הרב אורי אוזן ועינת קליש רותם (צילומים: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הרב אורי אוזן ועינת קליש רותם (צילומים: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בגלל תקציב לחגים: מתיחות בין אוזן לקליש רותם

התקציבים לסיעות החרדיות ולבית היהודי לקראת פורים, פסח ול"ג בעומר עומדים במרכזה של מחלוקת בין יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן לבין ראש העיר עינת קליש רותם. כיצד זה יסתיים, ואיך קשורה לכך היועצת המשפטית לעירייה?

פורסם בתאריך: 21.2.23 07:48

מתיחות בין ראש העיר עינת קליש רותם ליו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן. בסביבתו של אוזן טוענים כי לאחר שהושג סיכום מול קליש רותם על תקצוב לימי החגים פורים, פסח ול"ג בעומר עבור הציבור החרדי והציבור הדתי לאומי התקיימו בין השניים שיחות על תמיכה בה בבחירות הקרובות, וכי היא מתנה את התקצוב בתמיכה זו. בש"ס טוענים כי אוזן סירב להתנות את הסיכום שהושג בקיום משא ומתן קואליציוני.

עוד טוענים בש"ס כי התקבלה אצלם הודעה מלשכת ראש העיר על כך שתקציב שבוע הלאום למגזר החרדי והדתי לאומי בסך של 400,000 שקל יועבר לתקציב הכללי של אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, שכן תקציב האירועים בסך של 7.6 מיליון שקל אינו מספיק.

 

 

בש"ס זעמו והעבירו מסר לסיעות החרדיות דגל לתושב ואגודת ישראל ולסיעה הדתית לאומית הבית היהןדי כי מעתה ואילך היא אינה לוקחת אחריות על הסיכומים שהושגו מול ראש העיר עד לשינוי כיוון מצדה ולחזרה לעבודה משותפת. אתמול (ראשון) לאחר לחץ וניסיון גישור מצד יו"ר אגודת ישראל אריה בלינטנטל, הסכימה קליש רותם לאשר את התקציב לפורים, לפסח ולל"ג בעומר בסך של 800,000 שקל, והעבירה בקשה לאשר אותו בישיבת המועצה. אלא שבמקביל מתכוונת ראש העיר לחלק את התקציב לפי גודלן של הסיעות ולא לחלקו לארבע כמספר הסיעות.

על כוונתה של קליש רותם לחלק את התקציב לפי מספר המנדטים השיב אוזן במייל לכל חברי המועצה: "מבקש את התייחסות היועצת המשפטית לחלוקת הכספים לחגי ישראל. ממתי החלוקה מתבצעת לפי מספר הקולות? מדינת ישראל עברה בארבע וחצי השנים האחרונות ארבע מערכות בחירות, אז אולי נתייחס למספר הקולות של הבחירות האחרונות? חלוקת התקציב צריכה להיות באופן שווה בין כל הנציגים המייצגים את התרבות התורנית. חיפה היא עיר אחת שצריכה לתת מענה לכולם. היועצת המשפטית תפקח שהחלוקה מתבצעת בין כולם באופן שווה לפי תוכנית עבודה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים".

גם יו"ר הבית היהודי יואב רמתי מתנגד לחלוקת הסכום לפי גודל הסיעות: "אדאג לייצר חלופה שווה לכלל המגזרים, שאני מקווה שתאושר במועצה. למה לקליש רותם להביא הצעה שאינה מוסכמת על כלל הסיעות הדתיות והחרדיות?".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה שיש לך ראשת עיר סתומה פתטית כושלת לוזרת ובתת תפקוד תרתי משמע אבל נתנחם בכך שבאוקטובר הקרוב היא תלך הביתה ולא תחזור יותר לחיינו.

  2. 7.

    הפעם בוחרים אך ורק במנדי זלצמן שהוא גם האחד והיחיד שיש לו את כל תכונות האופי הנדרשות כעת כדי לשקם את העיר הזו ובמיוחד אחרי הקנדציה הכושלת לחלוטין של זאת הקיימת היום.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להסתכל על מה שהמטופשת הזו עשתה מהעיר השלישית בגדולה ובירת הצפון כולו ופשוט לבכות על מר גורלה.

  4. לאמור את האמת

    פרזיטים, לכו לעבוד בלי תקציבים, תעשו משהו בשביל מדינה – אוכלי חינם

  5. היא צודקת במאה אחוז

    מעניין שכשנוח להם הם צועקים שצריך ללכת לפי הרב, וכשלא אז צריך פתאום להתחשב בהם.
    ולמען השם – 800000??? כשרב אוכלוסיית חיפה בכלל אינה דתית? ומה התכוונן לעשות בעודף שיוותר אחרי שיקנו כמה קרשים לל"ג בעומר ומצות לפסח? לאן הכסף הזה ילך, ליתומים ואלמנות..?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר