישראל, זכתה בתואר באי מתן מענה לתושבים, תמשיכו לצעוק תקנים שדרוגים אבל את העבודה שלכם הבסיסית אתם לא עושים

  9. עובד בעיריית חיפה וגם תושב העיר חיפה

    אתחיל מכך, כי מדובר בכתבה מגמתית, כשם אותם עובדים מצוטטים, שנראה כי רובם כתבו מתוך פוזיציה.
    אסביר:
    כזכור, בתקופת כהונתו של יונה יהב ובדגש על שנותיו האחרונות בתפקיד, אמצעי תקשורת זה דווקא הרבה לפרסם כתבות באור חיובי אודות פועלו של יונה יהב, אולם בד בבד המעיט בפרסום כתבות אודות פועלה דאז של יו"ר האופוזיציה – ראש העיר המכהנת, ד"ר עינת קליש רותם.
    זאת, למרות שפעלה דאז יומם ולילה וללא לאות למען העיר. כעת, כאשר ראש העיר בכל זאת פועלת למען טובת העיר, אף אם במידה הפחותה ביותר שניתן לדמיין (לכאורה), נראה כי אמצעי תקשורת זה דווקא מתמקד בביקורת הנוקבת כלפיה, שמופנית מכיוון חלק מעובדי העירייה, חלק מתושבי העיר חיפה, חלק מחברי המועצה הלעומתיים וחלק מבעלי עניין כאלה ואחרים שמעוניינים ברעתה.
    ברי, כי העלאת טענה לפיה ראש העיר איננה פועלת כלל וכלל למען טובת העיר – הינה דמגוגיה, פופוליזם ותו לא, והיה ראוי אילו אמצעי תקשורת זה היה מתמקד לא רק באמור שלעיל, כפי שלבטח לא עשה כן בתקופת כהונתו של יונה יהב.
    ולראיה, ראה כיצד במסגרת כתבה זו צוטטו רק עובדי עירייה, שבעיקר מבקרים לרעה את ראש העיר, כאשר מנגד צוטטו רק קטעים מהפוסטים בפייסבוק שפירסמה בימים האחרונים בכבודה ובעצמה האחרונה, כאשר היה מקום ליתן גיבוי באמצעות ציטוט עובדים שדווקא תומכים בה, ואם לא – אזי לכל הפחות את התושבים שדווקא גיבו אותה בעניין זה (כלומר, הבעת ביקורת כלפי עובדי העירייה).
    במילים אחרות, מקום שלא היו בנמצא עובדים שגיבו את ראש העיר והגיבו כלפיה בחיוב, ייתכן ולא היה ראוי לפרסם כתבה זו, אך אמצעי תקשורת זה בחר בכל זאת לפרסם כן ולהתעלם ביודעין מהצגת תגובות חלופיות כאמור, ולנקוט לכאורה בחוסר אובייקטיביות בעליל.
    ואולם, עתה, כאשר הנני נמנה עם אותם עובדי העירייה, אבקש לחדד, כך שכתבה זו תהא החל מעתה אובייקטיבית יותר, לכאורה (ובתנאי שתיקרא יחד עם תגובה זו), כי: אני תומך בראש העיר באופן החזק ביותר שניתן להעלות על הדעת, הן כעובד עיריית חיפה והן כתושב העיר חיפה, וזאת בשל שלל סיבות:
    1. חלק מאותם עובדים, ששיתפו כיצד הינם עובדים שנים רבות בעירייה ובשכר לא גבוה – היה ראוי כי דווקא יפנו ביקורת נוקבת כלפי ראש העיר הקודם, שכן תקופתה של ראש העיר המכהנת מהווה נכון להיום רק קצת יותר מארבע שנים מכלל שנות הוותק שלהם, אך אלה בחרו שלא לעשות כן וכאמור – להביע דעה מתוך פוזיציה.
    2. לא זו אף זו, כי על אף הביקורת שהביעה ראש העיר כלפי מי מעובדי העירייה – אין מדובר כלל וכלל בהכללה, ומי שטוען כך – משלה עצמו ומוטב כי ישוב לקרוא את הביקורת שוב ושוב, עד שיפנים כן (זאת, באם הוא בכלל קרא אותה אי פעם, ולא למדה מהתעמולה שתוזכר בסעיף 4 שלהלן).
    3. מעבר לכך, אין בי כל ספק, כי ייתכן ומי מאותם עובדים מצוטטים – אינם תושבי העיר חיפה (כפי שידוע לי, מידיעה אישית – רבים מעובדי העירייה אינם תושבי חיפה), ומכאן שאינם בהכרח אובייקטיביים, מאחר ולכאורה רואים את טובתם האישית ושל חבריהם לעבודה, זאת על חשבון טובת העיר, שדווקא אותה אני מבכר בעצם היותי תושב העיר.
    4. בל נשכח: עובדי עיריית חיפה הינם עובדי ציבור, וכשמם כן – עובדים למען הציבור, כך שבמילים אחרות מדובר בעבודה שהינה שליחות ציבורית. אף אם הטעמים לשביתה מוצדקים לכאורה, היה ראוי, כי לכל הפחות כמה העובדים המצוטטים היו מאחלים לסיום השביתה בהקדם האפשרי, אך אלה בחרו שלא לעשות כן כי אם להמשיך בנקיטת עמדה ולמעשה הבעת ביקורת כלפי ראש העיר, ולא אכביר במילים בעניין זה.
    דומני, כי התעמולה כנגד ראש העיר, שהביא עמה יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, יחד עם אחיו, שמשון עידו (שמכהן כסגן ראש העיר שמינתה האופוזיציה במועצת העיר, כשחלקה של האחרונה נוקט גם הוא באותה תעמולה) – גרמה למי מעובדי העירייה לסור משליחותם הציבורית לטובת העיר חיפה, וככל הנראה לבכר את טובתם האישית.
    5. מדובר בשביתה מיותרת, שאיננה נוגעת לכלל עובדי העירייה, כי אם לקומץ קטן מתוכה. כך, שכולי תקווה, כי עתה, עם הגשתה הערב של הבקשה לצו מניעה, זאת לבית המשפט הנכבד – השביתה אכן תיפסק בקרוב, בהקדם האפשרי. בייחוד, כאשר אחת מהשלכותיה של השביתה הינה: אין משמעותה כי כולם יצאו נשכרים ממנה, כי אם להיפך.
    היה ראוי, כי במקום ללחוץ על ההדק בחיפזון, יו"ר ועד העובדים היה מעניק להנהלת העירייה תוספת זמן לשם השלמת מילוי הוראות ההסכם שנחתם עם הועד לפני כחודשיים בבית המשפט, ולו למראית עין, וזאת אף אם נודע לכאורה כי אין היה בכוונת ההנהלה למלא כן. אך, הלה בחר שלא לעשות כן, ועתה עליו לשאת בתוצאות ואף להלין על עצמו.
    כעת, כשהשרביט עוברת לבית המשפט הנכבד, נחיה ונראה האם החיפזון היה מידתי – בהצלחה.

  10. למי שאכפת

    אין חחזון אין פיתוח בתק הכהונה שלך העיר לא רק מדשדשת במקום אלה הולכת אחורה. להעמיד ספסל פה ספסל שם זה לא מה שהעיר צריכה.
    איפה שכונת הדר? איפה עידוד עסקים [ראי טל אוחנה[
    שדה התעופה סגור רחובות מלוכלכים.
    את תזכרי כראשת העיר הגרועה בתולדות חיפה.

  11. הבעיה היא לא רק הועד אלא מי שמועסק בעירייה

    תראו איזה פלא. בקריות או נשר אם אתם תושבי חיפה לא תוכלו לעבוד בעיריות. אצלן המדיניות להעסיק רק תושבי העיר.
    אבל בעיריית חיפה, רבע מהעובדים לא תושבי חיפה. לא מעניין אותם העיר הזאת ולכן גם לא מעיין אותם לתת שירות,
    מה שחשוב להם זה ועדות שדרוגים והצמדת רכבים ותוספת למתנות וחגיגות ומה לא… חיפה פשוט לא מעניינת אותם.

  12. תושב מאוכזב

    כמה שאלות…למה הגזבר הקודם של העירייה ברח שקאליש נכנסה לתפקיד?…למה וועד העובדים החל את השביתות כחודשיים אחרי שהיא שקאליש נכנסה לתפקיד?..למה עניין המשכורות והמחסור בכח אדם עלה פתאם עכשיו???..האם בתוקפת יהב לא היה מחסור בעובדים??
    לכל מי שיש מכר שעובד בעירייה הזו שמע על השחיתות התנהלות שהולכת שם אני בעצמי ניסיתי להתקבל לעבודה שם וכשרציתי לברר לגבי המסמכים שהם דרשו הייתי בהלם מהבחורה שהייתה אחראית על קבלת החומר…אני בטוח שנכנסה בפרוטקציה כי כל מוסד אחר היה שולח אותה לאישפוז בטירה..גם שהגעתי לראיון שם שאלו אותי שאלות מטופשות ודאגו לחפף אותי ואת אלו שהיו לפניי תוך 5 דק'… לאחר מכן סיפר לי ידיד שעובד במחלקה שהמכרז היה תפור מראש לבחורה שבאה עם פרוטקציה…שהתברר לאחר מכן כעובדת גרועה…

  13. יגאל

    יש לערב במיידי את מבקר המדינה ומשרד הפנים בתקנים של עיריית חיפה!!!

  14. אחד שמגחך

    קליש מדגימה עוד סימפטום לא רגיל בהתנהלות נבחר ציבור ושוברת שיאים (לדעתי) : לפי פרסומים היא מתנהגת כאילו עובדי העיריה בראשה היא עומדת הם ה"אוייב".
    אולי אם היתה מכהנת כראש הרשות המקומית רמת חובב היתה נהנית מ"שקט מהתושבים", כי לרשות זו אין תושבים, או שיש מעטים ביותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר