נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

"הכנסתו של צוק לראשות הוועדה תוביל למבוי סתום"

ארגון עובדי עיריית חיפה וההסתדרות מבקשים מבית הדין האזורי לעבודה לפסוק באשר להרכב ועדת השדרוגים שאמורה להתכנס ביום חמישי. לטענתם, "התנהלות העירייה עולים לכדי רמיסת פסקי דינו של בית הדין, תוך שראש העיר מתעקשת להוביל לתוצאה שעליה הכריזה בבית הדין - שצוק יישב בוועדת השדרוגים"

פורסם בתאריך: 6.12.22 07:55

ארגון עובדי עיריית חיפה וההסתדרות פנו לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה שיפסוק באשר להרכב ועדת השדרוגים שאמורה להתכנס ביום חמישי.

על חילוקי הדעות בנוגע להרכב הוועדה פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", לאחר שבהתכתבות בין הצדדים טענו הארגון וההסתדרות כי הנהלת העירייה ביצעה תיקונים ותוספות בנוהל השדרוגים באופן חד צדדי, וכי מ"מ ראש העיר נחשון צוק לא יכול לשמש חבר בוועדה. בעירייה דחו את הטענות ואמרו כי "אין בפסק הדין קביעה לפיה צוק נפסל מלשמש חבר בוועדת השדרוגים מטעם ראש העיר". כעת מבקשים בארגון ובהסתדרות למנוע מצוק לשמש חבר בוועדת השדרוגים, וזוהי הסיבה המרכזית לפנייה לבית המשפט.

לטענת באי כוחם של הארגון וההסתדרות עוה"ד מרדכי לוין ולביא אבוקסיס, לאחר הסכמת הצדדים בדיון שהתקיים ב-25 בנובמבר לא אמורים להתבצע שינויים בהרכב הוועדה, אך למרות זאת פרסמה העירייה נוהל שדרוגים חדש, ולפיו ישבו בה ראש העיר עינת קליש רותם או מי מטעמה על תקין יו"ר הוועדה, הגזבר שמוליק מרמלשטיין, יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, ועובדי העירייה חיים פרג, סיגלית כהן ואלי לוטן על תקן יועצים. לדבריהם, לאורך השנים כללה הוועדה שלושה גורמים בלבד – מנהל אגף משאבי אנוש או מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה ויו"ר הארגון, "ללא כל גורם פוליטי כלל ובוודאי שלא בתפקיד יו"ר הוועדה". צעד זה, טוענים בארגון ובהסתדרות, מנוגד להסכמות שניתן להן תוקף של פסק דין.

בבקשתם מבית המשפט כתבו הארגון וההסתדרות שהם יטענו כי התעקשות העירייה על שינוי הרכב ועדת השדרוגים ומינוי ראש העיר ו/או מי מטעמה כעומדים בראשה, נועדו לסלול את הדרך למינויו של צוק לשמש בתפקיד יו"ר הוועדה מטעמה של ראש העיר. הראיה, הם אמרו היא שבמכתב התגובה של העירייה לטענותיהם, העירייה לא הכחישה זאת וציינה כי "אין בפסק הדין קביעה ולפיה צוק נפסל מלשמש חבר בוועדת השדרוגים מטעם ראש העיר".

 

 

עורכי הדין הוסיפו כי בהצבתו של צוק בראשות הוועדה "מבקשת העירייה לכפות את נוכחותו בוועדת השדרוגים, וזאת חרף העובדה שהוא נפסל הן על ידי המשיבים ואף על ידי בית הדין לנוכח התנהלותו הפסולה אשר הביאה את היחסים בין הצדדים למבוי סתום פעם אחר פעם. לנוכח זאת, הרי שעמידתו בראש הוועדה צפויה לסכל את ועדת השדרוגים מהיסוד".

עוד נטען כי לנוכח תשובתה של קליין, ולפיה בהיעדר מנכ"ל לעירייה אין מניעה שצוק ישמש יו"ר ועדת השדרוגים, נכתב בבקשה כי "לא יעלה על הדעת שמחדלה של העירייה לעניין אי איוש תפקיד המנכ"ל יתיר לה למנות גורם פוליטי לוועדה ולא גורם מקצועי כפי ששימש מנכ"ל העירייה ו/או מנהל אגף משאבי אנוש, כפי שהיה נהוג במשך שנים רבות. בעצם הכנסתו של צוק לראשות הוועדה, יהיה בה כדי ליצור פוליטיזציה בלתי ראויה שתוביל לשיקולים זרים, למלחמות אגו ובעיקר למבוי סתום, כהרגלו בקודש".

עורכי הדין של הארגון וההסתדרות הוסיפו כי "ניסיונה של העירייה להכניס גורם פוליטי דוגמת צוק לוועדת השדרוגים נועד לשמש כלי ניגוח כלפי ארגון העובדים והעומד בראשו – דבר שיוביל בהכרח להחרפת היחסים הקיבוציים בין הצדדים ויביא את הצדדים פעם נוספת לכדי מבוי סתום תוך אילוץ המשיבים בסופו של דבר לנקוט צעדים ארגוניים. התנהלות העירייה והעומדת בראשה עולים לכדי רמיסת פסקי דינו של בית הדין, פעם אחר פעם, תוך שראש העיר מתעקשת להוביל לתוצאה שעליה הכריזה בבית הדין – שצוק יישב בוועדת השדרוגים, ואם לא צלחה בוועדת המעקב בחרה היא להכניסו בדלת האחורית לוועדת השדרוגים עצמה".

ארגון העובדים וההסתדרות מבקשים מבית המשפט "להורות לעירייה לתקן את הנוהל שפורסם על ידה בכל הנוגע להרכב ועדת השדרוגים, כך שחברי הוועדה יהיו גזבר העירייה, יו"ר הארגון וגורם מקצועי (במובחן מפוליטיקאי) בראשות הוועדה, וכמו כן לייתר את היועצים הרבים שהעירייה הכניסה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר