פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

"אני מקווה שראש העיר לא תיכנע לכפייה דתית"

בשל כוונתה של עיריית חיפה לבטל את השאטלים לאירועי פסטיבל "החג של החגים" בעקבות איומי הפרישה של הסיעות החרדיות, יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה לראש העיר עינת קליש רותם: "לא להפוך את חיפה לשטייטל". חברת המועצה שרית גולן שטיינברג: "ההתקפלות המהירה מוכיחה את כניעתה לחרדים"

פורסם בתאריך: 11.12.22 08:35

סערת השאטלים נמשכת. לאחר הפרסום אתמול (שבת) ב"כלבו – חיפה והקריות" על כוונתה של עיריית חיפה לבטל את השאטלים לאירועי פסטיבל "החג של החגים" בעקבות איומי הפרישה של הסיעות החרדיות, כעת קורא יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה לראש העיר עינת קליש רותם "לא להיכנע לכפייה הדתית".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה העירייה כי לראשונה יופעלו שאטלים בימי שבת שייצאו מתחנות הרכבת חוצות המפרץ וחוף הכרמל ויסיעו את המבקרים למושבה הגרמנית ולוואדי ניסנאס. בעקבות ההודעה, בסיעות החרדיות נזעקו וטענו כי הדבר מהווה הפרה של הסטטוס קוו בעיר ושל ההסכמים הקואליציוניים ואיימו בפרישה מהקואליציה של קליש רותם.

בעקבות האיומים פרסמה העירייה הודעה: "תגבור של תחבורה ציבורית בשבתות 'החג של החגים' מתקיים לפחות עשר שנים ואינו משנה את הסטטוס קוו. מתוך חמישה מיליון שקל המיועדים לאירועים, 1.3 מיליון שקל מיועדים להסדרי ביטחון ולהזרמת התנועה של כרבע מיליון מבקרים המגיעים בכל סוף שבוע לחיפה. עלותם של השאטלים היא פחות מחצי אחוז מעלות החגיגות, והפעלתם תמנע סיכון חיי אדם. כאמור, אין מדובר באמצעי תחבורה חדש, אלא חלק זעום ממערך אבטחה והסדרה רחב של אירועי 'החג של החגים'".

הפרסום ב"כלבו חיפה והקריות" על כוונתה של העירייה להודיע על ביטול השאטלים עוררה את זעמו של זעאתרה. "אני מקווה שראש העיר לא תיכנע לכפייה דתית ולא תהפוך את חיפה לשטייטל", הוא אומר, "רק לפני כמה ימים היא הוציאה הודעה חגיגית על השאטלים שנועדו להקל על סבלם של התושבים במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס בתקופת 'החג של החגים'. רבבות תושבים סובלים, וחייבים לתת להם מענה. השנה גם ערבי החג – 24 ו-31 בדצמבר – חלים בשבתות. בשנה שעברה רבים לא הצליחו להגיע למיסות בכנסיות בגלל בעיות התחבורה. כבר שנים אנחנו דורשים שאטלים, חניונים וסידורי ביטחון ותנועה, והשנה הצלחנו לתקצב את זה ולהוציא את זה לפועל. הגדלנו את התקציב של 'החג של החגים' בכמיליון שקל, שרובם כולם התווספו לסעיפי האבטחה, המשטרה, הניקיון והשאטלים".

 

 

לדבריו, "בעיר משותפת כמו חיפה יש מקום לכבוד הדדי ולסובלנות. השאטלים מסייעים לשמירה על חיי אדם – רבבות המבקרים שפוקדים את חיפה ומניעים את הכלכלה, ועל כבוד האדם – כבודם של התושבים שמתקשים להגיע לבני משפחותיהם ולהתפלל בחג שלהם. אני עדיין מחכה להודעה רשמית של ראש העיר וקורא לה לא להיכנע לכפייה דתית מכל צד. לא ביקשנו שאטלים בוויז'ניץ או בגאולה אלא בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית".

חברת האופוזיציה שרית גולן שטיינברג שיתפה את הכתבה בפוסט בדף הפייסבוק שלה ועקצה את ראש העיר על הכרזתה כי "חגיגות 'החג של החגים' מתחילות, וכבר אין ספק לאף תושב מדינת ישראל, שחוצלארץ זו חיפה". "חוצלארץ זה כאן, לדברי קליש רותם", כתבה גולן, "רק לא אמרה איזה חוצלארץ. נחשו מה היא החליטה לבטל. את השאטלים החינמיים שהיא התהדרה בהם".

גולן שטיינברג: "ההתקפלות המהירה שלה מוכיחה שוב את כניעתה בפני החרדים ואת השלמת התהליך של התחרדות העיר החילונית, וכל זאת לצורך הישרדותה הפוליטית. לפני הבחירות ב-2018 היא פרסמה סרטון שבו היא ביקשה להפסיק ההסתה נגדה בעקבות ההסכם הפוליטי עם סיעת דגל לתושב של מיכי אלפר. בחלוף ארבע שנים ניתן לומר שאת החששות שקליש רותם ביקשה להפריך עם סרטון ההתקרבנות אכן התממשו. היא פוגעת לא רק במרקם החיים החילוניים של העיר, אלא בעיקר במרקם החיים המשותפים בעיר שהחרדים ידעו לשמור במשך שנים. תגובות של תושבים חרדיים שהגיעו אלי מעידות שגם עכשיו הם לא מבינים מדוע בכלל היה צריך לדרוש את ביטול השאטלים. האם הדבר הבא זה שהחרדים ידרשו ביטול אירועים בשבת? ההחלטה לבטל השאטלים לאחר תהליך עבודה ארוך שנעשה עם כל גורמי המקצוע ועם התושבים היא שגויה, ועלולה לפגוע בעיקר בתושבים שבחודש הקרוב יצטרכו לשלם מחיר יקר על סגירת רחובות מגוריהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר