יעקב בורובסקי ויניב בן שושן (צילומים: מיכה בריקמן)
יעקב בורובסקי ויניב בן שושן (צילומים: מיכה בריקמן)

סקר של הליכוד: בורובסקי עם שמונה אחוזים בלבד

על רקע הדיונים בוועדת ההיגוי של הליכוד אם לתמוך ביעקב בורובסקי או ביניב בן שושן ערכה המפלגה סקר, שמתוצאותיו עולה כי בורובסקי מדשדש ויונה יהב ודוד עציוני יתמודדו בסיבוב שני. בן שושן: "אחרי קמפיין של חצי שנה הוא מגיע לשמונה אחוזים בלבד". בורובסקי: "לא כל מקפיץ פלאפל מנהל את העיר"

פורסם בתאריך: 16.8.23 10:53

מסקר שנערך על ידי מכון סמית עבור מפלגת הליכוד לקראת הבחירות לראשות העיר עולה כי יעקב בורובסקי זוכה בשמונה אחוזי תמיכה בלבד אם המתמודדים מולו יהיו יונה יהב, דוד עציוני, עינת קליש רותם, אביהו האן ויניב בן שושן.

הסקר נערך לפני התכנסותה של ועדת ההיגוי של מפלגת הליכוד היום (רביעי), וייתכן שכבר בסיומה ייוודע במי יתמוך הליכוד מבין המתמודדים על ראשות העיר בחיפה. לפי גורמים בליכוד, גם בורובסקי וגם בן שושן, שנבחר לעמוד בראש רשימת הליכוד בבחירות, הופיעו לפניהם במטרה להשיג את תמיכת המפלגה. גורם בכיר בליכוד אמר כי אכן נעשה סקר וכי עולה ממנו שאם בורובסקי יידע לעשות חבירות נכונות, הוא המועמד היחיד שמזוהה עם הימין ושיכול לתת פייט למתמודדים האחרים.

הסקר, שבוצע בין 10-8 לאוגוסט, כלל 500 נשאלים ובדק ארבע חלופות – שישה מתמודדים, ארבעה מתמודדים, שני מתמודדים (יהב ובורובסקי) ושוב שני מתמודדים (יהב ועציוני).

בחלופה בין שישה מועמדים זוכה יהב ב-32 אחוז, ואחריו עציוני (14 אחוז), קליש רותם (שמונה אחוזים), בורובסקי (שמונה אחוזים), האן (שבעה אחוזים) ובן שושן (שני אחוזים). 18 אחוז מהנשאלים לא החליטו, ושבעה אחוזים השיבו כי הם לא יצביעו או שהם מסרבים לענות. מחלופה זו עולה כי יתקיים סיבוב שני בין יהב לעציוני.

מהאפשרות של ארבעה מתמודדים – יהב, עציוני, קליש רותם ובורובסקי – שוב עולה כי יתקיים סיבוב שני בין יהב לעציוני. במקרה זה מקבל יהב 36 אחוז, ואחריו עציוני (18 אחוז), בורובסקי (11 אחוז) וקליש רותם (תשעה אחוזים).

באפשרות שבה יתקיימו בחירות בין יהב לבורובסקי מנצח ראש העיר לשעבר בפער גדול – 46 אחוז מול 22 אחוז בלבד לבורובסקי.

באפשרות שבה יתקיימו בחירות בין יהב לעציוני, ראש העיר לשעבר מקבל 44 אחוז ועציוני מזנק ל-28 אחוז.

הסקר בדק את מידת החשיפה ואת היחס לחמישה מועמדים – יהב, עציוני, בורובסקי, האן ובן שושן. מהתוצאות עולה כי ליהב שיעור היחס החיובי הוא הגבוה ביותר – 51 אחוז, ואחריו עציוני (27 אחוז), בורובסקי (25 אחוז), האן (16 אחוז) ובן שושן (שישה אחוזים). עוד עולה מהתוצאות כי 83 אחוז ממשתתפי הסקר שמעו על יהב, 49 אחוז על עציוני, 42 אחוז על בורובסקי, 33 אחוז על האן ורק 14 אחוז על בן שושן.

המשתתפים נשאלו גם מי הם חושבים שינצח בבחירות. 38 אחוז השיבו שיהב ינצח, ואחריו עציוני (11 אחוז), בורובסקי (חמישה אחוזים), קליש רותם (ארבעה אחוזים), האן (שני אחוזים) ובן שושן (אחוז אחד). 38 אחוז השיבו שלא יודעים או שלא ברור להם מי ינצח.

בקרב בוחרי יהב, 72 אחוז מאמינים שהוא ינצח, 57 אחוז תומכי עציוני מאמינים שהוא ינצח, 45 אחוז מבוחרי בורובסקי מאמינים כי הוא ינצח, 31 אחוז מתומכי קליש רותם מאמינים שהיא תנצח, בקרב בוחרי האן רק 22 אחוז מאמינים כי הוא ינצח, ובקרב בוחרי בן שושן 24 אחוז מאמינים בניצחונו.

בניתוח תוצאות הסקר צוין כי "שיעור גבוה של 38 אחוז ציינו שהם לא יודעים או לא ברור להם מי ינצח. האווירה יחסית יותר חיובית כלפי יהב – 38 אחוז ציינו שהוא ינצח, ובקרב מצביעיו 72 אחוז חושבים שהוא ינצח. בורובסקי צוין רק על ידי חמישה אחוזים, כאשר בקרב אלו שציינו כי הם תומכים בו לראשות העיר רק 45 אחוז חושבים שהוא ינצח, 12 ציינו שיהב ינצח ו-33 אחוז לא הביעו דעה".

 

 

בתוצאות הסקר בולט מעמדה המעורער של ראש העיר המכהנת קליש רותם. 79 אחוז מהנשאלים ענו כי היו רוצים שהיא תוחלף, 12 אחוז ציינו כי הם לא יודעים או שאין להם דעה, ורק תשעה אחוזים השיבו כי הם רוצים שהיא תישאר לקדנציה נוספת. "מעמדה הוא חלש מאוד, 79 אחוז רוצים שהיא תוחלף, ויש סיכוי קלוש שהיא תיבחר לקדנציה נוספת", צוין בניתוח תוצאות הסקר, "בקרב אלו שהצביעו לה, רק 11 אחוז מצביעים לה היום, 22 אחוז ליהב ו-14 לבורובסקי ולעציוני כל אחד. בקרב אלו שהצביעו ליהב בבחירות האחרונות רק 55 אחוז מצביעים לו היום (נאמנות לא מספיק גבוהה)".

בורובסקי: "אני לא מכיר את הסקר ולא מודע אליו".

לפי הסקר אתה זוכה לשמונה אחוזים בלבד, ובסיבוב השני יתמודדו יהב ועציוני.

"אתם יודעים להסיק מסקנות טובות, הכל טוב".

מה באשר לתחרות בינך לבין בן שושן על תמיכת הליכוד?

"אין לי מושג, אני לא יודע על מה אתה מדבר. אני לא ביקשתי את התמיכה של הליכוד. אתם חיים ממקפיץ קציצות פלאפל שמספר לכם סיפורים. אני לא יודע מי עושה סקרים, אני יודע באלו סקרים אני מחזיק, והתוצאות שלי הן אחרות לגמרי ואפילו טובות מאוד. מה פתאום שהליכוד יעשה סקר עבורי?".

לא תרצה תמיכה של הליכוד?

"לא, לא ביקשתי מאף אחד. אני מבקש מכל מפלגה שתתמוך בצורך להציל את חיפה. מי שיחליט שהוא תומך – מצוין, מי שיחליט שהוא לא תומך – גם בסדר. אני מנצח את הבחירות האלה בסיבוב ראשון וקורא לכל תושבי חיפה להצטרף אלי כדי להציל את העיר. אנחנו רשימה א-פוליטית. אני בטוח שיהודים, ערבים, חילונים ודתיים מבינים את הצורך להציל את העיר, והם ייכנסו מתחת לאלונקה ויעשו את זה. זה שכל מקפיץ קציצות פלאפל חושב שהוא מנהל את העיר – התקופה הזו תמה. אני אוחז סקר מהלילה שבו כל המספרים שהופרחו לחלל האוויר הפוכים לחלוטין".

אז למה אתה לא מפרסם אותו?

"סקרים אצלי הם כלי עבודה ולא מיועדים להנדסת התודעה. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים, מה הכוח שלנו וכמה מצטרפים בכל יום, ולא מתרגשים מכל קשקוש של יחצנים בשקל ומקפיצי קציצות פלאפל. אני אהיה ראש העיר בסיבוב הראשון. כל מי שמכיר אותי יודע שיש לי שרירי בטן חזקים ושאני לא נגרר לפרובוקציות ולשיח של תת רמה. יתכבדו כל אנשי הפלאפל שלא קובעים דבר חוץ ממחיר השווארמה והפלאפל, ויבינו שלהציל את העיר זו לא פוליטיקה אינטרסנטית נמוכה ברמה הכי בזויה. אנחנו באים להציל את העיר גם מפני תת התרבות הזו".

בן שושן מסר בתגובה: "צר לי על סגנונו הרדוד והנמוך של מי שרואה עצמו מועמד לראשות העיר. תושבי חיפה מאסו בעסקנים עם שיח נמוך שמקדמים פלגנות ושנאה ושאין להם מה לתרום לעיר. לא פלא שאחרי שהוא נמצא חצי שנה בקמפיין בחירות הוא מגיע לתוצאה גרועה של שמונה אחוזי תמיכה בלבד ולמקום הרביעי מבין המועמדים. תוצאה זו מבהירה שאין לו סיכוי לנצח ושרק מועמד מהליכוד שנבחר על ידי הליכוד הוא המתאים להוביל את העיר ולייצג את מצביעי הימין".

לדבריו, "תגובתו של בורובסקי היא תמוהה. האדון הנכבד כנראה לקה במחלת השכחה כי רק לפני שבוע פגשתי בו בוועדה המוניציפלית של הליכוד כשהוא הגיע להתחנן לקבל את תמיכת המפלגה ביחד עם שותפו, שמתנגד לשלטון הליכוד ומביע זאת שוב ושוב בדף הפייסבוק שלו. מצביעי הליכוד צריכים לדעת שמאחורי המועמד הזה עומד מתנגד נלהב לשלטון הליכוד אשר מתדלק את המחאות. אסור לנו להצביע למי שמנסה לגנוב דעת ולהתחזות לימין כשהוא בעצם שמאל. בזמן שהמועמד השני עסוק בלהסביר מה צריך לעשות, אנחנו עושים. נפעל לחיזוקה של חיפה, להבאת תקציבים ולעזרה מכל משרדי הממשלה. כבר בכנס הקרוב שלנו יגיעו חברי כנסת ושרים מהליכוד, ובהם שר החקלאות אבי דיכטר ושרת המודיעין גילה גמליאל. וזאת רק ההתחלה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עידן

    גועל נפש של תשובה
    יניב בן שושן לוקח אותך בכיס הקטן, נבון, שקול, צעיר, נמרץ, אהוב על מרבית מתושבי העיר (ימין ושמאל).
    בלי יניב בן שושן שחיזרת אחריו ושמת אותו מספר 2 שלך לפני קדנציה לא היית נכנס למועצת העיר (ביחד עם יניב) בבחירות הקודמות
    חוץ מזה יניב בן שושן לפחות מכבד את יריביו הפוליטים.

  2. עופר

    בורובסקי הוא איש רציני וראוי אבל מה לו ולניהול עיר גדולה? רוב חייו היה קצין משטרה וכיום בגיל 72 לא רואה מה הוא יכול לתרום לעיר. הבעיה הגדולה שאף אחד מהמועמדים לא נראה כמי שיכול להזניק קדימה את העיר המנומנמת הזו.

  3. יהב אסון לחיפה ומזל גדול שהלך. כל אחד אחר עדיף.

    יהב בית אבות. 15 שנה הרס את חיפה איזה יחס חיובי. אנשים מזוכיסטים נהנים לתמוך במי שתומך במזהמים במי 'רצה להגדיל את בז"ן עם פצחן ועוד מזהמים, את מי שהכניס את חיפה למליארד שקל גרעון, את מי שהעלה את הארנונה לשיא ארצי והכניס חמולות לעירייה במקום עובדים מקצועיים.
    חיפה עיר מזוכיסטים אם שוב הכושל הזה יקבל תמיכה. בושה לכולנו.

  4. אבי

    מי זה בכלל בן שושן,מנסה לרכב על גבם של חלשים,בעוד הוא עצמו לא נמצא בסביבתם.עלק הוא ילך לשכבות החלשות בעיר ,והוא גר עם האשכנזים בכרמל..הוא דו פרצופי כמו כל הליכודניקים…

  5. עמרי

    ראש עיר שהבריח 40 אלף צעירים והעלה ארנונה לשיא ארצי כדי לממן את הנפוטיזם והמקורביזם והחמולות בעיריית חיפה
    אסור שהקשיש יחזור לחלק בקשיש

  6. יהב סומך על הטיפשות של החיפאים ועל זיכרון קצר של חיפאים

    יהב אסון לחיפה סומך על הטיפשות של חיפאים ועל זיכרון קצר הרס ואדיות הגדיל פטרוכימייה גרעון כספי מטורף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר