מפלגת העבודה
מפלגת העבודה

מסתמן: לראשונה העבודה לא תריץ מועמד לראשות העיר

לדבריהם של גורמים בכירים במפלגת העבודה, לראשונה בתולדותיה לא תתמוך המפלגה במועמד לראשות העיר וגם לא תעמיד רשימה מטעמה. שני מועמדים לראשות העיר מבקשים לזכות בתמיכתה - דוד עציוני ושרית גולן שטיינברג - אך שמם כלל לא עלה לדיון בוועדה המוניציפלית של המפלגה

פורסם בתאריך: 27.8.23 07:51

העיר האדומה? גורמים בכירים במפלגת העבודה אומרים כי מסתמן לראשונה לא תתמוך המפלגה במועמד לראשות העיר וגם לא תעמיד רשימה מטעמה. לדברי גורמים במפלגה, "זה בעייתי מאוד ועצוב".

כזכור, בבחירות הקודמות פיצלה העבודה את תמיכתה בין ישראל סביון שרץ ברשימה עצמאית לעינת קליש רותם שבשל תמיכת המפלגה והיו"ר שלה דאז אבי גבאי הכניסה לרשימתה "חיים בחיפה" נציגים מהמפלגה – נעמה לזימי וניר שובר. לבחירות הקרובות מגיעה העבודה עם שפל אלקטורלי בזירה הארצית לאחר שבבחירות האחרונות לכנסת היא זכתה בארבעה מנדטים בלבד, ולפי כמה מהסקרים, אם היו מתקיימות בחירות כעת היא לא היתה עוברת את אחוז החסימה.

למרות הירידה בכוחה של מפלגת העבודה, שני מועמדים לראשות העיר מבקשים לזכות בתמיכתה – דוד עציוני ושרית גולן שטיינברג.

"בזמנו דובר על אפשרות בתמיכה בעציוני", אומר גורם במפלגה, "מי שקידם מאוד את הנושא היה יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי, שבנו עו"ד דוד מזרחי נמצא ברשימה שלו (בשבוע שעבר פרסם משה מזרחי סרטון תמיכה בעציוני וקרא להצביע לו; ב"כ) נראה שהופעלו לחצים נגדיים לתמוך במועמדים אחרים, וכעת נראה שזה תקוע וושהמפלגה לא תתמוך באף מועמד".

את ההתנגדות לעציוני במפלגת העבודה מובילים מתנגדי המהפכה המשפטית, ולפי אותו גורם במפלגה, הסיבות לכך הן שעציוני מזוהה כאיש ימין ושהוא לא מתבטא נגד המהפכה. מנגד, במטה עציוני יודעים שתמיכה של העבודה בו תרכך את התדמית הימנית שלו ותזכה אותו בקולות של מתנגדי המהפכה.

 

 

גולן שטיינברג מצדה כבר מזוהה מאוד עם המאבק במהפכה המשפטית, והאוריינטציה הפוליטית שלה זהה לזו של העבודה. עם זאת, במפלגה אומרים כי עד עתה לא קיבלה הוועדה המוניציפלית שלה כל התייחסות קונקרטית לחיפה, וכי צפויה לה רק עוד ישיבה אחת, כאשר נושא הבחירות בעיר כלל לא נמצא על סדר היום.

גם שמה של נטע דוברין, שהכריזה על ריצה למועצת העיר, עלה בשיחות של אנשי המפלגה. בכנסת ה-16 שימשה דוברין חברת כנסת מטעם העבודה לפרק זמן של חודשיים, אבל הסיכויים שהיא תקבל את תמיכת המפלגה כאשר נותרו חודשיים לבחירות הם נמוכים מאוד.

"לא הביאו לוועדה שום החלטה בנושא", אמר גורם במפלגת העבודה, "בתחילת הדרך התקיים דיון שבו עלתה האפשרות לתמוך ביונה יהב, ואחרי זה היה איזשהו דיאלוג עם עציוני. הוועדה המוניציפלית מחליטה באיזה מועמד לתמוך, אבל זה עולה לסדר היום רק לאחר שהדברים כבר מבושלים. לגבי חיפה לא התגבש דבר, ואנחנו כבר בדקה ה-90. השבוע יתקיים עוד דיון אחד בוועדה, וחיפה כלל לא תעלה לדיון".

מלשכתה של יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הוועדה המוניציפלית היא שמקבלת החלטות מסוג זה. נכון לעכשיו טרם התקיים דיון בעניין חיפה, ולכן לא התקבלה שום החלטה".

עציוני מסר בתגובה: "אשמח שכל המפלגות יתמכו בי".

גולן שטיינברג סירבה להתייחס לדברים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יריב

    מפלגת העבודה היא בדיחה עצובה. כבר חודשים ארוכים היא עמוק מתחת לאחוז החסימה,לפי כל הסקרים. הציבור וגם הבוחרים המעטים שעוד נותרו למפלגה האומללה הזו מתעבים את מירב מיכאלי. תמיכה מהמפלגה הזו רק תזיק.

  2. אין

    לא ברור מדוע מועמד ירצה להזדהות עם מפלגה שתומכת באפליה מגדרית.
    בייחוד כשאנו בתקוםה בה מעצימים את השיוויון המגדרי.
    אני לא מצביע/ה למועמד/ת שמזדהה עם מפלגה כזו.

  3. אייל

    לכולם ברור שיהב מועמד של מפלגת האבודה..
    נראה שכלבו עובד בשירות התעמולה שלו ומסתיר את זה
    יונה וסביונה.. מה אנחנו תמימים??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר