נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

בית הדין קבע: צוק רשאי לשבת בוועדת השדרוגים

בית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתם של ארגון עובדי עיריית חיפה וההסתדרות ופסק כי מ"מ ראש העיר נחשון צוק יוכל לשבת בוועדת השדרוגים: "אין כל איסור על מינויו של צוק לשבת בהרכב ועדת השדרוגים, ומקובלת עלינו טענת העירייה ולפיה עניין זה מסור לשיקול הדעת שלה"

פורסם בתאריך: 7.12.22 19:57

נשיא בית הדין האזורי לעבודה השופט יגאל גלם פסק היום (רביעי) כי מ"מ ראש העיר נחשון צוק יוכל לשבת בוועדת השדרוגים שאמורה להתכנס מחר.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", ארגון עובדי עיריית חיפה וההסתדרות פנו לבית הדין בבקשה למתן החלטה לאחר שטענו כי העירייה שינתה באופן חד צדדי את נוהל השדרוגים משנת 2019 בניגוד להחלטות קודמות של בין הדין, וזאת למעשה במטרה לאפשר לצוק לשבת בוועדת השדרוגים. הטענות המרכזיות היו כי לפי בהרכב הועדה שפורסם, ראש העיר עינת קליש רותם משמשת יו"ר הוועדה או מי מטעמה – החלטה שפותחת את הדלת למינויו של צוק; וכי ראש העיר לא יכולה לשמש גם יו"ר ועדת המעקב שהוקמה לפתרון מחלוקות וגם יו"ר ועדת השדרוגים. העירייה מצדה טענה כי קליש רותם לא תשב בוועדת השדרוגים אך היא מוסמכת לבחור אדם מטעמה בהיעדר מנכ"ל לעירייה.

 

 

בעירייה הבהירו כי "ראש העיר לא תהיה חלק מוועדת השדרוגים, בהינתן חברותה בוועדת המעקב, ומטעמה ימונה נחשון צוק, מחזיק תיק כוח אדם", ועל כך כתב השופט גלם: "משניתנה הבהרה זו על ידי העירייה דוחים אנו את טענת נציגות העובדים כי יש כאן הפרה של הסכמת הצדדים. בדיון שהתקיים ב-25 בנובמבר התמקדנו בתיקוני נוהל ועדת השדרוגים ביחס לסעיפים קונקרטיים בלבד. צודקת העירייה כי לא נקבע שהיא כבולה להרכב ועדת השדרוגים כפי שפורסם בשנת 2019".

עוד כתב השופט: "ברור לכולם כי ראש העיר לא יכולה לשבת גם בהרכב ועדת השדרוגים וגם להיות חברה בוועדת המעקב שאמורה להתכנס כערכאה גבוהה יותר אם לא יהיו הסכמות בוועדת השדורגים. אין בפסק הדין כל איסור על מינויו של צוק לשבת בהרכב ועדת השדרוגים, ומקובלת עלינו טענת העירייה ולפיה עניין זה מסור לשיקול הדעת של העירייה".

השופט גלם דחה את בקשתם של ארגון העובדים וההסתדרות וכתב: "משהבהירה עיריית חיפה כי השיקול למנות את צוק כחבר בוועדת השדרוגים בהיותו מחזיק תיק כוח אדם, הרי שעניין זה אכן מסור לשיקול דעתה של העירייה ואיננו רואים כל מקום להתערב בכך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הילדים לומדים בגל עם רטיבות והם מקבלים רכב צמוד

    העירייה הגרועה בעולם. ועד עובדים שחונק 5ותה ושודד את תקציבי הציבור לשדרוגים במליונים כל שנה ואין כסף לגני ילדים, סייעות, שיפוץ והנגשת מבנים. תתביישו לכם

  2. עובד עירייה מודאג

    כל הכבוד ד"ר קליש…..רק את יכלה על הוועד הזה….אז מה יהיה עם שדרוג המקורבים???????אויש יש בעיה…..ושוב בהצלחה עינת….ואני מהמערכת העירונית כבר הרבה שנים והם לא דאגו לי אף פעם כי לא הייתי חבר של….אח של…ועוד ……

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר