לזר קפלון (צילום: בועז כהן)
לזר קפלון (צילום: בועז כהן)

אחרי אתו"ס: גם העמותה לקליטת עלייה דורשת כספים מהעירייה

לאחר שמנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי דרש מראש העיר עינת קליש רותם להעביר לתאגיד 8.5 מיליון שקל שהובטחו לו, גם חבר מועצת העיר ויו"ר העמותה לקליטת עלייה לזר קפלון שלח לה דרישה לחתום על פקודת תשלום של חצי מיליון שקל שאושרו לה. וכמו זאבי, גם קפלון מאיים לתבוע את ראש העיר

פורסם בתאריך: 28.12.22 08:00

חבר מועצת העיר לזר קפלון, אשר משמש יו"ר העמותה לקליטת עלייה, דורש מראש העיר עינת קליש רותם להעביר לאלתר חצי מיליון שקל שהובטחו לעבור לעמותה מתקציב אגף הרווחה העירוני. דרישה זו מצטרפת לדרישתו של מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי מקליש רותם להעביר לתאגיד 8.5 מיליון שקל שהובטחו לו.

"ב-16 באוגוסט החליטה ועדת הכספים להעביר סכום כולל של 500,000 שקל מתקציב אגף הרווחה על מנת שסכום זה יתווסף לבסיס התקציב של הרשות לקליטת עלייה בחיפה", כתב קפלון לראש העיר, "החלטה זו מצטרפת להחלטה קודמת של ועדת הספים ומועצת העיר להעברת 630,000 שקל לרשות לקליטת עלייה עבור פעילות שאושרה על ידי הגורמים המורשים בעירייה, כולל את, לגבי העברת כספים עוד בשנות העבודה 2020 ו-2021. כפי שעוד ידוע לך, החלטתה של ועדת הכספים אף אושרה על ידי מועצת העיר".

בהמשך כתב קפלון כי "למרות הדחיפות בהעברת הסכום האמור לעמותה, טרם חתמת על פקודת התשלום אשר תאפשר בפועל את העברתו. יתרה מכך, התברר כי פקודת התשלום האמורה הוכנה על ידי מנהל הכספים של העירייה כבר במחצית חודש אוקטובר, כך שאין זה ברור מדוע טרם חתמת גם את על הפקודה – פעולה הדרושה בדין על מנת לממש את החלטת ועדת הכספים".

 

 

קפלון התריע בפניה של קליש רותם כי אם היא לא תחתום על העברת הסכום תוך שבועיים, הוא לא יהסס לנקוט אמצעים משפטיים: "יש לראות בחומרה רבה את העובדה כי למרות כל האמור לעיל, עודך נמנעת מלחתום על פקודת התשלום, ובכך אינך מכבדת החלטות שהתקבלו ואושרו על ידי הגורמים המוסמכים לכך. הריני להודיעך כי אם פקודת התשלום לא תיחתם על ידך תוך 14 יום ממועד מכתבי זה, אזי בלית ברירה איאלץ לנקוט אמצעים משפטיים, לרבות אישיים, על מנת לגרום לכך. כולי תקווה כי ניתן יהיה להימנע מהעברת עניין זה להתדיינות מיותרת במסגרת ערכאות משפטיות באופן שתפעלי לכבד החלטות שהתקבלו ושאושרו על ידי הגורמים המוסמכים. דרישה נוספת לא תישלח".

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות", גם זאבי התריע במכתבו כי אם התאגיד ייתבע הוא יגיש תביעה נגד העירייה.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנה בננה

    שימכרו את העיר יהיה כסף..
    מי צריך קליטה ועליה על חשבון משלם המיסים

  2. ישראל

    לא מבין את קליש. זה כסף ציבורי, מה אכפת לה לחתום? אפילו שקל לא יצא מהכיס שלה. שתחתום והציבור ישלם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר