קלפי (צילום: Hanay, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)
קלפי (צילום: Hanay, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)

הבחירות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

משרד הפנים פרסם תזכיר חוק לדחייה של שלושה חודשים בבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות, והן אמורות להתקיים ב-30 בינואר 2024. פרסום התזכיר נעשה בעקבות מבצע חרבות ברזל והמצב הביטחוני, ולאחר הנחייתו של שר הפנים משה ארבל

פורסם בתאריך: 11.10.23 14:23

לנוכח מצב המלחמה שבו שרויה המדינה: הבחירות המקומיות לרשויות המקומיות צפויות להידחות בשלושה חודשים ולהתקיים ב-30 בינואר 2024.

משרד הפנים פרסם היום (רביעי) תזכיר חוק לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בשלושה חודשים. פרסום התזכיר נעשה בעקבות מבצע חרבות ברזל והמצב הביטחוני, ולאחר הנחייתו של שר הפנים משה ארבל.

התזכיר שמוגש לאישור הממשלה, ואחר כך יובא לאישור הכנסת, מציע למעשה "הקפאת מצב", כלומר פעולות שכבר בוצעו כדין ובמועד לפי המועד המקורי ימשיכו לעמוד בתוקפן. פעולות מתחייבות שמועד ביצוען טרם הגיע יבוצעו בהתאמה למועד הבחירות החדש, והכל בכפוף לאישור החקיקה בכנסת בשלוש קריאות.

 

 

הבחירות המוניציפליות אמורות היו להתקיים ב-31 באוקטובר. כבר בתחילת המלחמה צצו הערכות על כך שהבחירות המקומיות יידחו, אך במשרד הפנים מיהרו להבהיר כי הבחירות מתוכננות להתקיים כסדרן. עוד נמסר מהמשרד כי ההיערכות התפעולית לקיום הבחירות במועדן נמשכת, "תוך הפעלת גיבויים שתוכננו מראש לתרחיש המלחמה שמתממש, לצערנו". עם זאת, במשרד סייגו כי פני הדברים עשויים להשתנות בהתאם למצב הביטחוני: "ברי שהערכות מצב מתקיימות כל העת וההחלטות מתקבלות בהתאם למתחייב, תוך הקפדה על מילוי הנחיות פיקוד העורף".

רשימת המועמדים לראשות העיר היא ארוכה, ומופיעים בה ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם, ראש העיר הקודם יונה יהב, דוד עציוני, יעקב בורובסקי, אביהו האן, שרית גולן שטיינברג, יוסי שלום, קיריל קארטניק, אבראהים גטאס, לזר קפלון וצבי ברבי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חייבים לסיים את חמאסטן עד הסוף, בכל האמצעים, בכל מה שיידרש

    אם ישראל לא תחסל את עזה – עזה תחסל את ישראל. בתודעה האזורית יש רק מנצח ומנוצח. לכן: משימת צה"ל: לרוקן עזה כשטח צבאי סגור ולסיים את החזית הזאת.
    !!!! זה הלקח היחיד שהאויב סביבנו מבין. !!!! הגיע זמן שנפנים את כללי המשחק.
    לא להשאיר שם בניין אחד עומד ולהעביר לשם את בסיסי צה"ל בדרום. השארת מורסת עזה כהצגת המסכנות של האויב – חייבת להסתיים לאלתר. מי שרוצה למחוק את ישראל מהמפות יקבל את מחיקת עזה מהמפות. אין שום ברירה אחרת. וכל יום שאלפי מחבלי חמאס בבית מלון בישראל ולא מחוסלים זה נזק למלחמה ולחיסול הטרור. את מחבלי דעאש חיסלו עד האחרון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר