יוסי הניג ושר הקליטה אופיר סופר בכנס התומכים
יוסי הניג ושר הקליטה אופיר סופר בכנס התומכים

עכשיו זה רשמי: הציונות הדתית תתמודד באופן עצמאי בבחירות למועצה

מפלגת הציונות הדתית הכריזה אתמול בכנס תומכים על ריצה עצמאית למועצת העיר בראשותו של יוסי הניג. ההכרזה מסמנת את סופו של רעיון האיחוד עם הבית היהודי של יואב רמתי. שר הקליטה אופיר סופר: "אין מתאים מהניג לשמש נציג התושבים במועצת העיר חיפה. אנחנו נתמוך בו ככל שנידרש"

פורסם בתאריך: 19.7.23 14:03

מפלגת הציונות הדתית תתמודד באופן עצמאי למועצת העיר, כשבראש הרשימה יוצב יוסי הניג. על ההחלטה הודיע הניג בכנס תומכים שהתקיים אתמול (שלישי) בנוכחותו של שר הקליטה אופיר סופר. הניג, תושב קרית שמואל, הוא דמות מוכרת בציונות הדתית לאומית לאחר שניהל את המטה האזורי של הציונות הדתית בכמה מערכות בחירות לכנסת.

בכנס שנערך אתמול לקראת הבחירות המוניציפליות השתתפו נציגים מכל המגזרים – דתיים, חרדים, חילונים, עולים, ראשי גרעינים תורניים, נציגי שכונות וגבאי בתי כנסת, ובמסגרתו הודיע הניג כי הוחלט לרוץ למועצה ברשימה מטעם מפלגת הציונות הדתית שתאחד את כל הכוחות הדתיים הלאומיים בעיר בהובלתו.

עבור הציבור הדתי לאומי בעיר מדובר בהודעה משמעותית שכן הדבר עשוי לגרום לפיצול קולות, וזאת לנוכח הצבתו של שלמה עם שלם, מועמד מהציבור הדתי לאומי, ברשימת הליכוד. בחודש מרץ דווח לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" כי הניג ויו"ר סיעת הבית היהודי במועצה יואב רמתי יאחדו כוחות וירוצו ברשימה משותפת. הצעד נועד להגדיל את כוחו של הציבור הדתי לאומי בעיר, והתקציבים ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבטיח להניג היו יכולים להגדיל את תקציב הבחירות של הרשימה המשותפת. אלא שלפני כחודש התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים, והניג פתח במגעים עם דמויות פוליטיות אחרות. אתמול כאמור הוא הודיע הציונות הדתית תתמודד ברשימה עצמאית.

 

 

היותו של הניג נציגו של השר סמוטריץ' בחיפה מקנה לו יתרון בכל משא ומתן קואליציוני עתידי, שכן קשרים של השלטון המקומי עם השלטון הארצי, ובעיקר משרד האוצר, הם חשובים מאוד לעיר ולכל מועמד לראשות העיר.

השר סופר אמר בכנס: "האחדות נצרכת וחשובה בעיר. אני מכיר את הניג במשך תקופה ארוכה מאוד, ואין מתאים ממנו לשמש נציג התושבים במועצת העיר חיפה. אנחנו נתמוך בו ככל שנידרש".

הניג מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מודה לשרים סופר וסמוטריץ', שנבצר ממנו להגיע, על התמיכה והכתף שהם נותנים לתושבי חיפה ולמשתתפים הרבים שהגיעו. נעשה הכל על מנת לייצר בית משותף לכולם ולתת את המענה הנדרש לכל תושבי העיר. כמו כן, אמשיך במאמצים לאחדות עם כולם. אין מקום לפיצולים ולפילוגים בגלל שיקולי אגו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תגיד אמת

    כלום עשיה טונה דיבורים
    בלי אגו
    כולו אגו אחד גדול
    על כלום ושום דבר
    מה עשית בשביל הציבור???
    פטפטן מומחה
    תראה תפרסם מה עשית
    אפס עשיהה
    נוכל

  2. אחד שיודע

    הביא לקרית שמואל מוסד של נוער בסיכון
    ממש דואג לתושבי השכונה
    הכל פוליטי
    בשביל לקדם אינטרסים אישיים
    שקרן עלוב
    עלאק נתיג ציבור
    בושה בושה בושה
    קרית שמואל תתעוררו
    הלך עליכם
    הוא הביא מוסד עם נוער עברייני לבית הספר הדתי אצלכם
    תכונו מדמר לאומי אולי בן יגביר יתן לכם
    כי סמוטריץ עוזר להניג

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר