הכניסה לבניין עיריית חיפה
הכניסה לבניין עיריית חיפה

בית הדין האזורי לעבודה קבע: השביתה הסתיימה

בית הדין האזורי לעבודה קבע היום כי השביתה בעיריית חיפה הסתיימה וכי העובדים יחזרו מיד לעבודה. ועדת השדרוגים תתכנס ב-8 בדצמבר, והחלטותיה יינתנו עד 11 בדצמבר. הלימודים יחזרו לסדרם ביום ראשון. השופט יגאל גלם נזף בראש העיר עינת קליש רותם: "את לא מבינה את המקום שלך"

פורסם בתאריך: 25.11.22 14:01

בית הדין האזורי לעבודה קבע היום (שישי) כי השביתה בעיריית חיפה הסתיימה וכי העובדים יחזרו מיד לעבודה. השופט יגאל גלם נתן להחלטה תוקף של פסק דין. הבשורה הגדולה היא להורים, שכן ביום ראשון ישובו הלימודים לסדרם.

בדיון נכחו ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, ראש מינהל החינוך אילנה טרוק, מנהל שירותי הפרט אלי לוטן, ואת העירייה יצגו היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין ועוה"ד ענבל חזן ונועה בן אריה. מההסתדרות ומארגון עובדי עיריית חיפה נכחו יו"ר ההסתדרות עו"ד גיל בר טל, יו"ר הארגון אמנון עידו, סגנו נועם אשכנזי, סגנית יו"ר ועד האקדמאים יפית ברמן, מנכ"ל ההסתדרות עמיחי סטרינגר, וייצגו אותם עו"ד מרדכי לוין ולביא אבוקסיס.

בתום הדיון שנמשך כשעתיים הוחלט כי סלע המחלוקות – ועדת השדרוגים – תתכנס ב-8 בדצמבר "תוך שהצדדים יעשו כל שצריך וניתן על מנת שהוועדה תתכנס במועד. החלטות הוועדה יינתנו לכל המאוחר עד 11 בדצמבר. אם תהיה מחלוקת כלשהי בין הצדדים, בהתאם להסכם בפרוטוקול הדיון מ-21 בספטמבר (ההסכמות בין הצדדים בעתירה הקודמת שהגישה העירייה; ב"כ), ועדת המעקב המורכבת מקליש רותם ועו"ד ברטל לבדם תכריע במחלוקות. במידת הצורך כמובן יוכלו הצדדים, לאחר מיצוי ועדת המעקב, לפנות לבית הדין".

 

 

קליש רותם אמרה שהיא מתנגדת לשבת בוועדת המעקב בטענה כי היא אינה פקידה: "אני לא מוכנה לשבת ולדון בכל עובד ואם הוא בן דוד או לא בן דוד, ואם הוא קיבל שדרוג". השופט גלם גער בה ואמר: "גבירתי, אבל את כבר חתומה על ההסכם. אני רוצה להשתמש במילים עדינות – אני חושב שאת לא מבינה את המקום שלך. את צריכה להיות הגורם הכי אחראי, הכי מלכד והכי מעל הכל, וזה לא כך. המקום שאת צריכה להיות בו הוא אחר לגמרי. את נמצאת בתוך תהליך, ואם ועדת השדרוגים היא בדמך אז קיבלת את הבמה הכי טובה לבדוק כל שדרוג ושדרוג, לבחון אותו ולהחליט ביחד. את אומרת 'זה בלבי' אבל את לא רוצה לעשות את זה. סיסמאות אני פחות אוהב, גברת קליש. יש פסק דין קודם, והוא מחייב אתכם. אז אני מנסה טיפה לעגל אותו כי הבנתי שההרכב לא נוח לך כמו שהוא ושאת רוצה מישהו מקצועי לידך, אז את תיקחי לך מישהו מקצועי ועו"ד ברטל יבחר גם הוא מישהו מקצועי, וארבעתכם תשבו ביחד ותקבלו החלטה. אם עדיין תהיה מחלוקת, בשביל זה אני פה".

קליש ביקשה שצוק יישב בוועדה אך השופט גלם התנגד לבקשה, ולבסוף הוחלט כי מי שיישב בה יהיו קליש רותם וברטל.

לאחר הדיון פרסם עידו הודעה לעובדים: "כהרגלה בקודש רצה ראש העיר לצייץ ולפרסם הודעות של חצאי אמיתויות פעם אחר פעם. כפי שכבר אמרנו – הכל קליש-אות. בית הדין חזר ונזף בראש העיר על הפרת פסק הדין ועל סירובה העיקש לקיים את האמור בו, וציין כי היא אינה יודעת את מקומה ואת תפקידה. בית הדין התריע בראש העיר שהיא לא רוצה לנסות ולהפר שוב את פסק הדין. ניסיונה המלאכותי של ראש העיר לטעון אישית נגדי נדחה על ידי בית הדין, תוך הבעת צער על התנהלותה זו. בית הדין קיבל את טענת ההסתדרות כי צוק אינו בר שיח וכפה על ראש העיר להיות צד בוועדת המעקב, כפי שנקבע בפסק הדין. ועדת השדרוגים ושאר הסעיפים יקוימו במועדם, תוך שבית הדין קצב לעירייה עד 11 בדצמבר לקבל את ההחלטות במסגרת ועדת השדרוגים. שוב הוכחתם כי כוחנו באחדותנו. העירייה תמלא את פסק הדין עד האות האחרונה בין אם מרצון ובין אם בכפייה. ההסתדרות וארגון העובדים ימשיכו במלאכתם לשמור על עובדי העירייה ועל זכויותיהם".

עידו מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הסתיימה השביתה. השופט נזף קשות בראש העיר ובסגנה, אמר שהיא לא יודעת את מקומה, דחה את כל טענותיה, כפה עליה לקיים את פסק הדין הקודם ואף נתן תאריך לכינוס של ועדת השדרוגים".

ברטל: "בית המשפט היה ברור בהחלטתו והביע מורת רוח מהתנהלותה של ראש העיר קליש רותם. בדיון הגלתה התמונה העגומה של חוסר ניהול, היעדר משילות וחוסר אמון קיצוני המופגן על ידי ראש העיר כלפי העובדים ונציגותם. אנחנו שמחים שבית הדין קבע שעל העירייה לקיים את פסק הדין, ונמשיך לעבוד ולהגן על עבודתם ועל זכויותיהם המלאות של העובדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עדנה, כרמל

    צריך לבדוק מה קורה בעיריית חיפה בנושא העסקת קרובי משפחה ומקורבים. עובדים שם אנשים נטולי כישורים וזה מסביר את השירות הגרוע שתושבי חיפה מקבלים. דרושה כאן ועדת בדיקה חיצונית.

  2. ע. ש

    אם רק הייתם יודעים כמה עובדים בעיריית חיפה תומכים בעינת קליש ובמאבק שלה בוועד. הם פשוט מפחדים לדבר.

  3. הרצל

    מצד אחד ראשת עיר שנלחמת בכל מה שקשור לג'ובים של קרובי משפחה בעירייה מצד שני נלחמים בה אלה שלא רוצים שזה יפסיק לא רוצה להשתמש במילים קשות אבל זה מה שקורה כנראה שמישהו ייכנס לעובי הקורה ויבדוק משהו לא תקין ראשת עיר שהולכת ראש בראש עם אנשים כאלה אם אכן זה נכון לא יכולה לנהל עיר בצורה תקינה וכך נראית חיפה כרגע מוזנחת מטונפת מאשפה וכלום לא מתקדם העיר השלישית בגודלה בארץ וראדת עיר שכנראה לא יודעת להתנהל מול מתנגדיה בעירייה הולכת ראש בראש לא יכולה להיות ראשת עיר זה לא הולך ככה.

  4. ועדה קרואה חייבים לעצור את השוד המאורגן

    ועדת השדרוגים
    עירייה בגרעון של מליארד שקל וממשיכים לשדרג לעצמם שכר והטבות בשוד קופת העיר והארנונה שלנו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ד"ר קליש רותם יודעת בדיוק שבעריית חיפה מההתחלה לא נתנו לה מקום הועד זה שם שמנהל את העסק..
    לוחץ כל פעם שבא לו על המתג וצוחק עלינו התושבים. צריכים לדרוש שיחזירו לנו את הימים שלא עבדו בערייה ולהחזיר לנו את זה בארנונה.

  6. מתי טיקטינסקי

    אני מתיחס להערותו של השופט בקשר למקומה של ראשת העיריה. לדעתי זה ההישג הגדול של העובדים שאזרחי העיר צריכים להתיחס ביום פקודה

  7. קליש נכשלת, והביתה.

    הדברים שאמר עליה השופט בביקורת גלויה שהיא לא מבינה את תפקידה ומקומה אומרים לנו כל מה שצריך
    היא חייבת להתפטר… לא מצליחה לתפקד מול הועד שמקרקס ומפרק אותה בלי מלח וממשיך לשדוד את הקופה

  8. תושב מודאג

    די. מספיק עם הררי הזבל. זה לא משנה מי אשם. כולם צריכים לקחת אחריות. כל מי שעובד בעיריה כולל הועד וראש העיר. תחזירו חלק מתשלום הארנונה על הימים שלא נתתם שירות. זה כבר בלתי נסבל. הרים של אשפה ברחובות. עכברים חוגגים. הרוח מפזרת האשפה לכל כיוון. מפגע בריאותי. בושה וחרפה ממש. את האזרח לא מעניין והעימות לא צריך להיות על חשבונו. האם תחזירו חלק תשלום ארנונה? שוב לא משנה מי צודק. די. נקווה שמחר העיר שוב תחזור להיות נקייה ושיהיה נעים לחיות כאן. ושגם בעירייה יחזור השקט והשירות הטוב לתושבים וגם להורים ו… לילדים. שבוע טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר