סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)
סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)

מהו המצב הכלכלי של העירייה? תלוי את מי שואלים

"עיריית חיפה מעולם לא ראתה ימים טובים יותר בניהול הכספים שלה, תודות לחשיבות שאני מקדישה לנושא", כתבה ראש העיר עינת קליש רותם בפוסט. סגניתה סופי נקש, המשמשת יו"ר ועדת הכספים העירונית, הגיבה: "לראש העיר המבולבלת אין כל הבנה בכספים, חברי מועצת השינוי לא מאפשרים לה להתקרב לכספי העיר"

פורסם בתאריך: 4.4.23 09:56

ראש העיר עינת קליש רותם העלתה אתמול (שני) פוסט שבו התגאתה במצבה הכלכלי של עיריית חיפה מאז שנבחרה, וזכתה לתגובה מזלזלת מסגניתה סופי נקש, המשמשת יו"ר ועדת הכספים העירונית, שטענה כי לראש העיר אין כל הבנה בנושאי כספים.

"זוכרים שכמה חברי מועצת העיר מהאופוזיציה (ואפילו הגזבר לשעבר) איימו לפני שנה בתקשורת שהעירייה עומדת לקרוס כלכלית? שלא יהיו יותר משכורות?", כתבה קליש רותם, "הנה הנתונים הפיננסיים המדויקים של עיריית חיפה, שמעולם לא ראתה ימים טובים יותר בניהול הכספים שלה, תודות לאחריות הרבה שאני נושאת ולחשיבות שאני מקדישה לנושא ביחד עם הצוות שמסייע לי".

באשר ליתרות המזומנים של העירייה כתבה ראש העיר: "כשנכנסתי לתפקיד בשנת 2018 הקופה היתה כמעט ריקה, כפי שהיתה שנים רבות לפניי. היום הקופה מלאה עם מיליארד שקל. לעירייה יש כסף – והוא שלכם. בשלב הבא נדאג להוריד את החסם היחידי שעומד היום ביננו לבין שיקום העיר – גורמי האופוזיציה (מתוך המועצה ומחוצה לה, מהעירייה הנוכחית וגם מזו הקודמת), שמונעים אישורים תקציביים כדי לעצור את פיתוח העיר. למה? כי הרסתי להם את החגיגות".

על קרנות הפיתוח היא כתבה: "שכנעו אתכם שמינהל ההנדסה לא מתפקד? אני מסכימה שיש מקום לשיפור (אנחנו עובדים על זה), אבל הנה עוד כמה עובדות – יתרות קרנות הפיתוח, שמקורן בפרויקטי בנייה, מעולם לא היו גבוהות כמו השנה. מאז שנכנסתי לתפקיד הן עלו מעשרה מיליון שקל ל-53 מיליון, ל-247 מיליון, ל-418 מיליון, והיום הן עומדות על יותר מחצי מיליארד שקל".

באשר לגירעון המצטבר בתקציב הפיתוח היא ציינה כי "מדובר בתקציב שמיועד לפיתוח העיר, והוא אמור להסתמך על מקורות מימון חיצוניים (כמו למשל תקציבי ממשלה, מענקים ממפעל הפיס, תרומות), על הלוואות או על היטלי פיתוח שמגיעים מהכנסות מינהל ההנדסה. התקציב הזה לא אמור לייצר גירעון עצמי. למרות זאת, כשנכנסתי לתפקיד ירשתי גירעון של כמעט 300 מיליון שקל שהתחיל להצטמצם באופן הדרגתי מהשנה השנייה, לדרישתי, והיום עומד על 116 מיליון שקל. ירד לשליש".

 

 

נקש קראה את הפוסט ונדהמה. בתגובה לדברים של קליש רותם היא כתבה: "קודם כל צריך להבהיר לראש העיר המבולבלת ולעוזרת שלה שרושמת לה את הפוסטים בלי כל הבנה בכספי העיר שהיא שכחה להודות לחברי מועצת השינוי שמנהלים את כספי העיר בשנתיים האחרונות בצורה אחראית, בלי אפשרות לקחת הלוואות. בגלל זה אין גירעונות. אנו לא מאפשרים לה לזרוק כספים על שטויות כמו בתי קפה ודרגנועים אלא לפי פרויקט, וגם זה לאחר הסבר ודיון נרחב".

עוד כתבה נקש כי "אנחנו צמצמנו את שכר הסגנים, את מספר הבכירים שראש העיר הביאה ואת בזבוזי הכספים כמו תקציב שונות של מיליון שקל בלשכת ראש העיר. הכסף בקופה הוא כתוצאה מהלוואות שראש העיר לקחה בלי הבחנה במשך שנתיים וחצי בתחילת הקדנציה כשעוד היתה לה קואליציה בסכום של 190 מיליון שקל בשנה, כפי שלא היה אף פעם. אמנם יש כסף בקרנות אבל לצערי רובו צבוע (מיועד; ב"כ) לפרויקטים שאין להם היתכנות, וזה לא באמת כסף פנוי בבנק. בישיבת ועדת הכספים האחרונה הסבירה ראש מינהל החשבות שכל הכספים צבועים ושאין כסף פנוי. זה משול לאדם שמקבל משכורת אבל הכל כבר צבוע לחשבונות ולתשלומים".

בסיום תגובתה עקצה נקש את קליש רותם: "אני מציעה לראש העיר שתגיע לוועדת הכספים או תקרא את התמלולים, ואז תבין שזה שיש כסף בבנק זה על חשבון הלוואות שעליהם אנו התושבים משלמים היום ריבית רצחנית, והכל צבוע לפרויקטים הזויים כמו חנות מזכרות בטיילת לואי או בית קפה במועדון השיט. אז תודה לכל חברי מועצת השינוי שמנהלים את תקציב העיר בצורה שקולה ואחראית, ולא מאפשרים לצמד מבולבלים להתקרב לכספי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יוחאי פ.

    מעל ארבע שנים של אי עשיה ולכן השיפור במצב הכלכלי.
    משאירה למחליף שלה את הכסף.

  2. אבי שדמי

    מי שלא עושה כלום, חזרנו 40 אחורה עם הכבישים, אפס השקעות, אפס עשייה, אפס אישורי פיתוח ותשתיות, ארנונה שהבטיחה להוריד רק העלתה, ואם טענה בעבר שאי אאפשר להוריד, וכעת יש עודף אז למה לא הוזילה את הארנונה הכי גבוהה בארץ?

  3. כהן

    אחרי ביטלה את מחלקת הכבישים בחיפה, הקופה בבמצב טוב…….
    אך מצב הכבישים והרחובות הוא במצב ז-ו-ו-ע-ת-י

  4. תושב מאוכזב קשות

    ראשת העיר העיר הגרועה ביותר אברררררר ! חיה בבועה , מנותקת מהמציאות, מתי סוף סוף תהיה לחיפה האהובה שלנו ראש.ת עיר למופת ???

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לה מיליארד שקל בקופה אבל כשחזירים האהובים שלה מייצרים נזק בחצרות פרטיים הגברת מסרבת לשלם את הנזקים!!! רק בגלל ראש העיר הזו והכבישים המקולקלים ובתוספת לאגמים שנוצרים בחניה בגלל תכנון ניקוז לקוי – אני בתהליכי עזיבת העיר בה נולדתי וחייתי 70 שנה!
    לשלם ארנונה כזו מטורפת ולקבל כל כך מעט – זו יותר לא אופציה! – שיישארו בעיר רק הטיפשים אוהבי החזירים ואולי אוהבי ראשית העיר.

  6. עמרי

    קליש כמה אפשר לשקר לציבור. מאמין לסופי נקש. הכספים זה הלוואות שהעיריה לוקחת לשלם ריבית וקרן על ההלוואות הקודמות ועלייה מטורפת שידועה לי במשכורות בכירי העירייה והטבות שדרוג תקנים לעובדי עירייה ופנסיות תקציביות שמתנפחות.. רושמים את כל זה כתקציב פיתוח. זאת בדיחה או הונאה חשבונאית אלו הוצאות שכר. חיפה סובלת ממבני ציבור מוזנחים סגורים. איפה שיפוץ שוק תלפיות? איפה שיפוץ בתי ספר לרעידות אדמה? איפה השיפוץ שהובטח בנוה יוסף?? איפה שיפוץ ספרית מינץ 6 שנים שרופה ומוזיאון מאנה כץ?

  7. חיפאי

    אני יודעת בזבוזים על יועץ ארגוני מבחוץ סמךבה שנים למנהלות שנבחרו במכרז מכור שלא יודעות לנהל בעצם בלי ניסיון ורק בגלל שהן חברות של המנהלות שיושבות במכרז הן זוכות ואז היועץ.הארגוני החיצוני נכנס לתמונה וכסף מתבזבז על חשבון האזרח שיעשו בדק בית בעירייה … ואיןה הדעות הנוספות.דהחברות האלה מחלקות ביניהן כי הן מנהלות כן כן חברות טובות שדואגות לתחת שלהן .

  8. עובדים עלינח בעיניים מדינת המשפטיזציה

    חיפה חייבת אדם צעיר שבא מתחום ניהול וחדשנות וינערנהיטב בלי פחד את כל העסק בחסן שוקרי
    הם עובדים עבור עצמך לא עבורנו התושבים.
    כמה עובדיל יש בלשכה המשפטית בחיפה? 80!!!!
    מה זה מפעל שלם?? 80 משפטפטנים בתקני בכירים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר