שרית גולן שטיינברג, עופר טל ועינת קליש רותם (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; בועז כהן)
שרית גולן שטיינברג, עופר טל ועינת קליש רותם (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; בועז כהן)

מבקר העירייה: יש לאסור על קליש רותם להופיע בבתי ספר

במכתב ששלחה שרית גולן שטיינברג, אשר מתמודדת על ראשות העיר, ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין נטען כי ראש העיר עינת קליש רותם משתתפת באירועי חלוקת מחשבים לתלמידים, ובכך למעשה מבצעת תעמולת בחירות. מבקר העירייה עופר טל דורש שקליש רותם לא תשתתף באירועים דומים

פורסם בתאריך: 18.6.23 11:32

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג, אשר מתמודדת על ראשות העיר, טוענת כי ראש העיר עינת קליש רותם עושה שימוש במשאבי העירייה לצורכי תעמולת בחירות. במכתב ששלחה גולן שטיינברג ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין נטען כי קליש רותם משתתפת באירועי חלוקת מחשבים לתלמידים, ובכך למעשה מבצעת תעמולת בחירות.

"לפני כחודשיים אישרה מועצת העיר תקציב לרכישת מחשב לכל ילד", כתבה גולן שטיינברג לקליין, "במעמד ההחלטה ניתנה החלטה באורה כי התקציב מאושר בכפוף לכך שלא תיעשה תעמולת בחירות ושלא תיעשה חלוקה על ידי ראש העיר או חברת המועצה מסיעתה סיגל ציוני. הנחיה זו של המועצה ניתנה על רקע טקסים קודמים כאילו המדובר ברצון טוב וחלוקת טובות הנאה מטעמה של ראש העיר לתלמידים כדי להשיג תמיכה פוליטית. הדברים מתחדדים עשרות מונים כאשר אנו מצויים בתקופת בחירות".

לדבריה, בקרוב תתקיים חלוקת מחשבים בבתי ספר נוספים, והיא דורשת לאסור את השתתפותה של ראש העיר: "למיטב הבנתי מתוכננים אירועים נוספים של חלוקת מחשבים אשר קליש רותם מתכוונת להשתתף בהם, תוך התעלמות בוטה מהוראות החוק האוסר תעמולת בחירות במשאבי עירייה, וכמובן בהתעלמות מהחלטות המועצה שקבעו כי התקציב מאושר בתנאי שלא תיעשה תעמולת בחירות בדמות חלוקת מחשבים בפטרונות. למיטב הבנתי, קליש רותם מתכננת להגיע לבתי הספר הבאים לחלוקת מחשבים – דגניה, עבד אל-רחמן, דינור, נירים, גבריאלי ושלווה".

גולן שטיינברג אף התריעה כי אם קליין לא תאסור על ראש העיר להשתתף בחלוקת המחשבים, היא תפנה לממונה על הבחירות: "התפקיד שלך הוא לאסור על מינהל החינוך ועל בתי הספר לאפשר לקליש רותם להשתתף בחלוקת מחשבים כאילו היא מחלקת מתנות שלה לילדים".

 

 

העתק מהמכתב נשלח גם למבקר העירייה עופר טל, לראש מינהל החינוך אילנה טרוק ולממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא, והבוקר (ראשון) הגיב המבקר והשיב לכל המכותבים: "מכיוון שהשנה היא שנת בחירות, יש להימנע ככלל מתעמולת בחירות אסורה, תוך שימוש במשאבים עירוניים או בפרויקטים עירוניים לשם כך". טל אף פנה ישירות לקליין וכתב: "לגבי פרויקט מחשב לכל ילד אני ממליץ שתוציאי הנחייה ברורה בכתב לנוכח שנת הבחירות שהמחשבים יחולקו על ידי טרוק או נציג מטעמה, ללא נוכחות או השתתפות של ראש העיר ו/או חברי מועצה".

נראה שקליש רותם שכחה, אבל במערכת הבחירות הקודמת היא זו שדרשה כי מועמדים לראשות העיר לא יופיעו בבתי ספר. זה קרה בפברואר 2018, כאשר נאסר עליה לקיים שיחה בשיעור אזרחות שאליו היא הוזמנה, וזאת בעקבות הוראה של הייעוץ המשפטי בעירייה. בתגובה דרשה קליש רותם לאסור על ראש העיר דאז יונה יהב להופיע בבתי ספר בטענה לתעמולת בחירות. "ידוע לי שיהב נכנס לבתי הספר באופן חופשי, ולפי חוות דעתך אסור גם לו לעשות זאת", היא כתבה אז לעו"ד ענבל בן ארי מהמחלקה המשפטית, "תלמידים דיווחו לי על התכנים של המפגשים איתו, שהרגישו להם כמו קמפיין בחירות לכל דבר ועניין. אני מבקשת לקבל במיידי את רשימת הביקורים של יהב בבתי הספר מתחילת השנה ואת התכנים שעלו בפגישות אלה, ולהורות לו להפסיק את פעילויותיו אלה. הנושא ידווח כמובן למשרד הפנים, למבקר המדינה ולוועדת הבחירות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. 7.

    אם רק היה לעיר הזו ראש עיר עם ביצים הוא היה נלחם עם אינטל העולמית שתקים את המפעל המתוכנן שלה בחיפה ולא בקריית גת אבל כשיש לך ראשת עיר כושלת לוזרית וחדלת אישים אז זאת התוצאה הטרגית מכל ואין בלתה.

  2. גלי

    לא מסתובבת בעיר . רק במקומות שיש לה יחסי ציבור. התנהלות חרפתית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר