אמנון עידו, דן פרת ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן, מתוך דף הפייסבוק של פרת)
אמנון עידו, דן פרת ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן, מתוך דף הפייסבוק של פרת)

הוועד דורש מראש העיר: בטלי את מינוי מנהל אגף התרבות החדש

בעקבות חשיפת "כלבו - חיפה והקריות" על כך שמנהל אגף התרבות החדש דן פרת תרם כספים לסיעת חיים בחיפה של עינת קליש רותם במהלך קמפיין בחירות 2018, יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו דורש מראש העיר לבטל את המינוי: "ריח ביאושים של העדפת מקורבים לכאורה ושקילת שיקולים זרים ופסולים"

פורסם בתאריך: 6.7.23 07:56

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו שלח אתמול (רביעי) מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, ובו הוא דורש לבטל את מינויו של מנהל אגף התרבות החדש דן פרת, שנכנס לתפקידו ביום ראשון. את המכתב שלח עידו בעקבות חשיפת "כלבו – חיפה והקריות" על כך שפרת תרם כספים לקמפיין של סיעת חיים בחיפה של קליש רותם במהלך בחירות 2018.

במכתבו של עידו, תחת הכותרת "הסתרת עובדות מהותיות במהלך מכרז והשתתפות שלא כדין", הוא כתב לראש העיר: "ב-19 ביוני נערך מכרז פנימי-חיצוני לתפקיד מנהל אגף התרבות במינהל תרבות, קהילה, ספורט וים, שבמסגרתו התמודדו חמישה מתמודדים, כאשר אחת מהן היא עובדת עירייה והשאר הם מועמדים חיצוניים. במהלך הריאיונות שנערכו למועמדים, ועוד טרם הציג עצמו המועמד דן פרת, הודעת לפרוטוקול כי 'גילוי נאות – אני מכירה אותו מלפני כמה שנים, אבל אין לי שום קשר אליו', ומיד לאחר מכן נטלת חלק פעיל בריאיון שנערך למועמד. בסופו של דבר נבחר פרת כזוכה, כאשר על אף העובדה כי עובדת העירייה דורגה במקום השני נמנעה הוועדה מלהכריז עליה ככשירה שנייה".

בהמשך המכתב ציין עידו את חשיפת "כלבו – חיפה והקריות": "אך, וזה העיקר, בכתבה שהתפרסמה באתר נכתב כי פרת, אשר זכה במכרז לתפקיד, תרם פעמיים לסיעת חיים בחיפה בראשותך לקראת הבחירות שנערכו באוקטובר 2018, וזאת בהתאם לדיווחים שנמסרו למשרד מבקר המדינה ביחס לתרומות בבחירות לרשויות המקומיות. עוד צוין בכתבה כי 'יתרה מכך, הוא תמך בה בגלוי בדף הפייסבוק שלו'. מן האמור עולה לכאורה כי בניגוד ל'גילוי הנאות' שערכת במועד המכרז עצמו, הרי שההיכרות עם הזוכה אינה מסתכמת ב'אני מכירה אותו מלפני כמה שנים' אלא מדובר בהיכרות שבמסגרתה תרם הזוכה במכרז כספים לקמפיין שניהלת בשנת 2018".

 

 

עידו ציין כי "היה מצופה ממי שמתהדרת חדשות לבקרים בפייסבוק, בטוויטר, באתרי המדיה השונים ומעל גלי האתר כי היא נלחמת בשחיתות ומבצעת 'ניקוי אורוות' בקרב עובדי העירייה, תפעל ביושרה ובשקיפות המלאה והמתבקשת ולא תציין חצאי עובדות והסתרת נתונים מהותיים על היכרותה עם המועמד, וכן ביחס לעובדת המימון הכספי שקיבלה ממנו בעבר, שבאופן 'מפתיע' הוא גם הזוכה. עובדה זו, אשר הוסתרה מעיני חברי ועדת המכרזים ושלא הוזכרה על ידך, מטילה צל כבד על חוקיות בחירתו של המועמד, ועולה ממנה ריח ביאושים של העדפת מקורבים לכאורה ושקילת שיקולים זרים ופסולים בעת בחירת המועמד. לא למותר לציין כי קריאת הפרוטוקול של המכרז אינה מותירה מקום לספק כי הבהרת באופן שאינו משתמע לשני פנים כי הוא המועמד המועדף עליך, תוך שאת מונעת את האפשרות לבחירת עובדת העירייה אף לא ככשירה שנייה".

את מכתבו סיים עידו בדרישה מקליש רותם "להודיע לאלתר על ביטול מינויו של פרת ולפעול לכינוס הוועדה בשנית לצורך בחירה חדשה מבין ארבעת המועמדים שניגשו למכרז לתפקיד זה".

העתקים של המכתב נשלחו בין השאר ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, ליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי, למנכ"ל העירייה ניר מריאש וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין.

אף שמדובר בעניין מוניציפלי, העירייה לא הגיבה, וממטה הבחירות של קליש רותם נמסר: "אדם זכאי לדעה, שאותה הוא חלק עם 56 אחוז מהבוחרים בחיפה. מדובר בסכום סמלי להבעת תמיכה, אשר לו ראש העיר אף לא היתה מודעת. פרת צלח את המכרז תוך שהוא עומד בכל תנאיו וזכה בו באופן כשר למהדרין. ראוי שראש ועד עובדים יצניע לפחות בימים של טרום בחירות את כוונותיו האמיתיות לסכל כל יוזמה של ראש העיר, ובפרט שגם הוא יודע כי אגף תרבות נמצא ללא ראש אגף כבר יותר משנה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דטו

    עדיף שועד עובדי הערייה ידאג שתושבי חיפה יקבלו שרות סביר ונורמלי מאשר שיתעסק עם מינויים שלא בסמכותו לעסוק בהם.

  2. אייל

    אחרי דוח משרד הפנים שניהול ההון האנושי בעירייה הוא הגרוע ביותר בישראל כלומר אנשים שלא מתאימים מתמנים בגלל קשרים בועד, נפוטיזם, חמולות, וכד' אני הייתי מפטר מיידית את יו"ר הועד אמנון עדו ואם העובדים רוצים לשבות לפטר גם אותם ולהביא כח אדם מקצועי לכל מאות המשרות שבהן יושבים אנשים לא בגלל נסיון וידע אלא יונה יהב וקליש רצו שקט אז הכניסו אותם לפי דרישת איזה בכיר..

  3. מורה בכירה

    אני מבינה שהוא תרם לעינת סכום מופרז של שמונים שח לפני חמש שנים ועוד 200 שח לפני שנתיים.

    . זה ממש מזעזע. סדר גודל כזה של שחיתות. איך נוכל לחיות בידיעה שמנהל אגף תרבות שיחד את עינת בממון רב שכזה כדי לזכות בתפקיד

    פשעי נתניהו מחווירים לעומת זדון וערמומיות כזאת… תרם 280 שח במצטבר.

    זעזוע. שוקינג ….מחדל נוראי

  4. גלי

    אפילו אם תרם לה שקל אחד ואפילו אם תמך בה בפומבי זו שערוריה שאין לעבור עמה לסדר.
    מורה בכירה שתומכת בפשיעה קטנה צריכה להתבייש שכן עברות קטנות מצביעות על עבירות גדולות יותר במחשכים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר