סופי נקש, שרית גולן שטיינברג ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)
סופי נקש, שרית גולן שטיינברג ומיכי אלפר (צילומים: בועז כהן)

נמחקה התביעה שהגיש אלפר נגד נקש וגולן שטיינברג

שופטת בית משפט השלום בחיפה סיגלית מצא מחקה את תביעת לשון הרע שהגיש סגן ראש העיר מיכי אלפר נגד סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג בשל "חוסר מעש". בתביעה, בסך של 840,000 שקל, נטען כי השתיים תיארו את אלפר כמי ש"מקדם הליכים תכנוניים לבעלי עניין ספציפיים מטעמים זרים"

פורסם בתאריך: 9.7.23 15:32

תביעת לשון הרע שהגיש סגן ראש העיר מיכי אלפר נגד סגנית ראש העיר סופי נקש וחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג נמחקה בהוראת השופטת סיגלית מצא בשל "חוסר מעש".

בנובמבר 2021 הגיש אלפר לבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע נגד נקש וגולן שטיינברג, שבה נטען כי השתיים תיארו אותו בפרסומים שונים כמי ש"מקדם הליכים תכנוניים לבעלי עניין ספציפיים מטעמים זרים" וכן "פרסמו בכזב שהוא בעלים של חברת נדל"ן, שבה הוא מכהן כדירקטור", וזאת "במטרה לייצר יש מאין ניגוד עניינים עם תפקידו הציבורי כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה". סכום שתבע אלפר היה 840,000 שקל.

בינואר אשתקד הגישו נקש וגולן שטיינברג הודעה לבית המשפט, ולפיה הן מתעתדות לבקש חסינות. "הואיל והמבקשות הן עובדות ציבור המכהנות כחברות מועצת העיר וכחברות בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, והואיל וה'פרסומים' נשוא התביעה נעשו במסגרת תפקידן השלטוני, בדעתן לפנות אל בית המשפט בבקשה להכיר בחסינותן כעובדות ציבור".

 

 

באפריל העניקה המחלקה המשפטית של העירייה חסינות לשתיים – צעד שמשמעותו היא שעיריית חיפה תיכנס לנעליהן והיא זו שתנהל את המשפט מול אלפר. בית המשפט מינה מגשר בתיק במטרה ליישב את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט, ובמאי השנה פרסמה השופטת מצא החלטה, ולפיה אם לא תתקבל הודעת עדכון עד 20 ביוני, היא תורה על מחיקת התביעה. מכיוון שהודעה כזו לא התקבלה קבעה השופטת: "למרות החלטותי לא הוגשה כל הודעה או בקשה. משכך אני מורה על מחיקת התביעה מחוסר מעש".

אלפר מסר בתגובה: "איני מכיר את פסק הדין. מתנהל הליך גישור בין הצדדים. העובדה שהנתבעות לא טענו 'אמת דיברתי' וגלגלו את התביעה על כתפי הציבור מייצרת אישום מוסרי כפול".

נקש וגולן שטיינברג מסרו: "תביעת ההשתקה של אלפר ועורך דינו עמית חדד, שכל מטרתה היתה להלך עלינו אימים ולהשתיק אותנו מלעשות את העבודה אשר בשמה נבחרנו כחברות מועצה, החלה ברעש גדול והסתיימה בקול ענות חלושה לאחר שזכינו לקבל חסינות כנבחרות ציבור וכאשר אלפר הבין שהתוכנית שלו להשתיק אותנו נכשלה. לא בכדי התביעה נמחקה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    אלפר אל תוותר. אם השתיים האלו שיקרו אז לא עומדת להן הטענה שהן עובדות ציבור. תתיעץ עם חדד והגש עירעור. חיפה לצידך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר