פגישת הערכת מצב במטהו של דוד עציוני
פגישת הערכת מצב במטהו של דוד עציוני

משרד הפנים לא דחה את הבחירות המקומיות

בגלל המלחמה בדרום: יונה יהב, דוד עציוני ואביהו האן הודיעו על הפסקת קמפיין הבחירות, יש עתיד-צעירי חיפה ושרית גולן שטיינברג קוראים לאזרחים לא לקחת את החוק לידיים, וכנסי בחירות נדחו למועד לא ידוע

פורסם בתאריך: 8.10.23 07:13

המלחמה שפרצה אתמול (שבת) תפסה את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות רגע לפני הישורת האחרונה. ערפל המידע הוביל לשמועות כי לנוכח המצב הביטחוני הבחירות יידחו, אך משרד הפנים מיהר להבהיר כי בהערכת מצב שהתקיימה אתמול הוחלט שהבחירות יתקיימו כסדרן, אלא אם כן תתקבל החלטה אחרת.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "בניגוד לפרסומים שונים, טרם התקבלה כל החלטה על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות שנקבעו ל-31 באוקטובר. ההיערכות התפעולית לקיום הבחירות במועדן נמשכת כסדרה, תוך הפעלת גיבויים שתוכננו מראש לתרחיש המלחמה שמתממש לצערנו. ברי שהערכות מצב מתקיימות כל העת וההחלטות מתקבלות בהתאם למתחייב, תוך הקפדה על מילוי הנחיות פיקוד העורף. דיונים בנושאי הבחירות שנקבעו ברשויות השונות, כגון השלמת הליך אישור הרשימות, יתקיימו בזום".

גם המועמדים לראשות העיר הבינו את המצב הבלתי מתוכנן שהתגלגל לפתחם. הראשון להתייחס למצב היה יונה יהב, שממטהו נמסר כי הוא הורה לאנשיו להשהות את קמפיין הבחירות על רקע ההסלמה הביטחונית. "בשעות שבהן ישראל עומדת תחת מתקפה וחיילי צה"ל מתגייסים להגנת המדינה, עלינו להתאחד ולהתלכד. אני מבקש מכל תושבי חיפה להישמע להוראות פיקוד העורף וכוחות הביטחון", מסר יהב.

במטהו של דוד עציוני התקיימה הערכת מצב שבה הוחלט להפסיק את קמפיין הבחירות. עציוני החליט לנצל את הכוח הארגוני של המטה ולהפוך אותו למרכז למען תושבי הדרום שיפעל לארגן עבורם אירוח אצל משפחות בחיפה וציוד. עציוני הורה לאנשיו להתכונן למצב של ירי טילים על חיפה, ובמצב כזה יפעל המטה לסייע בעיקר לתושבים מבוגרים.

יו"ר הירוקים אביהו האן הודיע על הקפאת קמפיין הבחירות והנחה את אנשיו לא לעסוק ולא להגיב בנושאי הבחירות בעת הזאת. "כוחנו באחדותנו", אמר האן, "בעת הזאת, כשאנחנו מותקפים על ידי אויבינו, עלינו להיות מאוחדים וחזקים, להישמע להנחיות גורמי הביטחון, לפתוח את לבנו ואת ביתנו ולסייע לכל מי שנדרש. אני קורא לגורמי הביטחון והחירום בחיפה להיות מוכנים ולהיערך להיתכנות של אירוע רב זירתי. שוחחתי עם גורמים בכירים בעירייה, ואני קורא לתושבי העיר לגלות ערנות לכל אירוע שיתפתח. בשם תושבי חיפה אני מבקש לחזק ולחבק את תושבי הדרום והמרכז, את חיילי צה"ל הגיבורים ואת אנשי כוחות הביטחון, ולקוות לימים טובים יותר. אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת".

 

 

רשימת יש עתיד-צעירי חיפה קראה לתושבים לא לקחת את החוק לידיים: "חוסנה של הקהילה הוא בהתלכדותה בזמנים קשים. צפויים לנו ימים מאתגרים, אבל אנחנו חזקים כי אנחנו ביחד. אנו מזמינים את תושבי הדרום לבוא לחיפה להפוגה, ואת כל אחד מאיתנו לדאוג לשכניו ולקהילתו. אנחנו רוצים להזכיר כי חיפה היא עיר של חיים משותפים – יהודים וערבים כאחד. לנוכח האירועים האחרונים אנחנו קוראים לאחדות בין כל תושבי העיר, זה הזמן להשמיע את הקול השפוי ולא להגיב בצורה קיצונית. בתקופה הזו אנחנו צריכים לוודא כי מרקם החיים המשותפים החשוב של עירנו יישמר. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון, המשטרה והעירייה, וקוראים לאזרחים לא לקחת את החוק לידיים. אנא הקשיבו להוראות פיקוד העורף ושמרו על עצמכם".

גם המועמדת לראשות העיר שרית גולן שטיינברג התייחסה למצב הקשה: "הלב בוכה על הטבח המפלצתי בתושבי עוטף עזה, על הקורבנות התמימים שנרצחו בידי בני עוולה. הדאגה לשלומם ולחייהם של כל מי שנלקחו בשבי מטריפה את הדעת ומחדדת כי אנו במצב לוחמה שמעולם לא הכרנו ולא ידענו. אנו, תושבי ישראל והערים המעורבות במיוחד, חייבים להיות אחראים בעת של חוסר משילות טוטאלית. אסור לנו לתת לכוחות קיצוניים להפוך את המצב המחריד לשעת כושר ליצירת פוגרומים מטעם קבוצות לאומניות וקיצוניות משום צד. האחריות שלנו בחיפה, כעיר מעורבת עם הקיום המשותף הטוב ביותר בארץ, היא לשמור על איפוק ועל סובלנות. לא להיגרר להתלהמות ולא לתת לשום קבוצות קיצוניות לגרור את השטח למצב של בעירה כמו שהיה במאי 21 ועלול להיות אף גרוע מכך. החזית מחמאס מאיימת עלינו על כולנו. הטבח והרצח פגעו גם בתושבים בדואים ובילדיהם. ההפגזות במלחמת 2006 פגעו גם בתושבים ערבים. כולנו בני אדם וכולנו חשופים לרע מכל כאשר הוא מאיים עלינו. אני קוראת לכולנו לקחת אחריות ולשמור על איפוק, על עזרה הדדית ועל זהירות גדולה הן במציאות והן ברשתות החברתיות".

גולן שטיינברג הודיעה כי רשימתה ופעילי חוזה חדש הקימו מרכז לאיגום מידע כדי "לבלום את ההסלמה הזו בתוך העיר. אם יש הודעות על התארגנויות של הסתה ואלימות, נא לדווח עליהן אלי או לגורם ממונה. אנו בגורל משותף – יהודים וערבים תושבי ישראל. אנו חייבים לשמור על עצמנו ועל ילדינו בעת הזו ולהרחיק מאיתנו כל התלהמות וסיכון נוסף".

השבוע אמורים היו להתקיים שני כנסי בחירות גדולים בהשתתפותם של נציגים מהפוליטיקה הארצית, אך שניהם נדחו. כנס של רשימת חיפה ביתנו עם יו"ר המפלגה אביגדור ליבמן תוכנן להתקיים ביום שלישי, אך האירוע נדחה, ומועד חדש יפורסם בהמשך. כנס נוסף – של הירוקים-כחול לבן בהשתתפותו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ – תוכנן להיערך ביום רביעי, אך ממטה הירוקים נמסר כי "בשל המציאות המחרידה שנכפתה על מדינת ישראל, כנס הבחירות נדחה למועד לא ידוע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חדל ברברת

    פוליטיקאים קונים ועלובים עוסקים רק בעצמם
    עציוני קיריל ושות' – שימו על עצמכם מדים ותתגייסו לשמירה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר