בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

משרד הפנים שוקל לבטל את מעמדה של העירייה כרשות איתנה

במכתב ששלח מנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים לראש העיר עינת קליש רותם הוא מתרה בה כי עיריית חיפה עלולה לאבד את מעמדה כרשות איתנה וכי אם הליקויים, ובהם חריגות שכר וחריגות בתקנים, לא יתוקנו עד 1 ביולי ייבחן ביטול ההכרזה על העירייה כרשות איתנה. העירייה: "אין סיבה לביטול המעמד"

פורסם בתאריך: 4.6.23 08:56

המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים מתריע בפני ראש העיר עינת קליש רותם כי עיריית חיפה עלולה לאבד את מעמדה כרשות איתנה לנוכח ליקויים שהתגלו, וכי ייבחן ביטול ההכרזה על העירייה כרשות איתנה אם הליקויים לא יתוקנו עד 1 ביולי.

הכרזה על רשות מקומית כרשות איתנה מעניקה לה יתרונות בניהול ענייניה, כמו למשל פטור מהצורך בקבלת אישור שר הפנים לביצוע עסקאות במקרקעין ובחובת פרסום אישור המועצה לעסקה כזו תוך 11 יום ממועד האישור; פטור מהצורך בקבלת אישור שר הפנים לעריכת חוזים למתן זיכיון או מונופולין ובחובת פרסום אישור המועצה לעריכת חוזים למתן זיכיון או מונופולין תוך 11 יום ממועד האישור; ופטור מהצורך בקבלת אישור השר לנושאים הקשורים בתקציב העירייה, ובהם אישור לתקציב העירייה, אישור לתקציב המילואים ואישור העברה מסעיף לסעיף.

מהנתונים המצויים בידי משרד הפנים עולים ליקויים בהתנהלותה של העירייה: על פי דוח הממונה על השכר במשרד האוצר על חריגות שכר לכאורה שפורסם ב-16 בנובמבר, מבין השנתיים האחרונות המדווחות בדוח קיימות חריגות שכר לכאורה בשנת 2019; על פי הדוח הרבעוני האחרון שהרשות דיווחה (הרבעון הרביעי לשנת 2022), יש חריגה של 190 משרות (שלושה אחוזים) בתקן כוח האדם שאושר בתקציב הרשות; ובתאגיד חברת ניהול פארק מדעי החיים לא הוסדר התקנון כנדרש.

כמו כן, התאגידים שבגוף המנהל שלהם לא אושרו נציגי העירייה כנדרש על ידי הוועדה לבדיקת מינויים הם מת"ם, החברה הכלכלית לחיפה, אתו"ס, התיאטרון העירוני חיפה, חברת מוזיאוני חיפה, הכרמלית, יפה נוף, פארק מדעי החיים, שקמונה, מיל"ב, בית הגפן, קרן תרבות חיפה, רמות – רשת מרכזי תרבות, חינוך, קהילה ופנאי, המרכז לקידום למידה חיפה ונוף כרמל ים.  בע"מ.

נוסף על כך, התאגידים שלא הגישו דוחות כספיים לשנת 2021 כנדרש הם הכרמלית ופארק מדעי החיים, ולא הוגש פרוטוקול דיון המועצה בדוחות לשנת 2021 של כל התאגידים העירוניים.

 

 

במכתב מתריע מנהל המינהל לשלטון מקומי תומר ביטון בפני קליש רותם כי "סעיף 232ב(א) לפקודת העיריות קובע כי אם נוכח השר שענייניה של רשות מנוהלים באורח לא תקין או שלא בהתאם להוראות כל דין, תישלח התראה לרשות בטרם ביטול הכרזתה כרשות איתנה. על כן, בתוקף הסמכות לפי סעיף 232ב(א) לפקודת העיריות שנאצלה לי, אני מתרה בעירייה כי עליה להסדיר סוגיות אלה בהקדם. ככל שעיריית חיפה לא תסדיר את הנדרש, על פי הוראות כל דין, ביחס לנושאים הנזכרים במכתב זה עד 1 ביולי, לרבות מנגנונים שיבטיחו את אי הישנותם של ליקויים דומים, תיבחן ביטול ההכרזה עליה כרשות איתנה".

יצוין כי הודעה על ביטול ההכרזה תימסר לראש העירייה ותפורסם באתר האינטרנט של משרד הפנים ובאתר האינטרנט של העירייה. ביטול ההכרזה ייכנס לתוקפו בתום שבעה ימים מיום מסירת ההודעה, אלא אם כן קבע השר מועד אחר מטעמים מיוחדים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אין כל סיבה לביטול מעמדה של העירייה כרשות איתנה. העירייה תשיב לגופו של דבר לכל הערות משרד הפנים, ואנו משוכנעים כי מעמדה של חיפה כעיר איתנה יישמר גם בעתיד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ליאת

    יופי!! זה אומר שלא ימצצו לנו מקרן הארנונה לבנייה בהתנחלויות?

  2. חדווה, כרמל

    מה שקורה בתאגידים העירוניים כמו הכרמלית או התיאטרון העירוני חיפה זה שערורייה. משכורות עתק ללא הצדקה. אפס תפוקה וחובבנות, בעיקר בתיאטרון העירוני. ראש העיר מודעת לזה אבל מעדיפה לא לטפל בכך, וסיבותיה עימה.

  3. רק קליש!

    אין על קליש! רק היא מסוגלת לקבל עירייה יציבה ואיתנה ועיר מתפקדת ולהחריב את הכל בתוך קדנציה אחת בלבד! כל הכבוד!

  4. חיפאי

    אמנם חיפה היתה במצב גרוע כשקליש קיבלה אותה עם משכורות שמנות וחוסר תיפקוד כללי, אבל קליש דרדרה אותה עוד יותר.

  5. 7.

    זה מה שוקרה כשגברת השינוי הופכת להיות גברת החורבן וההרס אבל למזלנו הרב בקרוב מאוד גם נוכל להעיף אותה הביתה בטיל.

  6. חייבים ראש עיר צעיר אמין ומקצועי. די!!

    משרד הפנים היה צריך למנות ועדה קרואה או לדרוש ללכת לבחירות למועצת העיר וראשות העיר ברגע שמתוך 30 חברי מועצה הקואליציה נשארה עם 8. לא ברור למה איילת שקד שרת הפנים איפשרה לקרקס קליש להמשיך עוד שנתיים וחצי של קפאון ושרלטנות מוחלטת של לכלוך אורוות עד לדוח מבקר העירייה לפני שבועיים הגרוע שאי פעם הוגש.

  7. נמאס מהארנוונה שמממנת שחיתות

    למה לא תובעים את מקולקליש על הנזקים שגרמה במאות מליוני שקלים במינויים של חבריה???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר