עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

חשש באופוזיציה: קליש רותם לא מעבירה את התקציב כדי לגרום לפיזור המועצה

במכתב ששלחו סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת המועצה שרית גולן שטיינברג לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא הן טוענות כי ראש העיר עינת קליש רותם "נמנעת מלכנס ישיבת מועצה מיוחדת לאישור התקציב מתוך תקווה שהמועצה, אשר רובה המוחלט מוגדר כאופוזיציה, תפוזר"

פורסם בתאריך: 20.6.23 10:31

באופוזיציה במועצת העיר מביעים חשש כי ראש העיר עינת קליש רותם בוחרת לא להביא את תקציב עיריית חיפה לשנת 2023 לאישור המועצה במטרה לגרום לפירוקה. במכתב ששלחו סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת המועצה שרית גולן שטיינברג לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא הן דורשות ממנו להורות על כינוס המועצה לצורך אישור התקציב.

השתיים פנו לחנא לאחר שלדבריהן "כלו כל הקיצין, ופניותינו החוזרות לראש העיר לקביעת ישיבות ואישור התקציב הושבו ריקם. נכון למועד מכתבנו זה, טרם הציגה ראש העיר את הצעת התקציב של עיריית חיפה לשנת 2023 לדיון ולאישור מועצת העיר. יודגש כי הצעת התקציב מאת ראש העיר הועברה לדיון בוועדת כספים, טרם הדיון במועצה, כבר ב-8 בינואר. לאחר דיון ממושך הומלצה הצעת התקציב בשינויים שעליהם הצביעו חברי הוועדה בהתאם לסמכותה הקבועה בדין. מאז אותו דיון בוועדת הכספים ולמרות המלצותיה לאישור הצעת התקציב, לא הועברה הצעת התקציב לדיון במועצת העיר, וממילא לא התקיימו הדיונים בהצעה זו ותקציב לא אושר".

השתיים מתריעות כי "התנהלות גוף עירוני, ודאי רשות מקומית בגודלה ובהיקפה של עיריית חיפה, שלא לפי תקציב מאושר, ודאי, מוגדר וידוע וללא תוכניות עבודה, פוגעת מהותית ביכולות של אגפי העירייה ומחלקותיה השונות לפעול באופן סדור ותקין, כולל עמידה במטרות וביעדים מוגדרים ומדידים, והמחיר הוא פגיעה במענה לתושב וביטול שירותים רבים בהיעדר תקציב ייעודי או ודאות לקיומו".

 

 

יצוין כי על פי סעיף 206 ב1(1) לפקודת העיריות, "אם לא אישרה המועצה את תקציב העירייה תוך שלושה חודשים מיום קבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, תסתיים כהונת המועצה או כהונת המועצה וראש העיר, כפי שיורה שר הפנים, והשר ימנה תוך 14 ימים ועדה למילוי תפקידי המועצה וראש העיר". כזכור, תקציב המדינה עבר ב-24 למאי, כך שלפי הפקודה יש לעירייה עוד חודשיים להעביר תקציב. אם שר הפנים לא יאריך בשלושה חודשים נוספים את העברתו של התקציב, קיימת אפשרות כי המועצה תפוזר ותמונה במקומה ועדה קרואה.

במכתבן ציינו נקש וגולן שטיינברג כי "עולה חשש כבד שראש העיר נמנעת מלכנס ישיבת מועצה מיוחדת לאישור התקציב מתוך תקווה שהמועצה, אשר רובה המוחלט מוגדר כאופוזיציה, תפוזר. נראה כי תקוותה ורצונה של ראש העיר אשר חוששת ככל הנראה מתוצאות הבחירות הם להיוותר ראש העיר בכל מחיר, כולל מינוי ועדה קרואה שמינויה הוא למשך שלוש שנים".

השתיים כתבו לחנא כי "בנסיבות אלו, ומשעולה חשש כבד להימנעותה של קליש רותם מהצגת הצעת תקציב לדיון ולאישור המועצה במשך זמן ארוך, בחוסר תום לב, ממניעים אישיים ושיקולים פוליטיים, נבקש את התערבותך המיידית ומתן הוראה לראש העיר לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור תקציב לשנת 2023 תוך פרק זמן שלא יעלה על עשרה ימים ממועד מכתבנו זה. לחילופין נבקש כי תפעל לפי סמכותך ותורה על כינוס ישיבת מועצה כאמור תוך מתן הנחיות לגזבר ולגורמי המקצוע לצורך כך".

בסיום המכתב הן ציינו כי "פניותינו הקודמות לא נענו, ואנו תקווה כי לא יהיה צורך בנקיטת הליכים משפטיים שיבטיחו את המשך קיומה של מועצת העיר עד לסיום כהונתה החוקי הקבוע בדין. ברור כי פיזור מועצה בתקופת בבחירות תהווה פגיעה ממשית לא רק בתפקוד העירייה אלה גם בערכי יסוד דמוקרטיים. נסיים ונזכיר כי התרענו כבר בעבר כי קיים חשש כבד שראש העיר תנסה לסכל את פעילות המועצה וועדת הבחירות עד לקיומו של יום הבחירות, ונראה כי חששותינו הולכים ומתאמתים".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לאמור את האמת

    קליש איבדה את היכולת לנהל עירייה! לשחרר אותה לחופשה ומנוחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר