נציגי הוועדים של השכונות הערביות בישיבה ראשונה של הלובי (צילום: העמותה לקדמה חברתית)
נציגי הוועדים של השכונות הערביות בישיבה ראשונה של הלובי (צילום: העמותה לקדמה חברתית)

ועדי השכונות הערביות הקימו לובי כדי ללחוץ על המועמדים לראשות העיר

השבוע נפגשו נציגי הוועדים במשרדי העמותה לקדמה חברתית לישיבה ראשונה. לדברי מנכ"לית העמותה עו"ד ג'ומאנה אגבאריה-חמאם אמור הלובי להגביר את השפעתם של תושבי השכונות הערביות על המתמודדים ולהעלות על סדר היום הציבורי את צורכי החברה הערבית בחיפה

פורסם בתאריך: 6.12.17 15:49

ועדי השכונות הערביות בחיפה הקימו לובי במטרה להשפיע על המועמדים לראשות העיר ולמועצת העיר לטפל בענייני המגזר. השבוע נפגשו נציגי הוועדים במשרדי העמותה לקדמה חברתית בוואדי ניסנאס לישיבה ראשונה, ולדברי מנכ"לית העמותה עו"ד ג'ומאנה אגבאריה-חמאם אמור הלובי להגביר את השפעתם של תושבי השכונות הערביות על המתמודדים ולהעלות על סדר היום הציבורי את צורכי השכונות ואת צורכי החברה הערבית בחיפה לקראת מערכת הבחירות.

בסקר צרכים שערכה העמותה עוד בשנת 2013 ציינו התושבים הערבים שלושה נושאים עיקריים שמטרידים אותם ושלטענתם אינם זוכים לטיפול הולם מצד העירייה: האלימות וחוסר הביטחון בשכונות, היעדר תשתיות ובעיות במערכת החינוך.

 

 

יצוין כי לפי נתוני ההצבעה משנים עברו, שיעור הבוחרים הערבים בחיפה הוא כ-15 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה. בעמותה לקדמה חברתית מציינים שבנתון זה טמון פוטנציאל הכוח של הלובי ושבכוונתו לנצל זאת בצורה מקסימלית מול הרשימות והמועמדים השונים. הלובי יסתייע באנשי מקצוע בתחומי הלובינג, זכויות התושב והמדיה.

אגבאריה-חמאם: "ועדי השכונות הביעו אכזבה מהטיפול של העירייה ושל מועצת העיר בענייני המגזר. הלובי הזה יזעק את זעקת השכונות. הגיע הזמן שנושאי האלימות, התשתיות והחינוך יעלו למודעות הציבורית ושראש העיר יציג תוכנית פעולה לטיפול בבעיות המטרידות".

לדבריה, העמותה לקדמה חברתית היא א-פוליטית: "אנחנו עובדים עם כל המגזרים, אבל מה שמכתיב את סדר היום שלנו הוא הרחוב הערבי. יש לנו הישגים ועזרנו למי שיכולנו בשכונות ובוועדים, וכעת אנחנו רוצים למנף את ההצלחה הזו גם לבחירות המוניצפליות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר