יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

זאבי דורש מקליש רותם כספים שמגיעים לאתו"ס, ומאיים בתביעה

במכתב ששלח מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי לראש העיר עינת קליש רותם הוא דורש ממנה לשחרר 8.5 מיליון שקל שמגיעים לחברה במסגרת התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח של עיריית חיפה. לדבריו, העיכוב בהעברת הכספים יפגע בפעילות החברה ועלול לגרור תביעות של ספקים, ויש גם איום בתביעה נגד העירייה

פורסם בתאריך: 27.12.22 08:39

מנכ"ל התאגיד העירוני אתו"ס יגאל זאבי פנה לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה להתערב לשחרר כספים שמגיעים לאתו"ס במסגרת התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח של עיריית חיפה ואשר נאמדים ב-8.5 מיליון שקל. במכתבו מתריע זאבי על כך שעיכוב בהעברת הכספים יפגע בפעילות החברה ועלול לגרור תביעות של ספקים שכבר העניקו שירותים לאתו"ס ולא מקבלים את כספם, ומאיים כי עיכוב זה עשוי לגרור תביעה של אתו"ס נגד העירייה.

"עיריית חיפה אינה מעבירה לאתו"ס כספים אשר היא חייבת לאתו"ס ואשר סכומם הכולל עומד על יותר מ-8.5 מיליון שקל", כתב זאבי לקליש רותם, "מדובר בכספים עבור פעולות שבוצעו עבור עיריית חיפה ואשר מסתכמים ב-613,598 שקל, ובנוסף כספים שאושרו במועצת העיר ואשר אינם מועברים גם הם".

לדבריו, "מעולם לא ניתן הסבר או נימוק להחלטה להימנע מלהעביר את הכספים הללו, כאשר ברור ומוכר לכל כי כל החלטה מינהלית או הימנעות ממנה מחייבות נימוק אשר ניתן להבין ממנו את סיבת המעשה או המחדל. כזכור, מועצת העיר קיבלה שורת החלטות הנוגעות לתקצוב חברת אתו"ס. ההחלטות אושרו והפכו חלוטות, אך לצערי באופן סלקטיבי חלקן לא בוצעו".

זאבי טען במכתבו כי העירייה לא העבירה לאתו"ס חמישה מיליון שקל מהתקציב הרגיל אשר אושרו בוועדת הכספים עוד בדצמבר 2021 ובמועצת העיר בפברואר 2022, 1.5 מיליון שקל מהתקציב הרגיל לשנת 2022, ו-1.5 מיליון שקל מתקציב פיתוח לשנת 2022: "לגבי החמישה מיליון שקל לא התקבל שום הסבר או נימוק להפסקת העברת הכסף, למרות שתזכרתי את גזבר העירייה, וגם במכתבי אליך מ-12 ביולי חזרתי על כך. לגבי ה-1.5 מיליון שקל מהתקציב רגיל, התקבל מייל ב-14 בדצמבר ממנהלת אגף החשבות רו"ח רימה אגרס אל גזבר העירייה ואל סגן מנהל האגף ומנהל המחלקה לתקציב רגיל צחי זקס. במייל מודיעה מנהלת אגף החשבות כי לא חתמת על המס"ב (מערכת סליקה בנקאית; ב"כ) להעברת 1.5 מיליון שקל מהתקציב הרגיל מכיוון שאת מבקשת פירוט ואסמכתאות לגבי סכום התוספת. לאור זאת מסרתי לך ב-21 בדצמברבמסירה אישית במשרדך את הפירוט שביקשת, הן של הסעיפים הנוגעים לתקציב הרגיל והן של הסעיפים הנוגעים לתקציב הפיתוח. בהמשך היום גם העברתי לראש לשכתך גלי סגל גרינברג בקשה שתפנה את תשומת לבך כי מדובר בסכומים קריטיים לפעילותה של אתו"ס, וכי אם לא נקבל אותם במידי, לא נוכל לחכות יותר לאור כך שהספקים שמכרו שירותים לאתו"ס עומדים לתבוע אותנו, ואנו נאלץ לתבוע את העירייה".

 

 

במכתבו מתריע זאבי כי "אי העברת הכספים במשך חודשים רבים, ללא נימוק, פוגעת ביכולת של אתו"ס לתפקד, מסכנת את אתו"ס בתביעות של ספקים אשר אינם מקבלים את הכספים המגיעים להם, וחושפת את אתו"ס לתביעות אשר ככל שיתקבלו, לא תיוותר לאתו"ס ברירה אלא להגיש הודעת צד ג' נגד העירייה והפועלים מטעמה, אשר לא ביצעו את החלטת מועצת העיר פעם אחר פעם ונושאים באחריות אישית כנושאי תפקיד, בכך שמנעו את העברת הכספים".

בסיום מכתבו מפנה זאבי אצבע מאשימה כלפי קליש רותם: "כידוע לנו, שתי הוראות התשלום מצויות אצלך לחתימה לאחר שאושרו על ידי כל הגורמים המוסמכים במינהל הכספים של העירייה, ובכלל זה גזבר העירייה, וכל שנדרש הוא חתימה שלך על ביצוע ההעברה. אני מפציר בך בכל לשון של בקשה לשחרר את הכספים אשר אושרו כדין לאתו"ס. הם חיוניים לתפקודה השוטף של החברה ואי העברתם יוביל לתוצאות הרות אסון לפעילות התרבותית של העיר".

מהנספחים שצורפו למכתב עולה כי יתרת החובות של העירייה לאתו"ס עומדת על 613,598 שקל, כאשר 252,000 שקל מהם מיועדים לתמיכה לוגיסטית במסגרת פסטיבל הסרטים, 57,000 שקל מיועדים לערב הוקרה למנהיגות הנוער, ו-75,000 שקל מיועדים לאירועי יום העצמאות. החובות לספקים נאמדים ביותר משלושה מיליון שקל, כאשר עם הספקים נמנים רשת בתי הקולנוע לב, רשת מלונות דן, משטרת ישראל, מפיקים ואמרגנים.

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי

    באתו"ס עוד לא הבינו שקליש לא חותמת על צ'קים שמגישים לה כמו רובוט. היא לא יהב. היא רוצה לדעת בדיוק לאיפה הלך הכסף הציבורי שמגיע מהארנונה הגבוהה. היא אדם מוסרי ןהגון, בגלל זה בחרנו בה.

  2. א.א.

    גם את ההחלטה להעסיק העסקה ישירה את עובדי הניקיון שאושרה במועצת העיר לפני שנתיים העירייה לא מקיימת ומפעילה דרך קבלני כוח אדם נצלניים. ומבקר העירייה שותק. ומבקר המדינה מחריש. לית דין ולית דיין.

  3. לתבוע על חוסר תגובה בכל נושא. הכסף הזה שייך לכולנו לא הכיס של קליש

    באיזו זכות עירייה מסרבת להגיב?
    זאת חברה פרטית של קליש וחברותיה?
    אין דבר כזה שמעסיקים בשכר בכיר דובר שכל מטרתו לענות אין תגובה
    למה על זה לא תובעים את העירייה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר