אריה בליטנטל. "עדיין לא הוחלט אם נרוץ שוב ביחד" (צילום: אדיר נמרוד כץ)
אריה בליטנטל. "עדיין לא הוחלט אם נרוץ שוב ביחד" (צילום: אדיר נמרוד כץ)

הקרע מעמיק: בליטנטל יעמוד בראש אגודת ישראל

הוועדה המוניציפלית של אגודת ישראל בראשות האדמו"ר מסרט ויז'ניץ יעקב הגר החליטה כי חבר מועצת העיר אריה בליטנטל יעמוד בראשות רשימת אגודת ישראל בבחירות למועצה. המינוי מחזק את ההערכות שהמגזר החרדי יתפצל בבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 24.8.18 12:53

הוועדה המוניציפלית של אגודת ישראל בראשות האדמו"ר מסרט ויז'ניץ יעקב הגר החליטה כי חבר מועצת העיר אריה בליטנטל יעמוד בראשות רשימת אגודת ישראל בבחירות למועצה. בליטנטל שימש חבר מועצת העיר בארבע הקדנציות האחרונות, כאשר שתיים מהן היו מלאות ושתיים ברוטציה. כמו כן הוא כיהן במשך חצי קדנציה כסגן ראש העיר בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

כזכור, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן וסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש – שניהם מאגודת ישראל – הביעו את תמיכתם ביונה יהב לראשות העיר, בעוד שמיכי אלפר מדגל התורה – הסיעה השנייה שמרכיבה את מפלגת יהדות התורה – הוא מתנגד גדול לראש העיר. יהדות התורה וש"ס מרכיבות את שס"ג – הסיעה החרדית במועצת העיר שמחזיקה בקדנציה הנוכחית בארבעה מנדטים – ומינויו של בליטנטל מחזק את ההערכות שהמגזר החרדי יתפצל בבחירות הקרובות.

עתידה של שס"ג מעסיק מאוד את המתמודדים על ראשות העיר, ובעיקר את יהב ואת עינת קליש רותם, שזקוקים לתמיכתם של הפלגים החרדיים. פיצולה של שס"ג, שתמכה ביהב במערכות הבחירות האחרונות, משחק כמובן לידיה של קליש רותם.

בליטנטל, מהם הסיכויים שגם הפעם ירוצו כל הפלגים החרדיים ברשימה אחת?

"עדיין לא הוחלט אם נרוץ שוב ביחד, אבל אני עושה את כל המאמצים כדי שנמשיך את שיתוף הפעולה שלנו כפי שהוא בא לידי ביטוי בקדנציה הנוכחית. אני מקווה שבסופו של דבר זה יתקיים".

האם תתמכו במועמדותו של ראש העיר יונה יהב לקדנציה נוספת?

"הרב ליצמן כבר אמר שהרשימה תתמוך ביהב".

מי עוד יהיו ברשימת אגודת ישראל?

"אני נציג של הקהילות החסידיות, וזה אומר שתהיה נציגות של כל קהילה אבל עדיין אנחנו לא דנים בכך. בבחירות הקודמות למועצת העיר הרשימה שלנו מנתה 16 מועמדים, אבל אפשר להגיש רשימה של 31 מועמדים".

 

 

אלפר, גם אתה עושה מאמצים להמשך שיתוף הפעולה?

"ראשית, אני מאחל הצלחה לבליטנטל בהמשך תפקידו לתועלת תושבי העיר. שנית, לגבי תמיכה כזו או אחרת במועמדותו של יהב, כל נציג ציבור שטובת העיר ותושביה לנגד עיניו יצטרך סיבה טובה מדוע להעניק תמיכה למועמד נטול יתרונות שנמצא בצלילה מתמשכת והולך ומתרחק מכיסא ראש העיר. אין ספק כי טובתם של תושבי העיר, ובהם הציבור הדתי והחרדי שאנו מייצגים, היא ראש עיר חדש".

ומי לגבי ליצמן?

"אני לא שמעתי את ליצמן מודיע זאת בקולו. אני יודע שליצמן נפגש גם עם מועמדים אחרים לראשות העיר ובודק את הסיכויים שלהם. אני גם יודע מה יחליטו בש"ס, כך שלא תהיה בעיה לרוץ ביחד. עם כל הכבוד לספין התורן של יהב, מדובר באירוע די חסר משמעות וכדאי לשים את הדברים בפרופורציה הראויה. מעגלי השפעתה של סיעת שס"ג מקיפות יותר מ-12,000 תושבים. מתוך ציבור מכובד זה מייצג ליצמן במצב האופטימלי ביותר 750 קולות. הם לא יצביעו ליהב, וגם אם ליצמן יביא כמה מאות קולות התמונה הרחבה מלמדת כי הציבור החרדי יהיה חלק מהשינוי שהנהגת העיר צריכה לעבור בדחיפות. כדאי שהציבור יידע שרובם המכריע של מצביעי שס"ג יתמכו בקלפי בכל אופציה ראויה אחרת, ויש כבר לא מעט אפשרויות בזירה הזו. אנחנו עושים סקרים כדי לדעת מהם אחוזי התמיכה שמקבל כל מועמד, וזה יסייע לנו לבחור במי לתמוך לראשות העיר".

לא שמענו עדיין הכרזה על כך שאתה תוביל את דגל התורה בבחירות למועצת העיר.

"לא צריך להכריז כי זה דבר ידוע".

גם בש"ס עדיין לא הוחלט עם לרוץ לבד או ברשימה משותפת עם שאר הרשימות החרדיות. לדבריו של חבר מועצת העיר אהרון כהן מש"ס, יו"ר המפלגה שר הפנים אריה דרעי יחליט על כך בקרוב והוא גם זה שיקבע מי יעמוד בראש הרשימה: "אני מאמין שההחלטות יתקבלו בעוד כשבועיים".

במי תתמוך ש"ס לראשות העיר?

"גם בנושא זה עדיין אין החלטה. אני מעריך שההחלטה תתקבל ברגע האחרון, סמוך למועד הבחירות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נעים להגיד שהכתב שלכם עשה עבודה חובבנית הועדה המוניציפלית אינה בראשות הרבב בגר אלא בראשות נציג גור, סערט ויז'ניץ לא הודיעו על תמיכה ביהב עדיין, אהרון כהן כבר לא נציג שס כיון שדרעי הודיע שהוא ושבזי יוחלפו באוזן וחייק. ובעיקר בעיקר בליטנטל היה הנציג עד כה וההודעה שהוא ימשיך היא בסך הכל פורמלית ודי ידועה מראשד ולכן אין לה שום משמעות וודאי לא לענין אם הקרע יעמיק או לא. הניתון היחד שיביא לקרע הוא ההחלטה אם ילכו יחד או לא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר