סופי נקש (צילום: עמית עזריאל)
סופי נקש (צילום: עמית עזריאל)

ראש העיר הורתה לאנשי המקצוע לא להתייצב בפני ועדת הכספים

מדוח סיכום החלטות ועדת הכספים שהתכנסה בחודש אוקטובר עולה כי בפני הוועדה הונחו 160 בקשות לאישור תוספת ועדכון תקציבי, ו-87 מהן לא אושרו בהיעדר מידע ובהיעדר הצגת הסבר של הצוות המקצועי". יו"ר הוועדה סופי נקש: "ראש העיר אמרה לאנשים לצאת. איך אפשר לאשר כך מיליוני שקלים?"

פורסם בתאריך: 8.12.22 15:26

ראש העיר עינת קליש רותם הורתה לאנשי מקצוע בעיריית חיפה לא להתייצב לישיבות ועדת הכספים העירונית, ובישיבה שהתקיימה בסוף אוקטובר נדחו יותר מ-50 אחוז מהבקשות לתקציבים, ובהן בקשות לתקציבים הנדרשים לפעילויות חינוך.

מדוח סיכום החלטות הוועדה עולה כי בפני הוועדה הונחו 160 בקשות לאישור תוספת ועדכון תקציבי, ו-87 מהן לא אושרו. לפי הדוח, הסיבה לדחיה היא: "לא אושר בהיעדר מידע ובהיעדר הצגת הסבר של הצוות המקצועי".

בין הבקשות שנדחו בתחום החינוך – תוספת שכר בבתי הספר העירוניים, ופעילויות בחינוך הלא פורמלי. בקשות נוספות שנדחו קשורות לנושאים באגף הרווחה שנדרשת עבורם תוספת לתקציב שהועבר מהמדינה, ובהם מרכז גישור, מתן מענים למשפחות בסיכון, לנוער ולצעירים בסיכון ולנוער מנותק, מועדוני נוער, המרכז הימי והעצמה חינוכית.

במהלך הישיבה, בתשובה לשאלתה של יו"ר הוועדה סופי נקש היכן הם אנשי המקצוע, השיב גזבר העירייה וראש מינהל הכספים שמוליק מרמלשטיין: "הצוות המקצועי התבקש לא להגיע מהיום לוועדות כספים". על השאלה אם הוא זה שנתן להם את הוראה שלא להגיע אמר מרמלשטיין: "לא. ראש העיר ביקשה שרק אני וימית (היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין; ש"מ) נגיע וניתן את כל ההסברים, וככל שיהיו שאלות נעביר אותן לצוות המקצועי, וככל שיהיה צורך נעביר לכם את התשובות בכתב". נקש הקשתה ואמרה: "בסכום של יותר מ-16 מיליון שקל לא ראוי שיהיה נציג?".

קליין התבקשה לחוות את דעתה המקצועית להוראתה של קליש רותם ואמרה: "יש מקרים שבהם אנחנו גורם מחייב ויש מקרים שבהם אנחנו גורם מייעץ. במקרה הזה אני לא הבוסית של אותם עובדים. לא של ראש מינהל תפעול, לא של ראש מינהל חינוך ולא של ראש מינהל הנדסה. אני מניחה שכאשר ראש העיר נתנה את ההנחיות היא הבינה את המשמעות של הדברים. דרך אגב, כל החומר נמצא בפניכם בצורה מסודרת ומפורטת, וככל שיהיה צורך הם ייתנו הסברים בכתב. אנחנו יכולים להנחות בעניין אבל לא יכולים להחליט עבורם מי יגיע או לא. לפי החוק, נוכחות חובה היא רק לגזבר וליועץ משפטי".

 

 

נקש אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "לפי חוות דעת של הייעוץ המשפטי, חובה על הצוות המקצועי להתייצב בפני ועדת הכספים כדי להסביר לנו על מה העירייה מבקשת עדכון תקציב. אנחנו הרי לא יודעים מה נעשה בכל יחידה עירונית. האם אנחנו יודעים פרטים על כוח האדם? לא, אז שיגיע מישהו מהאגף למשאבי אנוש ויסביר. הרי מדובר במיליוני שקלים".

לדבריה של נקש, אנשי הצוות המקצועי בעירייה אמנם הגיעו לישיבה, אך אז נשמע צלצל טלפון, ואחרי כמה שניות הם קמו והלכו: "הבנו שקליש רותם אמרה לאנשים לצאת. איך אפשר לאשר כך מיליוני שקלים? ועדת הכספים היא לא חותמת גומי. מדובר פה במיליוני שקלים, ולא אתן יד למצב הזה. ראש העיר רוצה לבקש הלוואות אבל לא מסבירה דבר ולא מצרפת אסמכתאות, אז ברור שלא נאשר. גם כשאדם פרטי מבקש הלוואה מהבנק הוא חייב להסביר עבור מה ולספק אסמכתאות, מה גם שההלוואות שהיא כבר לקחה חורגות מעל ומעבר".

מלשכת ראש העיר נמסר :"ועדת הכספים היא ועדה מייעצת בלבד למועצת העיר. כל הנתונים מועברים במסמכים לוועדה זו, ואחר כך לדיון במועצת העיר, כך שאין לטענות האלה כל שחר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    סופי נקש תפסיקי לקשקש. זה כך היה תמיד, זה מקובל וזה הגיוני. קוראים לזה ניהול נכון.

  2. אייל

    למה לא מגישים נגדה בגצ
    לא מגיעה לדיוני מועצה או יוצאת אחרי 5 דק
    משבשת דיוני ועדות עירייה
    כל משרדי הממשלה מסרבים לעבוד מולה
    מספיק נו לוקחת עער שלמה בשבי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר